Linksys WAG54G vs SMC 7204BRA -> need help

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
Ik denk eraan om m'n huidige router (Linksys BEFSR41 ver.2)/adsl modem (Aztech DSL900E)/WAP (Linksys WAP11) te vervangen door 1 van de 2 bovenstaande modellen (zie topic titel). De Linksys WAG54G kost ongeveer het dubbel van de SMC 7204BRA, maar heeft wel WAP ingebouwd (802.11b/g).

Reviews vind ik niet echt op het net van deze 2 modellen, dus weet ik niet goed welke ik zou kiezen. Ik heb de manuals van beide producten eens bekeken en het lijkt alsof de SMC een meer geavanceerde firewall heeft en minder gebruiksvriendelijk is over het algemeen (wat niet noodzakelijk een nadeel hoeft te zijn, want het komt professioneler over). Anderzijds heeft de Linksys weer een tof extraatje nl. DynDNS Updater (zeer handig aangezien je dan geen extra programma meer moet installeren daarvoor).

Zijn er mensen die ervaringen hebben met 1 van beide producten? Vragen die momenteel door m'n hoofd spoken: router + built-in adsl modem = te vertrouwen? / stabiele connectie met bovenstaande producten? / goede support? / goede snelheden...

Ik dacht dat xs4all (be) de SMC tot voor kort aanraadde voor bepaalde ADSL abonnementen (nu is het ZyXel of zoiets wat de klok slaat).

Linksys WAG54G:

- overview: http://www.linksys.com/in...duct.asp?coid=52&ipid=371
- manual: ftp://ftp.linksys.com/international/userguides/wag54g_ug.pdf

SMC 7204BRA:

- overview: http://www.smc-europe.com...oducts/broad/7204BRA.html
- manual: http://www.smc-europe.com...4BRA/SMC%207204BRA_UG.pdf

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:19

LopeZ

Too much is never enough

Hele simpele vraag, ben je van plan iets met wireless te gaan doen?
router + built-in adsl modem = te vertrouwen?
Is niets mis mee, werkt gewoon als een losse combi :)
goede snelheden?
Tegenwoordig zit daar amper verschil in, waar je misschien wel op wilt letten is of de ingebouwde modem echt 8mbit/1mbit aan kan of dat dat iets lager ligt. Niet alle modems kunnen namelijk de volledige 1mbit up aan en zitten vast aan een max van 832kbits oid

De rest van je vragen durf ik niet te beantwoorden omdat ik daar zelf geen ervaring mee heb.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik zou zelf voor een accesspoint/router model gaan. Als je namelijk ooit nog een laptop aanschaft of je moet meer computers (tijdelijk) kwijt in je netwerk, dan gaat dit makkerlijk dan dat je een nieuwe router erbij moet kopen.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• CobraX
M'n laptop heeft een wireless nic (802.11b), maar ik heb nu al een linksys wap11 (wireless accesspoint 802.11b). Deze kan eventueel behouden worden (als ik voor de smc adsl router kies). Mijn lijnkwaliteit is niet al te schitterend waardoor ik niet eens 3 mbit down haal. Dus op die snelheid moet ik niet echt letten.

• CobraX
Hmm dit ziet er niet zo positief uit...

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:00
Heb zelf ook alleen maar NARE ervaringen met de linksys.
Heb m zelf 3x aangeraden, omdat er Cisco op de doos stond. (geen commentaar aub)
Nou wat dit ding met Cisco van doen heeft is me verre van duidelijk, want dit ding heeft mij 3x voor l*l gezet met wegvallende WLAN verbindingen, brakke VPN tunnels en zelfs een dsl connectie up houden is m te moeilijk

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Beetje nutteloze kick van dit topic :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.