AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Verwijderd
Dan zou je dus je fans ook heel rustig kunnen laten draaien ? =) Dat lijkt me echt gaaf ! Kun je een aantal fans gewoon lekker zachjus laten draaien en een aantal KEI hard =) lijkt me VET ! =)
/me heeft er weer een ideeeeeeeetjuh bij =D
AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT
Verwijderd
Dan moet je ipv de Ground en +12V lijn, de ventilator aan de +5V en de +12V hangen.
In gewoon nederlands:
Hang de fan niet aan de zwarte en de rode draad van een voedingsstekkertje, maar aan de rode en de gele. Let even op de volgorde van de draadjes, als ie niet draait of hij draait de verkeerde kant op, moet je de draadjes omkeren...
C'est simple!
Edit: Mmmm, te langzaam getikt...
Verwijderd
Er van uit gaan de dat de stroom door de cooler 0.2 A is:
12-8= 4 volt
R=u/i
R=4/0.2
R= 20 Ohm
P=u*I
P=4*0.2
P=0.8 W
Oftewel een weerstand van 20 Ohm 1 Watt
Want ik heb een fan daarop aangesloten en die loopt iig niet op 12volt maar eerder op 7 of 5 volt gezien het lawaai.
Verwijderd
Kunt er dus makkelijk 5 in serie zetten.
Moet je wel een soldeerboutje kunnen vasthouden.
Neem een 1n4001, kost f0,20.
Ben je voor een gulden klaar.
Als je nog vragen hebt meel me maar.
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Verwijderd
da zou leuk zijn, hihi >:)>:)
ik heb uit een oude voeding een 80mm fan gerukt. Hij heeft een rood draadje en een zwarte. Er staat op dat'ie 12 Volt en 0,17 Ampere is. Hoe moet ik die nu op m'n nieuwe voeding aansluiten?
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Verwijderd
de zwarte draad stop je bij een zwarte draad op zo'n hdd connector.en de rode op een gele draad op diezelfde hdd connectorOp zaterdag 23 december 2000 19:08 schreef Gugger het volgende:
Mijn vraag kan hier wel ff bij;
ik heb uit een oude voeding een 80mm fan gerukt. Hij heeft een rood draadje en een zwarte. Er staat op dat'ie 12 Volt en 0,17 Ampere is. Hoe moet ik die nu op m'n nieuwe voeding aansluiten?
Verwijderd
maar kan iemand op mijn antwoord antwoorden (
kan ik door een baybus die fans verbinden met een draai knopke zoda k'ik die snelheid zelf kan regelen door aan da knopke te draaiien??
is da mogelijk, en hoe??!!
dat werkt al een lange tijd erg lekker, ook m'n nieuwe 7200 rpm HD blijft koel.
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Emperor> thanks, hij doet het.
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Iemand een idee?
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
en hoe doe ik da??!!>:)Op zaterdag 23 december 2000 23:39 schreef Flat© het volgende:
ik denk dat je dan beter zoiets kan maken als wat ik heb, switches waarmee je elke fan op 7 of op 12 volt kan laten draaien (en ze uit kan zetten)
dat werkt al een lange tijd erg lekker, ook m'n nieuwe 7200 rpm HD blijft koel.