Toon posts:

Welke TFT monitor voor games

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus van plan om een TFT monitor te kopen. Heb drie goeie aanbiedingen gekregen qua prijs voor de volgende monitoren :

de NEC 71VM
de Acer AL1721m
en de BENQ FP767

ok, over die Acer heb ik bar weinig goeie reviews kunnen vinden waar de gaming-performance wordt weergegeven.
Over de BENQ zelfs minder, behalve dan over de 12 ms versie, maar deze is dus de oudere 16ms versie.
tja, de NEC kwam bij een aantal tests best goed uit de bus...

Nu zou ik graag willen weten of er bij jullie goeie reviews bekend zijn (met name in spellen, wil het liefst zo min mogelijke ghosting) en/of persoonlijke ervaringen...

Het was eerst de bedoeling om deze vraag bij de TFT-Gamen grote topic te plaatsen maar deze is nu dus dicht :( Ik heb in principe een dag of twee de tijd om te kiezen, en aangezien ik dus fulltime werk heb ik gewoonweg de tijd niet om alle 8 de delen door te nemen...

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
ik blijf et schreeuwen op dit forum :P De Hyundai Q17 is tot nu toe het beste game scherm. 20ms maar sneller als alle andere 12 ms schermen in games.

Met de NEC heb ik weinig ervaring.. tis ook afhankelijk van wat je wilt uitgeven aan een scherm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

BenQ FP767 (12ms) schijnt heel erg goed in games te presteren en hij is niet super duur. Persoonlijk zou ik voor dat scherm gaan.

Profile

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 10:41:
Ik heb in principe een dag of twee de tijd om te kiezen, en aangezien ik dus fulltime werk heb ik gewoonweg de tijd niet om alle 8 de delen door te nemen...
De eerste delen gaan over oude modellen, dus alleen deel 7 of 8 snel doornemen met ctrl+f op die 3 types die jij noemt volstaat al. :)

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik wou het dus on-topic houden. Is leuk als andere monitoren worden aangeraden maar ik heb ALLEEN een aanbieding voor deze 3... En de Benq is dus de 16ms versie, zoals al van te voren aangegeven...

over het doornemen van delen 7 en 8 ben ik eht niet zo zeker van hoor, aangezien deze monitoren allemaal niet echt supernieuw zijn ofzow (weet bijvoorbeeld dat die Benq al in mei vorig jaar werd gereviewd)

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
Hier staan er in elk geval 2 van de 3:
http://www.xbitlabs.com/a...r/display/response-6.html

Verwijderd

Topicstarter
jap, die reviwe had ik al gelezen maar stond dus niets specifieks met spellen in :( ik moet toegeven dat ik dus wel over de response time heen had gekeken... maar uit deze lijkt de Acer toch beter uit te komen...
weet iemand trouwens waar die m bij die Acer voor staat ??? multimedia ofzow ???

• Cableguy434
Volgens :) mij heeft ie dan speakers. Ofwel multimediaal.

• Cableguy434
Staat je niet blind op response tijden. Het ene scherm presteerd beter in games dan andere ongeacht de respondsetijd. Zoek zekere een review waar de game performance aan de kaak wordt gesteld. Anandtech of tomshardware doen dat vaak.
Op www.prad.de staan erg veel reviews.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik weet het dat je niet alleen op de response tijden moet lette, zeker niet door die de fabrikanten opgeven. Maar in die rieview worden in elk geval de reele responsetijden gemeten dus niet allen van zwart naar wit maar allerlei tussenwaardes....
anyways, die ene link helpt me niet reuze veel, aangezien ik geen dutsch kan....
maar ik zal proberen om te bellen en kijken of die Benq geen 12ms is, zoniet dan zal ik wel voor de Acer gaan denk ik...
als men nog ervaringen ofzow heeft hoor ik dat graag

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb zelf 2 19" TFT schermen van Medion (afkomstig van de Aldi). Volgens de specs hebben ze een responsetijd van 25ms. Ik heb geen last van ghosting, ook niet als ik met UT2004 bezig ben. Misschien een ideetje?

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Topicstarter
aub blijf on topic... lees eerst ff alles door....

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

Ik heb de acer. Ik ben er zeer tevreden over. Ik moest in het begin erg wennen aan het beeld tijdens het surfen tekstverwerken en gamen. Ghosting heb ik zeer weinig last van.
N tijd geleden voor 419 gekocht. Ik speel veel UT2004, en daar heb ik geen ghosting (weinig tijd om er op te letten eerlijk gezegd.) De pest is dat ik graag alles op de native resolutie wil spelen en ik heb dus maar n vga kaart gekocht die dat ook aankan. Op 1024x768 ziet het er al snel niet uit.

De andere schermen kan ik je niet mee helpen. Als je nog vragen hebt dan stel je ze maar!

[ Voor 5% gewijzigd door bratos op 25-06-2004 19:26 ]

eerst kijken dan zeiken

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
fp767 of fp783

dit is al het 4e topic volgens mij in 3 weken tijd wat over deze tft gaat
search !! ;)

Verwijderd

Topicstarter
dat over welke tft gaat ???

• ixl85
  • Laatst online: 21-10-2025
ik blijf ook mee schreeuwen
Hyundai Q17
zoek amar reviews-
beste garantie
beste kleur weergave
20ms die hij ook haalt (geen blur dus)
en binnenkort de Q17+ (10MS)
Hyundai Q17+ 10ms TFT/
(dood topic, heel jammer maar goed over 1 tft is niet zo veel te zeggen als hij nog niet uit is :D)

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-07 21:41
wil iedereen die reageert eerst ff het topic doorlezen en niet met tft schermen aankomen die helemaal geen mogelijkheid zijn :(

Verwijderd

Topicstarter
wow... ik zie dat er toch nog iemand is die e hele topic doorleest voordat die nonsense gaat uitschreeuwen...

anyways, ff een kleine update, ik kan dus de volgende lcd shermpje toevoegen aan mijn mogelijkheden : Samsung 710N

hiervan heb ik een topic doorgenomen hier op GoT : Ervaringen met de Samsung 710T of 710N
jammer genoeg blijkt deze monitor errug nieuw waardoor er nog geen echte reviews van beschikbaar zijn :(

Wat me opviel is dat de N versie geen DVI ingang heeft en de T versie wel. Alleen aan de T versie kan ik dus niet komen :(
Nu is mijn vraag : maakt een DVI ingang echt veel uit qua beeld-kwaliteit en kleurenweergave ? Ik heb namelijk een Hercules Radeon 9700pro met DVI uitgang...

Verwijderd

Topicstarter
taz3d_nl schreef op 25 juni 2004 @ 20:37:
fp767 of fp783

dit is al het 4e topic volgens mij in 3 weken tijd wat over deze tft gaat
search !! ;)
Hier doel ik dus op :( waar slaat dit nou op ????

de topic niet ddoorlezen en dan nog aangeven dat ik de search moet gebruiken, eigenlijk best triest :(

• ixl85
  • Laatst online: 21-10-2025
ruco88 schreef op 28 juni 2004 @ 13:07:
wil iedereen die reageert eerst ff het topic doorlezen en niet met tft schermen aankomen die helemaal geen mogelijkheid zijn :(
ik voel me niet aangesproken hoor 8)7

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Ik heb zelf een Hitachi CL174 en die voldoet prima. Daar zit hetzelfde AU Optronics paneel in als in de BENQ FP767. 16 ms snel, maar wel met maar 6 bits kleurdiepte. Dus 262.144 kleurtjes ipv 16.777.216. Ik zie het verschil overigens niet met de Eizo L685 (wel 8 bits kleurdiepte) die ik op het werk voor me heb staan wat de kleurtjes betreft. Wel de kijkhoek: die is op de Eizo veel beter tov de Hitachi/Benq.

Neem altijd een TFT met DVI. Het scheelt echt stukken in beeldkwaliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door EXX op 28-06-2004 15:21 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
Naja, Ik heb zelf een 9800 Xt in combinatie met een iiyama 17 "tft (ProLite E431S) 16 ms.
maar ik heb nog noooit enige vorm van gosthing gezien.

ik gebruik hier ook de DVI ingang van, En echt waar, ik wil niks anders meer, Als ik een foto inscan, en die leg ik op me tft, dan zie ik geen verschil.

Heel soms wil de monitor wel eens op standby springen 2 keer voorgekomen in 3/4 jaar.
dan krijg hinj dus het verkeerde digitale signaal, Dan is het gewoon ff aan/uit zetten.

Maar als je de analoge connector gebruikt gaqat het weer via een Analoog-digitaal converter, en dan is je reactie tijd ook weer wat hoger,
Een tft scherm is namelijk helemaal digitaal, een Crt scherm is helemaal analoog.

[ Voor 67% gewijzigd door Xtremer op 28-06-2004 15:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, dus het is wel zo dat er een merkbaar verschil bestaat tussen het aansturen via DVI of via de gewone analoge videokaart uitgang...
dan valt direct die samsung 710N af...

lijkt me dat ik waarschijnlijk voor de Acer ga, die heeft tot nu toe best goeie reviews, is niet al te duur en kan nergens eigenlijk een reden vinden waarom het geen goeie monitor zou zijn...

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
er zijn toch genoeg topics over welke tft het beste is of niet dan :P

Verwijderd

iiyama prolite E-431 is best.. dus die moet je gewoon nemen _/-\o_ :*)

• Tootoo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08-2025

Tootoo

Folding extremist

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 18:12:
*Stiekem een knuppel pakt en aan de TS geeft....*

Veel plezier iig met de Acer :)

Folding@home

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:01
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 18:12:
ik zit te twijfelen tss die iiyama en de samsung syncmaster 710N

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-06 15:13
Acer is goede keus. Heb zelf dit model ook, en ben erg tevreden. Totaal geen last van ghosting in spellen of dvd's. Alleen is het wel in het begin wennen dat het scherm best wel fel is, maar misschien ligt dat wel aan mij. Veel plezier dus met je schermpie :d

oja kleurechtheid is ook goed, bijvoorbeeld als je een film wil bekijken is dat wel belangrijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Spits op 30-06-2004 13:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Spits18 : Ik neem aan dat die felheid wel te regelen is... werk nu ook al een jaartje met lcd-schermen op het werk en is me opgevallen dat ik zoiezo eerst een half uurtje bezig ben met het regelen van kleuweergave en felheid totdat ik er 100% tevreden mee ben...

anyways, harstikke bedankt voor de replys over de ACer scherm en de andere schermen die op mijn lijstje stonden. Is me wel tegengevallen hoeveel mensen antwoorden zonder de topic door te lezen (2 "dikke" pagina's), waarschijnlijk gaat het hun meer om het aantal posts die ze kwijt kunnen in een dag of ze voelen zich ietwat onzeker over hun monitor en willen graag niet de enigste zijn...

Voor mijn part mag hier nu een slotje op, heb de Acer net besteld :)

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-06 15:13
Dat is waar tiger79, misschien komt het ook omdat ik er een oude crt naast heb staan, bedacht ik me later pas. :X

Verwijderd

Hey,

de NEC 71VM
de Acer AL1721m
en de BENQ FP767

Kan 1 van deze 3 schermpjes ook aan de muur worden bevestigd? wil zelf namelijk ook 1 kopen, en vindt t wel tof om zo'n ding aan de muur te hebben hanguh...:)
En wat zijn de prijzen eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zeggen dat ik neet weet of ze ook "op te hangen" zijn... heb namelijk niet naar deze feature gekeken aangezien ik daar zelf niets aan heb....

over de prijzen check maar ff de pricewatch, da's misschien 2 minuutjes werk...
zoals in mijn openingspost staat heb ikzelf een aanbieding gekregen voor deze 3 modellen, maar denk niet dat het ook voor jou (of anderen) van toepassing is, behalve als je het er voorover hebt om naar zwitzerland te reizen om je schermpje op te halen ;)

voor de Acer (m versie) betaal ik 420 euro, voor de NEC zijn het er 440... BENQ was volgens mij de goedkoopste voor 411 euro...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 14:14 ]

Verwijderd

Ik zou voor de Samsung 710N of 710T gaan, en dan vooral vanwage de goed reacties die je over deze 2 monitoren krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
zoals al een keer is aangegeven kan ik dus alleen aan de 710N komen, dus de versie ZONDER DVI uitgang... dit lijkt me toch wel jammer aangezien mijn videokaart wel zon uitgang heeft en ik daar gebruik van wil maken...
niet alleen qua gemak maar dus ook qua beeldkwaliteit en kleurechtheid...

ooohhh jah, over de goeie reacties, kun je dat onderbouwen, ik heb nog geen reviews gezien.... aub geen link naar de lopende topic want daar heb ik al gekeken, geen professionele reviews te zien... (voor url zie aantal posts terug)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 17:17 ]

Verwijderd

ik heb zelf een AG neovo F-15, geen problemen mee gehad, ook niet in games e.d.
BTW: ACER is toch BenQ geworden?

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, als jullie toevallig winkels kennen die (onder betaling) dode pixel garantie geven dan hoor ik het graag...
Ik weet dat Informatique dat doet (25 euro voor 17" monitoren), wel dure monitoren...
Ook ken ik 4Launch maar die is veels te duur (55 euro per monitor)....
Hg Computers heeft dus ook een 2 maand pixelgarantie voor 35 euro, wel weinig keuze...
Heb ook net een mailtje gestuurd naar multi-com om te checken hoeveel het daar kost. Ze hebben daar namelijk wel de BenQ 12ms voor een redelijke prijs... (35 euro dus)
Paradigit heeft ook een dode pixel garantie... Maar niet echt veel keuze :(

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 12:53 ]

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:01
Computerland ook voor 25 euro pixel garantie.

Verwijderd

Topicstarter
hhmm... zat er net naar te kijken, alleen jammer dat zze zo bar weinig keuze hebben :(
want voordeel van informatique is dus wel ruime keuze en pixel-garantie, alleen de prijzen zijn errug hoog :(
heb contact gehad met eynstein die hebben namelijk redelijke keuze en ook best leuke prijzen allen die geven weer geen pixel-garantie :(
Pagina: 1