Palomar schreef op 26 juni 2004 @ 16:47:
[...]
Ik wil je graag geloven en zeker niet eigenwijs overkomen, maar heb je deze conclusie zelf getrokken of heb je bronnen voor waarin dit wordt aangetoond?

Kan het niet toevallig zijn dat jij een brak exemplaar hebt ofzo?

Ik ben nl. nog nergens tegengekomen dat dit bord dikke fouten bevat; ik zie eigenlijk alleen maar reacties dat het een prima bordje is enzo. Ik ben verder ook geen overklokker en voltagemods etc. doe ik ook niet (ik weet niet eens hoe dat zou moeten

). Misschien dat jij hogere eisen stelt qua overklokbaarheid?
[...]
Als ik bij een winkel gewoon in 1 bestelling 2 dimms van hetzelfde merk bestel krijg ik toch gewoon 2 dezelfde?? Of is elk exemplaar weer verschillend? Veel shops hebben nl. niet eens van die dual channel kits en vaak zijn ze ook nog es duurder dan gewoon 2 dimms, dus als ik echt zo'n dual channel kit moet hebben beperkt dat weer enorm de keuze van welke leverancier ik moet nemen (ik koop het liefst alles bij 1 zaak).
En ik neem aan dat ze bij AMD toen ze die processor maakten wel hebben getest of ie ook met verschillende/meerdere dimms wil werken???? Of doen ze dat tegenwoordig niet meer waardoor achteraf blijkt dat je niet 2 verschillende dimms kunt gebruiken (want 90% v/d mensen doet). Wel erg slordig van AMD vind ik dat dan.
Ik weet ondertussen toch niet meer zo zeker of ik nog wel amd64 neem. Ik ga maar es ff informatie inwinnen over intel. Misschien dat dat minder gezeik met zich meebrengt. Of misschien toch nog maar het oude vertrouwde socket A (alhoewel dat binnenkort wel helemaal zal verdwijnen).
Ik wil je zeker niet ontmoedigen AMD te nemen. Zeker doen, die A64 is beestachtig snel en goedkoper dan een Intel, niet alleen qua processor, maar ook qua mobo. De prestaties zijn vergelijkbaar, de een sterker dan de ander.
Bij AMD worden de cores alleen getest of ze werken en hoe snel ze kunnen en dan wordt er een rating aan gegeven. Op geheugen testen betwijfel ik. AMD heeft een ingebakken geheugencontroller op de A64 en die is gewoon kieskeurig, das een feit waar je niet omheen kunt. (De Intel 865 en 875 hebben dit ook, maar minder)
Meestal is een Dual Channel kit goedkoper dan twee losse modules. Bij Twinmos en Corsair zeker, Kingston ook volgens mij. En als je twee losse latten koopt willen de chips nog wel eens verschillen. Let hier even op. Puur voor de stabiliteit, soms pakt tie twee verschillende modules wel.
Ik heb trouwens de laatste stepping core van de 3000+, dus een nieuwe.
Mijn bord is gewoon goed! De Sis 755 chipset rocks echt. Hij is sneller dan de NF3/150 en de K8T800 en vergelijkbaar met de K8T800Pro en de NF3/250. Erg goed dus. Beetje beperkt aan instellingen, maar als niet overclocker niet belangrijk. Een erg aan te raken bord.
Bij voorbaat even melden, ik heb een Levicom 550 AlienX voeding met erg dikke voedingslijnen. Die voldoende amperes kunnen leveren.
Ik clock graag over en kom dan achter de grote fouten. De 3,3V lijn beinvloed de 12V lijn en vise versa. Op de 12V lijn zit de CPU en het geheugen direct op de 3,3V. Opvoeren van het CPU voltage levert rare stijgingen en dalingen van de 3,3V op. En 3,3V op de CPU zorgt voor een extreem lage 12V. Echter heb ik natuurlijk voor de mods het bord ook getest en was de 12V lijn ook laag en de 3,3V niet stabiel. De instellingen in de BIOS zijn standaard niet optimaal en de instellingen zijn te weinig voor handen. Verder is het een extreem goed bord! 2600Mhz is geen probleem op een Frequence (geen FSB) van 260. Er zijn een aantal reviews waar het bord goede prestatie awards krijgt maar waar ze niet diep ingaan op de gebreken. Echter heb ik de voltmods met een paar gerespecteerde mede GoTters bedacht en die kwamen ook tot deze conclusie.
Ik ben lang op zoek geweest naar 2x512 en heb nu maar 2x256 Winbond BH5 gescoord. (Deze schijnt overigens ook in de 512 goed te werken, maar dat kostte me ff teveel doekoes.)
Succes met de keuze, gewoon A64 en wacht op XP64Bit en unchain te monster