Toon posts:

SSHWindows geen toegang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn Win XP Pro bak SSHWindows geinstalleerd en op een andere pc in mijn netwerk de puttyclient, maar wanneer ik vanaf de client probeer in te loggen vraagt hij om "login as:" en daarna een password. Bestaat er iets van een default password of hoe moet ik dit instellen. Ik heb de readme gelezen van SSHWindows maar krijg geen user aangemaakt.

Wie kan me hierbij helpen?

Verwijderd

Ik begrijp hieruit dat je vanuit Windows, met PuTTY naar een andere Windows met SSHWindows bak wil connecten? Leg eens wat meer uit over dat SSHWindows. Ik heb het gevoel dat je nl. gewoon moet inloggen met een Windows useraccount, en dat is nogal basic lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
ja je hebt gelijk het is gewoon een windowsaccount login probleem opgelost.
Alleen hoe forward ik nu de poorten om met vnc in te loggen?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 09:50 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Ik wil niet vervelend doen hoor, maar Windows --> Windows. Hoort dit topic niet in WOS :?

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Topicstarter
Het connecten lukt nu met Putty maar moet ik dan VNC Viewer apart opstarten of gewoon via de snelkoppeling zo ja is dan die lijn SSH?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 10:11:
Ik wil niet vervelend doen hoor, maar Windows --> Windows. Hoort dit topic niet in WOS :?
Nee, hij hoort in SA omdat SSHWindows geen Windows Operating Systeem is; maar een extern stuk software :)
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 10:31:
Het connecten lukt nu met Putty maar moet ik dan VNC Viewer apart opstarten of gewoon via de snelkoppeling zo ja is dan die lijn SSH?
Wat heeft VNCViewer met SSHWindows te maken? Leg eens uit wat je nu allemaal aan het doen bent en wat je precies wilt bereiken? :)

[ Voor 39% gewijzigd door Spider.007 op 25-06-2004 10:35 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 pc in mijn netwerk beide met Windows XP professional, op pc 1 staat VNC server en op pc staat VNC viewer, dit werkt gewoon goed ik kan pc1 overnemen vanaf pc 2. Maar ik wil nu dit ook gaan doen vanaf een externe computer via het internet, daarvoor wil SSH gebruiken.

Ik heb SSH geinstalleerd op pc 1 en kan via pc 2 inloggen op pc 1 met een putty client. Maar als ik op pc 2 VNC viewer opstart is deze lijn dan beschermd als ik al ingelogd ben met putty?
Pagina: 1