[Citrix] Gebruikers reconnecten niet naar oude sessie

Pagina: 1
Acties:

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zit momenteel een netwerk te beheren bestaande uit 1 farm van 4 Citrix machines. Citrix Metaframe XPa is geinstalleerd, maar geen FR3 geactiveerd want daar schijnen hier geen licenties voor te zijn.. Don't ask why :)

eea draait met Powerfuse. Dus er is 1 published application pwrshell.exe zodat de gebruikers in een door powerfuse gecontroleerde desktop terecht komen.

Allemaal fijn en aardig, toch zit er een probleem in. Als een gebruiker 'disconnected' raakt en weer reconnect, dan wordt hij opnieuw ge-loadbalanced naar een andere server ! Oftewel citrix reroute de gebruiker niet terug naar de server waar zijn disconnected session op draaide.

Ik heb in de ica protocol configuration gechecked en aangezet dat een gebruiker vanaf elke client een sessie weer op moet kunnen pakken.

Maar hij maakt dus een nieuwe sessie op een andere citrix machine in de farm.

Weet iemand hoe ik dit (stapsgewijs) kan controleren en configureren zodat een gebruiker wel op zijn 'oude' citrix server terechtkomt ?

Oh en heeft de service 'Terminal Services Session Directory' er iets mee te maken, of is dat alleen voor RDP ? (die service staat namenlijk disabled op de vier citrix machines)
BTW citrix draait onder Win2003 std. edition.

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:28

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Als een gebruiker reconnect vannaf dezelfde client machine zou hij zijn sessie weer moeten krijgen. Omdat Citrix de client naam herkent en die koppeld aan de server met de disconnected sessie daarop.

Als een gebruiker reconnect vannaf een andere client komt hij op een willkeurig server (ligt eraan welke load balancing policy je gebruikt). Dit omdat citrix van te voren niet weet welk gebruikers ID gebruikt gaat worden. Tenzij er weer met de Program Neigbourhood clien gewerkt wordt met passthrouhg blablabla.

FR3 Licenties kan je zo opvragen als je Subscription Advanced hebt gekocht bij je andere licenties. Tegenwoordig is het zelfs standaard. Kijk maar eens op de citrix portal. Als je erop inlogt kan je zien of je ze kan enrollen.

[ Voor 19% gewijzigd door Tylen op 25-06-2004 11:45 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Wilde
  • Niet online
Ja zoals jij het beschrijft zou het ook moeten werken - maar het werkt dus niet :) De gebruikers loggen altijd in op dezelfde clients, maar worden niet naar hun oude sessie gereconnect.

Vwb de licenties FR3 ga ik eens even kijken :)

• Wilde
  • Niet online
Trouwens, is het vereist dat de citrix machines de clients op naam moet kunnen benaderen ?? Dat kan nu namenlijk NIET (clients hangen in ander subnet en ander domein)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:28

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

De Citrix Client (Program Neighborhood) geeft je client naam mee als variabele.
En vervolgens praat je client met de server op IP adres.

Ja kan namelijk ook via internet met een Citrix server connecten door een proxy server of een router die NAT doet. En dan heeft je client ook niet een dns naam die voor de Citrix server bekend is.

Hoe maken jou clients verbinding met de Citrix Omgeving?
Nfuse, Program Neighborhood, etc ect.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:26

Duinkonijn

Huh?

Wilde schreef op 25 juni 2004 @ 12:47:
Trouwens, is het vereist dat de citrix machines de clients op naam moet kunnen benaderen ?? Dat kan nu namenlijk NIET (clients hangen in ander subnet en ander domein)
nee....

ik werk hier ook met dezelfde opzet en dat is niet nodig

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als een gebruiker "disconnect", kan het even duren voordat de Citrix server dit in de gaten heeft. Dit kan je ook in de CMC zien. Als je weer direct herconnect kan het voorkomen dat Citrix nog niet in de gaten heeft dat de sessie disconnected was, en zal dan een nieuwe aanmaken. Als je daarentegen even een minuutje ofzo wacht, zal Citrix wel weten dat de sessie disconnected is, en kan de gebruiker wel connecten naar zijn oude sessie.

Het is niet makkelijk mogelijk om dit gedrag te beinvloeden: het is onderdeel van de core van Citrix.

Kijk ook even in de Citrix Connection Configuration om te zien wat er gedaan moet worden bij een disconnect.

Wat meer info:

First off, ensure that in your farm settings you have checked "Enable Auto Client Reconnect". You may want to check "Log automatic reconnect attempts" so that you can gather more information.

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Citrix]
"IcaEnableKeepAlive"=dword:00000001
"KeepAliveInterval"=dword:00000014

[ Voor 49% gewijzigd door Microkid op 25-06-2004 13:00 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Wilde
  • Niet online
Mhh ik begin het allemaal steeds vreemder te vinden.... :? Als eerste maar eens een paar antwoorden:

- Clients gebruiken de citrix ica client (program neighborhood)
- Er zit wel een aantal minuten tussen disconnect en weer opnieuw verbinden. 'T ligt niet aan de traagheid v/h systeem opzich.

Ik ga even naar 't register kijken. Bedankt voor zover alvast :)

• Wilde
  • Niet online
Aaah ik heb het euvel gevonden denk ik:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Citrix]
"IcaEnableKeepAlive"=dword:00000000
"KeepAliveInterval"=dword:0000003C

Ik ga nu overal de icaenablekeepalive op 1 zetten.. Ik kan deze setting niet in de cmc terugvinden. Kan het misschien zijn dat dat er pas na FR3 inzit oid?

Gewoon hier niet aan gedacht.. Stom maarja, ik voel me wel erg geholpen. Bedankt jullie :)

Pagina: 1