Windows XP Sata driver pendrive.

Pagina: 1
Acties:

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:31
1.
Ik heb dus een nieuwe pc gekocht en ipv een floppy drive een memorystick/pendrive. Nu moet ik dus bij windows xp installatie f6 drukken om de sata driver te laden. Is dat mogelijk met een pendrive? Want toen ik het probeerde lukte dat niet. En ik wil zeker weten of het mogelijk is anders zit ik de heletijd voor nix te proberen.

2.
Gister dus heletijd zitten kloten met die sata driver goed te krijgen maar lukte niet helemaal. Hoe zit dat?

Ik heb nu VIA_RAID_V300b.zip gedownload van http://www.viaarena.com/?PageID=310 en in de dir Viaraid, driver, de map Winxp op flop gezet. Zijn dit de drivers die ik moet laden tijdens de windows setup?

(search heb ik gebruikt alleen geen duidelijk antwoord gevonden)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:01
voil schreef op 25 juni 2004 @ 10:46:
1.
Ik heb dus een nieuwe pc gekocht en ipv een floppy drive een memorystick/pendrive. Nu moet ik dus bij windows xp installatie f6 drukken om de sata driver te laden. Is dat mogelijk met een pendrive? Want toen ik het probeerde lukte dat niet. En ik wil zeker weten of het mogelijk is anders zit ik de heletijd voor nix te proberen.

2.
Gister dus heletijd zitten kloten met die sata driver goed te krijgen maar lukte niet helemaal. Hoe zit dat?

Ik heb nu VIA_RAID_V300b.zip gedownload van http://www.viaarena.com/?PageID=310 en in de dir Viaraid, driver, de map Winxp op flop gezet. Zijn dit de drivers die ik moet laden tijdens de windows setup?

(search heb ik gebruikt alleen geen duidelijk antwoord gevonden)
1) Weet niet of het mogelijk is vanaf de pendrive, probeer het gewoon. Je kunt eventueel ook de s-ata drivers in je xp-cd integreren, is goed te vinden met de search.

2) Als je de drivers uitpakt zie je een mapje 'DriverDisk', de inhoud hiervan moet je op je floppy zetten. Zie ook de readme.txt :
6) Insatll Operating System into HDD of RAID

1. Install Windows 98SE or Me

* Make sure VIA RAID BIOS is executed by the system BIOS when POST.

* Make sure the HDD wanted for installing the OS is in the first hard disk drive (C:\).

* Install OS.

* Run setup.exe after OS is installed.

2. Install Windows NT 4.0, 2000, XP, or Server 2003

* Copy all files and directories from the DriverDisk folder to a floppy disk.
Make sure the following directories and files are copied into the floppy disk.

<knip>

* Boot system from OS installing CD-ROM.

* Make sure VIA RAID BIOS is executed by the system BIOS when POST.

* Press "F6" when OS installer starts running.

* Insert floppy disk.

* Choose the OS device driver wanted for loading.

* Install OS.

* Run setup.exe after OS is installed.

[ Voor 32% gewijzigd door Nielson op 25-06-2004 10:53 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Volgens mij is dit redelijk vaak voorbijgekomen; zie bijvoorbeeld [search=xp sata pendrive] (als de search het weer doet) :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:24

FastBunny

Give it the Works !

De setup kijkt naar A:\ je zult dus in je bios support voor je pen drive moeten hebben zodat deze als A drive gezien wordt. Anders is de engie optie de drivers meebakken in de windows installatie cd

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• voil
niet de enigste optie, kan altijd nog de floppy van een andere computer eruitrukken, maar dat is btje omslagtig..

• paerad
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Heb je niet toevallig een oude floppy drive liggen?, sluit deze even aan voor de sata driver en je kan zonder veel moeite xp installeren. Daarna weer los halen floppy.
Shuttles(mini pc barebons) doe je dit ook vaak, als die bijv cardreader hebben ipv floppy. Das denk ik het makkelijkste.

Ja, anders moet je bios ondersteunen dat ie de pendrive voordoet als een A: diskette driver, of dit kan?- zou mooi zijn - maar ik denk niet elke bios ondersteunen.

• voil
mja t probleem was gister niet de floppy drive, want die had ik al aangesloten. maar de juiste driver op de floppy krijgen:)

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 16:43

BruT@LysT

Fear and Loathing

Soms snap ik niet zo goed waarom die SATA drivers bij zoveel niet willen lukken. Over het algemeen krijg je gewoon een disk bij je moederplank met deze drivers. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. ALs je ze al niet eens geinstalleerd krijgt vanaf een diskette gaat er toch iets goed fout. Ik zou maar eens readme's gaan lezen enzo, komt wat onzorgvuldig over.
Pagina: 1