Ik wil in alle kamers van mijn huis een CAI aansluiting maken. Nu is het zo dat de hoofdaansluiting van de CAI in de woonkamer zit en wel tegen de buitenmuur. Aangezien ik in een aantal kamers in het huis een CAI aansluiting wil gaan maken, wil ik dus deze aansluiting vanuit de woonkamer naar de meterkast verplaatsen zodat ik daarvanuit het signaal makkelijk in alle kamers kan distribueren. Om te voorkomen dat het signaal straks overal te zwak is, wil ik dus een signaalversterker (tevens splitter) gebruiken om het signaal een beetje op te krikken. De aansluitdoos die nu op de hoofdaansluiting zit is het algemeen bekende kastje met een TV en een Radio aansluiting. Zover ik weet zit er in dat kastje een filter die dus het TV en Radio gedeelte van elkaar scheidt. Nu is mijn vraag: Kan ik een signaalversteker vóór deze filter zetten (en dus tegelijkertijd het TV en Radio signaal opkrikken) of mag deze signaalversterker alleen ACHTER het filter komen te zitten.
Nu is het zo.
mag het ook zo?
) die daar werken weten het ook allemaal niet...
De signaalversterker heeft trouwens een frequentiebereik van 40-867MHz wat volgens mij zowel Radio als TV frequentiebereik is.
Nu is het zo.
code:
1
2
3
| CAI-----KASTJE(FILTER)-----TV
|
---------RADIO |
mag het ook zo?
code:
Ik heb hier overal naar gezocht en ook bij bouwmarkten e.d. gevraagd.... maar de studentjes (1
2
3
4
5
6
7
| CAI-----SIGNAALVERSTERKER-----KASTJE(FILTER)-----TV
| |
| ---------RADIO
|
-----KASTJE(FILTER)-----TV
|
---------RADIO |
De signaalversterker heeft trouwens een frequentiebereik van 40-867MHz wat volgens mij zowel Radio als TV frequentiebereik is.
I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!