Wifi en Multiplayer

Pagina: 1
Acties:

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
Hi all,

de zoekfunctie werkt even niet, maar toen ik gsisteren zocht, kon ik hier zo snel geen atwoord vinden.

Maar ik heb een Dell 8600c laptop met Wifi en een E-tech Wireless adsl router. Alles werkt prima, totdat ik een multiplayer game (FarCry) wil opstarten. Hij vindt de servers, maar ik kan telkens geen verbinding maken. Nu meen ik ergens gelezen te hebben dat dit te maken kan hebben met poorten die je open moet zetten (? ben een n00b op dat gebied) of de XP firewall.

Iemand die hier meer van weet maw hoe dit op te lossen zou kunnen zijn?

Ps met mijn gewone ADSL (USB) modem lukte het wel

Bij voorbaat dank,

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Poorten forwarden is alleen van belang als jij een server draaid, als client is het volgens mij niet nodig.

Wat je naar kan kijken is de windows XP firewall, immers kan die programmas van binnenuit tegenhouden. Hetzelfde geld voor norton firewall, of zonealarm.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Je moet UPNP aanzetten op je router. Maar wireless is niet echt geschikt voor games geloof ik, wired is dus in nog een opzicht beter.

• Icey
SSH schreef op 25 juni 2004 @ 11:33:
Je moet UPNP aanzetten op je router. Maar wireless is niet echt geschikt voor games geloof ik, wired is dus in nog een opzicht beter.
Hmm... als je dat kan onderbouwen wil ik het wel geloven...

Mijn centrino laptop (aardig wat cpu power) word dagelijks als gameserver gebruikt, battlefield vietnam, met of zonder bots samen met 5 vrienden die via internet joinen.

Mijn laptop staat ergens anders in het huis, wireless verbonden als server. En we zitten met 6 man, waarvan ik een ping van 0, en hun een ping van 20 ~ 30, normale internet ping dus ;).

Af en toe een lagstootje van 1 ms kan ik begrijpen, maar wireless ongeschikt geloof ik niet in.

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Kijk eerst eens even welke poorten er open staan.
Dit kun je gemakkelijk doen op http://scan.sygatetech.com en dan de quickscan laten uitvoeren.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• Mr. D
Bedankt allen,

Ik zit nu niet thuis, maar ga het vanavond allemaal proberen. Ik zal laten weten of het gelukt is.

Groet,

• Mr. D
Ik heb het allemaal geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet. Intussen ook BF Vietnam geprobeerd; geen succes. (UPNP aan, WinXP firewall en zonealarm uit)

Iemand nog ideeen? Als iemand aangeeft wat voor settings ik moet posten, doe ik dat. Zo voor de vuist weg zijn het er nog al veel.

Txs,

• Icey
Kijk eens in de logfiles van zonealarm
Pagina: 1