Toon posts:

weergave adressen in outlook

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik zal proberen uit te leggen wat mijn probleem is maar dat is vrij lastig.
ik gebruik windows xp sp1 en ms outlook 2003.
ik heb enige tijd geleden mijn adresboek uit outlook express geimporteerd in outlook. in de loop der tijd heb ik ook de nodige adressen ingevoerd.
het probleem is als volgt, ik voer adressen op de (volgens mij) correcte manier in, ik vermeld voornaam, achternaam weergave etc etc.
als ik als voorbeeld het laatste adres neem van mijn zoontje dan gaat het als volgt :
voornaam Dirk
achternaam Hoek
email dirkhoek@chello.nl
weergeven als Hoek, Dirk
als ik nu de map contactpersonen open in outlook staat ie perfect weergegeven als Hoek, Dirk
als ik een email wil versturen en ik klik in nieuw bericht op "aan" dan staat ie er in als Dirk Hoek, ik krijg hem daar met geen mogelijkheid weergeven als Hoek, Dirk.
doe ik nu iets fout, doet MS iets fout, ik weet het echt niet meer
adressen uit het verleden worden wel goed weergegeven, voorzover ik het kan nagaan zijn mijn oude adressen die uit express zijn geimporteerd wel goed weergegeven, nieuwe adressen welke in outlook zijn aangemaakt worden niet goed weergeven, althans onder de knop 'aan', in de map contactpersonen staan ze wel goed

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:28

Wom

Misschien een stom idee, maar wat als je de invoer omdraait. Dus waar je eerst Dirk invoert nu Hoek invoeren en andersom. Welke weergave krijg je dan ?

Verwijderd

Topicstarter
ik vind het geen stom idee maar ik had het al geprobeerd. ik krijg dan inderdaad de weergave Hoek Dirk (zonder komma) maar in de map contactpersonen staat ie dan weer fout, want ik heb de voornaam en achternaam geswitched.

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:46
In Outlook 2000 kun je als volgt de weergave van de Contactpersonen instellen: ga naar Extra -> Serivces... Selecteer Outlook-adresboek en klik op eigenschappen. Hier kun je Namen weergeven als instellen op Achternaam, voornaam of Voornaam, achternaam.

Waarschijnlijk dat je dit bij Outlook 2003 ook zo in kunt stellen.

Verwijderd

in mijn (Engelstalige) versie van OL2002 heb ik een 'File As' en een Display As'. De eerste bepaalt hoe het adres in de Contact lijst ... idd gefiled wordt. De 'Display As' bepaalt hoe hij daadwerkelijk in je email verschijnt.
Ik neem aan dat bij het importeren de boel misloopt. Je moet deze velden dus even bij langslopen....

• mbr99
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Een juist antwoord is in dit oude draadje niet gegeven. Ik zit met hetzelfde probleem.

De weergave vanuit Contactpersonen is idd aan te passen via de Veldweergave. Maar zodra je op de 'Aan' knop klikt en je adressenboek selecteert, krijg je vooraan de kolom 'Naam' en daarin staat altijd Voornaam+Achternaam. Ik kan geen manier vinden dit te omzeilen.

Achternaam en voornaam omdraaien is alleen een lapmiddel.

Een klant van me kwam hiermee en ik kwam tot de conclusie thuis en op de zaak dat ook hier die volgorde niet klopt.

Binnen de contact heb je nog de opties Opslaan als en Weergeven als, maar die velden zijn niet van invloed bij het bovenstaande, wel in de view van Contactpersonen.

Marcel

Verwijderd

Probeer dit eens uit:

97, 98/2000 in Corporate/Workgroup mode:
Tools menu > Services > Highlight the Outlook Address Book service > Click
Properties > Set sort order

98/2000 Internet Mail Only:
Tools menu > Address Book > View menu > Sort by

Outlook 2002/2003:
Go to Tools > E-mail accounts > View or change existing directories or
address books > Outlook Address Book > Change. > Set your sort order there
Pagina: 1