Wanadoo / Casema storing?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:42

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Sinds vandaag kan ik sommige sites niet meer openen en zelfs niet pingen. Andere sites op dezelfde server (maar ander ip adres) wel. (Het is m'n eigen server zelfs). Iemand anders die ook cable wanadoo heeft kan wel weer mijn site openen maar niet z'n eigen (ook mijn server maar ander ip adres) het lijkt er wel op of casema per gebruiker bepaalde veel gebruikte ip's blockt!

Ben ik de enige met dit probleem of zijn er meer mensen met vage storingen?

Ik weet nu al dat casema bellen toch geen nut heeft. Na een half uur lionel ritchie luistenen kom je nooit verder bij ze >:)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Verwijderd

Heb je al eens andere DNS-servers ingesteld?
Ik weet nu al dat casema bellen toch geen nut heeft. Na een half uur lionel ritchie luistenen kom je nooit verder bij ze >:)
Beetje kortzichtig. Ik heb hele goede ervaringen met de klantenservice van Casema/Wanadoo.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Ok, ik heb wat mindere ervaringen met ze.
Het heeft niks met DNS te maken... Ik kan de servers tenslotte ook niet pingen direct op ip adres.
Overigens het modem uit/aan zetten lijkt te helpen, maar nu doen andere sites het weer niet :? waaronder fok (of ligt die zowiezo weer plat?)

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:34
Amphora schreef op 25 juni 2004 @ 12:04:
Ok, ik heb wat mindere ervaringen met ze.
Het heeft niks met DNS te maken... Ik kan de servers tenslotte ook niet pingen direct op ip adres.
Overigens het modem uit/aan zetten lijkt te helpen, maar nu doen andere sites het weer niet :? waaronder fok (of ligt die zowiezo weer plat?)
DNS Servers zijn nooit te pingen.
Dus dat heeft geen zin. Wat je beter kan doen is een tracert.exe naar een ipadres.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Ik ping ook niet de dns server. ik ping gewoon www.amphora.nl (en dan resolved die gewoon netjes het ip adres maar is unreachable)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Fok is zowieso heel erg traag...

Gisteren was er ook iemand die problemen had met zijn DNS servers, zoek daar maar op en dan zal je zien dat daar een hele mooie lijst staat met DNS servers

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-02 18:02

BIM

Nothing interesting

Ik had gisteravond ook redelijk wat problemen.
Zelfs tweakers weigerde.
Na het stoppen en starten van pppoe en squid ging het iets beter, maar idd
genoeg onbereikbare sites.

Nieuwsgroepen gaan wel gewoon goed.

• STN
  • Laatst online: 01-02-2024

STN

IK heb hier hetzelfde. MSN en DC++ werken ook al paar dagen niet goed. Casema heeft hier vaker last van en als je ze belt krijg je als antwoord dat het aan je router ligt. Bij mij dan iig.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Ik ben wel benieuwd welk modem jullie gebruiken en waar jullie wonen... misschien is er een patroon te herkennen. Ikzelf heb een Com21 (zo'n grote) in Utrecht

Verwijderd

Amphora schreef op 25 juni 2004 @ 12:10:
Ik ping ook niet de dns server. ik ping gewoon www.amphora.nl (en dan resolved die gewoon netjes het ip adres maar is unreachable)
Dus DNS werkt wel, anders zou het resolven ook niet lukken ;)
Voer eens een tracert uit op hetzelfde adres, dan kun je zien waar hij stuk loopt.
Kan zijn dat er ergens een router uit ligt.

• STN

STN

Amphora schreef op 25 juni 2004 @ 12:20:
Ik ben wel benieuwd welk modem jullie gebruiken en waar jullie wonen... misschien is er een patroon te herkennen. Ikzelf heb een Com21 (zo'n grote) in Utrecht
Ik denk ook dat het met die grote com21 modem te maken heeft. Wordt tijd dat ze die mij ook eindelijk gaan vervangen zodat ik lekker via DHCP verbinding kan maken. Ik denk dat dat heel wat problemen scheelt.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 12:24:
[...]

Dus DNS werkt wel, anders zou het resolven ook niet lukken ;)
Voer eens een tracert uit op hetzelfde adres, dan kun je zien waar hij stuk loopt.
Kan zijn dat er ergens een router uit ligt.
Ik heb ook nooit gezegt dat DNS niet zou werken....
Zou casema het modem vervangen voor een DHCP achtig iets als ik daar om zou vragen?

• STN

STN

Amphora schreef op 25 juni 2004 @ 12:34:
[...]

Ik heb ook nooit gezegt dat DNS niet zou werken....
Zou casema het modem vervangen voor een DHCP achtig iets als ik daar om zou vragen?
Bij mij niet. Ze zeiden dat iedereen langzaam de nieuwe modem zou krijgen en dat je gewoon op je beurt moet wachten :(

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Damn..... Ik wilde casema ook opzeggen... Opzegtermijn van een maand of misschien 2 dacht ik. Mooi niet dus.... Contract word altijd verlengt met 1 jaar en dat moet je uitzitten....... Moet ik gdvr tot maart wachten!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:53

Korakal

Up up up!

met zo'n instelling kom je er wel hier op GoT :Z

Met zo'n topic weet ik vantevoren dat het geen zin heeft om 'm open te houden (zie je de overeenkomst met je eigen woorden? Helaas wel serieus gemeend van mij).

Lees ajb FAQ Internet & Telefonie en Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) door en zie zelf dat je topic hier dus niet gewenst is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.