problemen met Sapphire ATI 9600 XT 256 MB

Pagina: 1
Acties:

• tokke77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-03-2023
Ik heb me zopas een Sapphire ATI 9600 XT 256 Mb aangeschaft.
Ik heb het kaartje geinstalleerd, nieuwe catalyst drivers geinstalleerd maar telkens tijdens het gamen loopt mijn pc vast. Ik had een FX 5200 Nvidia kaart maar ik boek met de ATI 9600 geen snelheidswinst wat normaal niet kan.
Weet iemand hier raad mee?

Ik draai Win XP en heb een ABIT IS7-E moederbord met 512 MB Ram en P4 2600 Mhz Processor.

Thx

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:15
Heb je de nvidia drivers wel helemaal weg? Kan namelijk zijn dat die nog een conflict opleveren.

Tip: zoek met google even op detonator destroyer om een progje t vinden die de detonator drivers echt helemaal weg haalt.

Verwijderd

Het zou ook nog aan je voeding kunnen liggen, omdat zo'n 9600XT nou net ietsje meer stroom vreet dan een FX5200... Wat voor voeding heb je en hoeveel ampere kan hij leveren op de 12V Rail?

• tokke77
Voeding is er eentje van 300 watt maar voor de rest heb ik niet meer info. Heb de pc ook niet bij mij staan voor het ogenblik maar ik zal straks eens nakijken.
Via de bios zou ik het voltage wel kunnen verhogen geloof ik maar heb geen idee of dit wel veilig is.

Verwijderd

Voltage zou niet uit maken lijkt mij, je voeding zelf kan niet meer leveren dan 'ie kan.... Kijk eens op de zijkant van je voeding op de label hoeveel Ampere hij kan leveren per voltage rail, vooral de +12, +5 en +3,3 zijn belangrijk.

Verwijderd

de voeding heeft er helemaal niets mee te maken, ik heb dezelfde kaart en heb er ook veel problemen mee, hij slaagt geregeld uit, programma's blokkeren en blijven staan op m'n scherm zonder dat ze actief zijn en soms krijg ik een geel caro scherm en slaagt ie weer uit.. ik heb de kaart al een maand en weet nogaltijd niet wat het is..

• tokke77
Ik had zoals velen problemen met mijn ATI 9600 kaart maar ik heb de problemen van het vastlopen en dergelijke opgelost gekregen.
Dit is wat ik gedaan heb:
1. uninstall van alle Nvidia drivers die nog op mijn pc stonden van mijn vorige kaart
2. Voltage op AGP slot verhoogd naar 1.6v
3. Overdrive ingeschakeld in de beeldscherm adapter instellingen zodat het aantal Mhz naar beneden gehaald wordt als de kaart te warm wordt.

Nu wou ik wel even weten of het wel verstandig was om die voltage te verhogen want ik heb vernomen dat dit maar maximum op 1.5v mag staan?!?

Hier de specs van mijn pc:
P4 2600 Mhz
512 MB Ram
Abit IS7-E Moederbord
Voltage specs:
VCORE = 1,50 V
DDR = 2,58 V
+12 V = 11,86 V
VDDQ = 1,58 V
VBAT = 3,31 V
5Vsb = 4,95 V

Zijn deze voltages goed? Mijn kaart wordt op piekmomenten bij zware belasting wel 62°c warm.

Verwijderd

ik heb en probleempje het installeren van mijn video kaart ati radeon 9600 pro/xt 256MB
het wil niet lukken om hem te installeren op mijn pc ik had een nvidia kaart de gfore 4 440MX 64MB
daar van had ik alles verwijdert. toen ik de nieuw ATI kaart er in gezet. toen ik mijn pc opstarte krijg en een goed beeld maar de test BV het start menu kon ik niet lezen waren allemaal blokjes geworden. ik heb de driver van de kaart die er bij zaten geinstalleerd, toen ik mijn pc over nieuw opstart had kreeg ik een een zwart scherm en af en toe blauw scherm met blokjes ik heb toen mijn pc gereset en toen starte hij gewoon op ik wou hem op 1024x768 zetten dat date ie en toen kreeg ik weer een zwart scherm, weer gereset maar bleef zwart maar me scherm stond niet op stand-by me oude kaart werkt er nog wel gewoon op. mijn vraag wat is het probleem dat hij het niet goed wil doen
heb de nieuw drivers van ati al geprobeerd maar die lopen ook vast.

P.s heb hem nu in een ander pc en daar werkt hij wel goed in.

mijn systeem =

jetway v4mdm/v 4mdmp mobo
512MB geheugen
AMD duron 1600MHZ
windows xp pro
300Watt voeding.

andere pc
chaintech 7aja mobo
192MB geheugen
AMD duron 750MHZ
windows xp pro
230Watt voeding

Verwijderd

ik had hetzelfde probleem met die kaart, nadat ik de drivers had vervangen voor nieuwere,
en het werd ook bevestigd dat het een driver fout was. vooral in het spel far cry bleef na 5 min spelen gewoon ineens het beeld stil staan, kon je niets meer doen. na een reboot krijg je een windows rapport waarin staat dat er een driver probleem was, met info over ATI, en dat ze er geen oplossing voor hebben. Probeer eens de oude driver van de cd, of ergens te zoeken op internet.
en anders gewoon een omega driver installeren, hiermee had ik het probleem ook niet meer.

xforce
Pagina: 1