Toon posts:

TC430HX bootfail zonder beep error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met een wat ouder moederbord aan het spelen, alleen krijg ik gelijk bij het opstarten problemen. Het power lampje begint te knipperen, en verder gebeurt er niets. Nu heb ik toevallig 2 dezelfde moederborden liggen, beide hebben dit probleem, dit brengt het probleem bij de voeding of de CPU.
De voeding is doorgemeten en lijkt in orde, echter ben ik hier niet heel zeker van. Mijn vraag is, ligt het aan de CPU of aan de voeding?

Verwijderd

Als er stroom is zal het waarschijnlijk niet aan je voeding liggen...ik denk dat het aan je cpu ligt...probeer het es met een andere voeding! En het kan natuurlijk ook nog aan de kabels liggen...de stekkertjes van de ledjes etc.. die net niet goed zitten of een connector van de voeding die brak is..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat voor CPU probeer je te gebruiken :?

Geef eens volle specs van je systeem (PSU, CPU, geheugen etc). Mogelijk probeer je een non-Intel CPU te draaien, wat op moederborden met een Intel BIOS niet gaat werken :X

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
d'r zit een pentium 1 200 in, alleen de voeding, CPU en moederbord zijn aangesloten. De kast heeft een aantal tikken gehad. (stond niet zo slim opgesteld naast de deur, loopt af en toe iemand met zijn poten tegen aan). Het systeem heeft ook een lange tijd zo'n 3 jaar goed gedraaid, soms deed ie dit soort dinge vaker, maar als je dan opnieuw opstarte dan deed ie het wel weer normaal. Ik ga op zoek naar een nieuwe voeding en ik hoop hiermee het probleem op te kunnen lossen. mocht dit niet het geval zijn, dan ga ik de zooi ontmantelen en is het einde verhaal.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 14:23 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef alsjeblieft volledige specs! Anders heeft deze topic geen zin :o

Wij zijn computerenthousiastelingen, geen waarzeggers...

[ Voor 34% gewijzigd door dion_b op 25-06-2004 15:36 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik zal proberen een korte samenvatting te geven
Systeem
TC 430 HX mobo
P1 200 mhz CPU
SPI (sparkle Power Int'l) 235W voeding

Voor de rest is er niets meer aangesloten
Geheugen (edo ram) is uit het moederbord, maar is nog weel goed (getest in ander systeem)
Het systeem komt niet eens aan het laden van de bios toe.

De CPU is tijdelijk in een ander systeem geweest alwaar hij nog goed werkte, echter weet ik niet zeker of hij nu nog goed is.

Het moederbord is waarschijnlijk niet het probleem, omdat ik deze ook al vervangen heb, door een zelfde exemplaar. Of beide moeten er de geest aan gegeven hebben?
8)7

Dus ik ga er op dit moment van uit dat de voeding het probleem wel eens zou kunnen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 18:25 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als er geen geheugen en videokaart in zit, tja, dan doet je "systeempje" vrij weinig natuurlijk.

Geeft hij ook geen piepjes bij het opstarten? of heb je ook geen speakertje aangesloten.

Ik zou even voor een wat completere opstelling zorgen, dit is natuurlijk niks. Nu lijkt het op het Nederlands elftal met alleen Van der Sar en Stam.

Verwijderd

Jumpers zitten goed?
CMOS clear al gedaan?
Levert de voeding alle nodige spanningen?
Ram zit/moet per 2 stuks erin / minimaal 8MB?
Ram is minimaal 70ns EDO DRAM?
Speaker zit wel aangesloten op de frontpanel-aansluiting?

Naslag: http://support.intel.com/...erboards/desktop/tc430hx/

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 23:33 ]

Pagina: 1