Toon posts:

Terminal server 2003 binnen nt4 domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgende situatie:

Ik heb hier een teminal server draaien op windows 2003 server binnen een nt4 domein (niet ideaal maar wel goed werkend).
In deze server zitten 2 netwerk kaarten zodat er van beide netwerken een verbinding kan worden opgezet naar de Terminal server.
Nou is het zo dat gebruikers soms plotseling geen verbinding meer kunnen opzetten (remote desktop) naar de Terminal Server, omdat de Terminal Server plotseling uit het Domein wordt gegooid of in ieder geval het domein niet meer kan vinden. Met als resultaat dat de gebruikers niet meer kunnen inloggen, plaats je de TS in een werkgroep en daarna weer terug plaatsend in het domain dan werkt alles weer en kan er weer ingelogd worden.
De vraag is dan ook, wie weet waarom de Terminal Sever plots uit het domain wordt gegooid?

Verwijderd

Wat geven je logs aan

Verwijderd

ummm je pdc/bdc niet meer kunnen vinden is heel wat anders dan uit het domain gegooid worden. let op je wins...

Verwijderd

Misschien wordt dit veroorzaakt door de 2 NICs in de TS.
De TS probeert dan op de verkeerde interface het NT4 domein te vinden.

Indien je de 2e NIC niet voor MS-networking (file/printer sharing etc) gebruikt, maar wel voor RDP, dan kan je file/print sharing protocollen op die adapter disablen

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-11-2025
Heb je SMB signing ook uitgezet op je Windows 2003 server? Dit geeft problemen icm met NT4.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 22:06

SED

beide netwerken?
Vertel daar eens wat meer over.

Heb je twee gateways ingesteld?

Copyright and left by SED...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie gokt ook op WINS
En die 2 NICs/ netwerken snap ik ook wienig van :?

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 26 juni 2004 @ 16:10:
* Koffie gokt ook op WINS
En die 2 NICs/ netwerken snap ik ook wienig van :?

Move PNS > NT
Het bedrijf waar ik voor werk heeft 2 verschillende netwerken, mijn beschreven situatie houd dus in dat je vanaf beide netwerken gebruik kan maken van de Terminal Server.

Verwijderd

Probeer eens bij Network, Advanced, Advanced settings de kaart waar het domein aan zit bovenaan te zetten
Pagina: 1