Toon posts:

[2000/2003] Rechten voor installatie*

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Matched: installatie, rechten
Beste medetweakers...

Ik werk met een windows 2003 server en een paar win2000 werkstations...alles werk mooi: Gebruikertjes kunnen inloggen en krijgen hun spulletjes en de toegewezen policy van de server etc...

Nu zit ik echter nog wel met een vervelend probleempje.
Er is een programma wat af en toe aan een update toe is, deze update gebeurt op de server. Als en gebruiker vervolgens inlogt en het programma opstart wordt er gekeken of er nieuwere versies op de server beschikbaar zijn. Is dat het geval dan start het werkstation een installatie.

Deze installatie gaat goed, indien er iemand met administrator rechten is ingelogd. Bij iemand zonder administrator rechten gaat de installatie fout, omdat deze niet voldoende rechten heeft. Dit klopt opzich wel, want gewone gebruikers mogen geen installaties op werkstations uitvoeren. Met uitzondering dus op deze installatie...is er een manier waarop ik dit kan instellen dat ze deze installatie wel mogen uitvoeren? IVM het register...

Bij Outlook heb ik ook zo een soort probleem
Als een gewone gebruiker ergens iets aanvinkt, zoals: Deze vraag niet meer stellen (bij een pop-up). Wordt dit niet onthouden voor deze gebruiker en wordt de vraag toch steeds opnieuw gesteld...

Het zou fijn zijn als iemand een oplissing weer voor deze probleempjes, ik neem aan dat die er is en ik niet de enige ben die hier mee zit (zat).

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Geen matches
Misschien voor outlook express eenmalig alles als administrator doorlopen en dan de gebruiker weer een normale naam geven?

Voor dat andere programma zou ik het niet weten.

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Zo doe ik dat nu ja...maar als de gebruiker nou net even iets anders wil en dat dus instelt...zoiets als bij iexplorer: Wilt u de wachtwoorden opslaan? / [] Deze vraag niet meer stellen. Stel dat ik die vraag als administrator dus onbeantwoord wil laten om de gebruiker zelf te laten kiezen wat hij/zei het handigst vindt. Dan moet deze natuurlijk wel onthouden worden nadat de gebruiker heeft gekozen... :)

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
In windows xp bevind zich het Softwarerestrictiebeleid

(Deze voorziening biedt beheerders een beleidsgestuurd mechanisme om software te identificeren die in hun omgeving wordt uitgevoerd en te bepalen of deze software mag worden uitgevoerd. Deze voorziening kan worden gebruikt om te voorkomen dat er virussen en Trojaanse paarden binnendringen en om bepaalde software te blokkeren. Met het softwarerestrictiebeleid kunt u de integriteit en het beheer van systemen verbeteren en zo uiteindelijk de kosten verlagen. )

Maar niet in windows2000...zijn daar andere oplossingen voor?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Geen matches
Even een kleine titel edit - in Windows Operating Systems gaat het al snel over Windows ;)

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
De link naar ' Network Troubleshooting ' is dood...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 13:02 ]

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Geen matches
Je zou programma's als Microsoft SMS kunnen proberen. Het grote nadeel aan SMS zijn de kosten. Daar staat tegenover dat je een erg krachtig distributie programma in handen hebt.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
We hebben hier: Microsoft® Windows® Server 2003
Dat pakket is drie keer zo duur. Ik neem dat alle
functionaliteiten die er nodig zijn voor een client-server
omgeving daar in zitten?

• the_shadow

the_shadow

Geen matches
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 15:12:
We hebben hier: Microsoft® Windows® Server 2003
Dat pakket is drie keer zo duur. Ik neem dat alle
functionaliteiten die er nodig zijn voor een client-server
omgeving daar in zitten?
Windows Server 2003 heeft bij mijn weten geen geen standaard ingebouwde mogelijkheid tot packet-distributie, behalve het aanbieden op shares. Server 2003 en SMS 2003 zijn trouwens 2 totaal verschillende dingen. Server 2003 is het OS, SMS 2003 is een programma :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Dat zal wel...maar dan heb ik er nog niks aan want ik ben niet van plan het aan te schaffen. Er moet toch een manier zijn waarop dit valt in te stellen en in een image valt te bakken of iets dergelijks?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Matched: rechten
ik weet niet of deze policy ook onder 2000 erin zit.

computer configuration\administrative templates\windows components\windows installer\Always install with elevated privilages.

deze zou je kunnen proberen hiermee geef je het te installeren programma namelijk meer rechten dan de huidig ingelogde gebruiker.

nb:dit is een 2003 policy dus weet niet of 2000 dit ook heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door mutsje op 27-06-2004 11:07 . Reden: update target naar policy ]

• the_shadow

the_shadow

Matched: rechten
mutsje schreef op 27 juni 2004 @ 11:06:
ik weet niet of deze policy ook onder 2000 erin zit.

computer configuration\administrative templates\windows components\windows installer\Always install with elevated privilages.

deze zou je kunnen proberen hiermee geef je het te installeren programma namelijk meer rechten dan de huidig ingelogde gebruiker.

nb:dit is een 2003 policy dus weet niet of 2000 dit ook heeft.
Deze policy zit ook in Windows 2000 Professional, dus ook wel in Server.

Voor de mensen die niet weten waar ze dit moeten zoeken. Start > uitvoeren > gpedit.msc :)

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Bedankt! Daarmee gaat het vast en zeker lukken...

Nu zit ik alleen nog met het probleem van het onthouden van checkboxes etc bij pop-up's die de gebruiker krijgt. Zoals je bijvoorbeeld bij iexplorer de vraagt krijgt: Wilt u dat iexplorer de wachtwoorden voor u onthoud? En dan staat dr zo een checkbox bij van: Deze vraag niet meer stellen. Goed, dat gebeurt in sommige gevallen dus niet, wat er in resulteert dat de vraag telkens opnieuw wordt gesteld...erg frustrerend. Nu kan je dat allemaal wel van tevoren instellen etc, maar eiglijk wil ik in sommige gevallen dat de gebruiker dus zelf kan kiezen...hoe doe je dit? :?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Geen matches
probeer zelf eens wat met instellingen en dergelijke. Het wordt zeer gewaardeerd als je al aangeeft wat je zelf zoal geprobeerd hebt. Het is hier geen vraag maar raak voor een knaak forum :D

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
mutsje schreef op 28 juni 2004 @ 11:19:
probeer zelf eens wat met instellingen en dergelijke. Het wordt zeer gewaardeerd als je al aangeeft wat je zelf zoal geprobeerd hebt. Het is hier geen vraag maar raak voor een knaak forum :D
Ik heb al het een en ander geprobeerd in de policy's op de server, maar dat mocht niet baten. Ook heb ik nog geprobeerd het lokale beleid aan te passen...kwam ik ook niet tot het gewenste resultaat. Daarnaast heb ik nog met het register gehannest, omdat daar in principe deze waardes worden opgeslagen. Maar ik ben niet zo een ervaren reg-editor...help ;(
Pagina: 1