Toon posts:

Problemen ADSL Router zonder KPN Profiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een half jaar gelelden hebben wij een adsl aansluiting genomen bij tiscali. Alles geleverd en aangesloten. We hadden een soort 'groen kwal' als modem, maar we besloten een paar dagen later dat we in het hele netwerk internet wilden. We hebben daarom een ADSL Router van Sweex gekocht, geinstalleerd.

Probleem:
Alles werkte, maar vaak raakt hij zijn connectie kwijt. Dus soms (lees vaak) hebben we geen internet. Eerst was dat niet zo'n probleem, maar de router staat nu aangesloten via hubs op een computer die een glastuinbouwbedrijf monitort en aanstuurt. De Weersvoorspellingen (die digitaal opgehaald worden) zijn van essentieel belang. Daarnaast zijn er nog tal van internet activiteiten die een continue verbinding vereisen. Het probleem is nu denk ik wel duidelijk.

Vooronderzoek:
Ik heb gebeld met Tiscali helpdesk. Die vertelde dat de router niet ondersteund werd door Kpn en dus ook niet door hun. Op het Kpn netwerk heb je een Router nodig met een KPN profiel. Op dit forum las ik dat dit profiel de verbinding in stand houdt. Zonder dit profiel is het verklaarbaar dat het internet zo instabiel is.

Vraag:
Nu wil ik graag weten wat jullie mij adviseren om te doen. Moet ik een nieuwe router kopen? Is er echt maar één ADSL router die dit KPN profiel heeft? Kan ik die bij Primafoon kopen? Kan ik nog mensen hiervoor aansprakelijk houden ? (nooit over mogelijke problemen geinformeerd) etc... (Kan ik mijn router upgraden zodat ie wel een KPN profiel heeft?)

Alvast bedankt voor de antwoorden...

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 21:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Speedtouch freak

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-02 21:58
Alleen de modem die jij origineel hebt aangeschaft en gekregen hebt van de KPN wordt technisch ondersteund. Zowiezo worden routernetwerken niet ondersteund door providers. Voor support moet je bij de fabrikant van de router/modemrouter wezen. Misschien was het verstandiger om een multipc modem aan te schaffen. Waarom heb je je hier niet eerst op georienteerd, een USB modem is zowiezo compleet bagger. En misschien was het helemaal geweldig geweest als je een zakelijk adsl abo had afgesloten, dan krijg je meestal meer/betere support en kan je later altijd nog een betere oplossing qua modem/router zoeken icm je provider. Je betaald wat meer, maar je bent in meeste gevallen verzekerd van een betere support.

Verwijderd

Topicstarter
@ siknu, tja dat gaat de privé kant op. Mijn vader is wispelturig. Toen ik het met hem er over had. (en ook deze opties voorlegde) hoefde het niet. Paar weken later was het ineens wel nodig. Totaal geen vooruitziende blik, wat ons een hoop geld kost. Maarja, daar is het probleem niet mee opgelost.

@ lSltAlKeR: Dat heb ik op papier gekregen van het bedrijf waar ik de ADSL Router heb gekocht. De eerste bladzijde over 'wat als het lample niet brand' zat hier toen niet bij... (verdacht)

Vraag: welke ADSL Routermodem ondersteunt provider Tiscali?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist gebeld met Tiscali.

Volgens hun moet ik een Zyxel modem hebben.
Een zyxel 650 ondersteunen ze. en dan de R of de H versie moest ik hebben, maar dat wist hij even niet. Het staat voor de Ethernet versie of de Multihub versie. En ik moest de multihub versie hebben volgens hem. Bij de primafoon hadden zie die waarschijnlijk wel.

De andere modem is de USB speedtouch (die is voor single pc internet)

Verwijderd

De speedtouch 510 werkt ook op een Tiscali netwerk, zie bericht:

meuktracker: Alcatel Speedtouch 510 4.2.7

Verwijderd

Topicstarter
ik zie op marktplaats.nl een advertentie van iemand die dit aanbied:

Alcatel/Tomson SpeedTouch 510i LAN Modem/Router ISDN zo goed als nieuw in doos met alle toebehoren
Geschikt voor:
KPN MXstream
VERSATEL
TISCALI/BabyXL
BBnet

voor 60 euro.

Kan ik deze nemen ??

------------------------

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 12:36:
ik zie op marktplaats.nl een advertentie van iemand die dit aanbied:

Alcatel/Tomson SpeedTouch 510i LAN Modem/Router ISDN zo goed als nieuw in doos met alle toebehoren
Geschikt voor:
KPN MXstream
VERSATEL
TISCALI/BabyXL
BBnet

voor 60 euro.

Kan ik deze nemen ??

------------------------
Deze wordt zeker wel ondersteund door Tiscali/KPN, je krijgt hem namelijk als je nu ADLS neemt. Dat weet ik omdat ik het onlangs bij m'n oom heb aangelegd :)

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 21:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Wat voor telefoon lijn heb je liggen dan? Een POTS of ISDN? Ook wel handig dat je niet het verkeerde koopt, maar neem aan dat je dat zelf wel begrijpt....

Speedtouch freak

Pagina: 1