Toon posts:

Video Clips uitzenden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit bij een webradio, en wij kwamen met het idee om snachts videoclips uit te zenden.

Nu heb ik al een hele zooi clips (Mpeg files) alleen als ik ze nu via winamp selecteer en afspeel zie ik ze maar de andere personen niet die connecten.
Ik weet zeker dat het kan, maar wat moet ik doen om het zo te makne zodat andere mensen het ook kunnen zien?
Ik gebruik trouwens shoutcast, en versie 2.95 van winamp.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:51

Mentalist

[avdD]

(heb je voor al die clips dan licenties? ;))

Of het met Winamp kan weet ik niet, je kan wel video uitzenden met Windows Media Encoder. Maar dat gaat je wel serieus bandbreedte kosten, al wist je dat waarschijnlijk al :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 25-06-2004 03:20 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Ja, we hebben een betaalde server. We kunnen veel uitzenden.

Maar ik meende dat ik ooit iets hoorde van omzetten naar nsv? files ofzo?

maar op google vind ik daar niks van hoe ik dat om zou kunnen zetten, en die media player encoder, is die voor winamp?

is er ergens een goeie tut beschikbaar ofzo?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 03:29 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:51

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 03:24:
Ja, we hebben een betaalde server. We kunnen veel uitzenden.

Maar ik meende dat ik ooit iets hoorde van omzetten naar nsv? files ofzo?
Enige wat me daarvan bijstaat is dat Winamp een eigen videoformaat kent. Vroeg me altijd al af waar dat goed voor was, daarmee kan ik je niet helpen.
maar op google vind ik daar niks van hoe ik dat om zou kunnen zetten, en die media player encoder, is die voor winamp?
http://www.microsoft.com/...ries/encoder/default.aspx

Try it yourself. Ik heb er ooit een hele oude versie van gebruikt (die ik jammer genoeg nergens meer kan vinden ik ben maanden op zoek geweest naar iets wat op m'n eigen HD staat maar destijds alleen in het pakket Windows Media Tools zat :X), destijds kon ik gewoon een filmpje inladen en uitzenden in Windows Media formaat (zover ik me herinner moest je op een client dan gewoon http://ip:poort invoeren in WMP bij http broadcast).

En nu ik het weer opstart zie ik dat iig in die oude versie alleen van iets live video is uit te zenden, niet van video op je HD. Misschien kan de nieuwe versie dit wel..

[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 25-06-2004 04:07 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• RoyalFlusher
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar je zou dit eens kunnen proberen...

Division BrabanderT

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik raad je VideoLAN aan :) Dat werkt volgens mij best wel goed. Ik heb er iig Nederland - Letland door kunnen kijken :P

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op 25 juni 2004 @ 05:06:
Ik raad je VideoLAN aan :) Dat werkt volgens mij best wel goed. Ik heb er iig Nederland - Letland door kunnen kijken :P
Videolan??? Het is voor een webradio, en ik heb een aantal clips (mpg) op mijn pc en ik denk dat dat programma van jou als pc tv vision zal figureren?

Hoe werkt dat videolan dan? Connecten kan ik niet?

Heb wel een wachtwoord nodig om te connecten (via shoutcast dan)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 14:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
RoyalFlusher schreef op 25 juni 2004 @ 04:57:
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar je zou dit eens kunnen proberen...
Daar gaat ie naar de lokale server, dus denk dat dat ook niet wat is.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ten eerste denk ik dat je in overtreding bent want waar komen die videoclips vandaan dan??
ik download ze ook nog wel eens staat altijd wel een tmf logo in of van MTV etc. etc.
het gebruik van deze clips is illegaal dus heb je te maken met copyrights want ik denk niet dat deze tv stations het goed zullen vinden dat jij onder je eigen naam hun videoclips uit gaat zenden

verder moet je ook denken aan de upstream want reken er maar op dat zoiets bandbreedte gaat vreten bedenk aan minimaal 30 a 40 KB per seconde en dat hele nachten lang reken eens uit wat je per week aan livestream uitzend en bereken dat maar eens door
er loggen laat ik zeggen 50 clients in op het netwerk die allemaal deze streaming willen zien dat zal niet misselijk zijn vrees ik

vrees dat het een aardig kostenplaatje gaat worden als je zoiets van de grond probeerd te krijgen.

computer voor alle werkzaamheden

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
wie zegt dat ie niet een dedicated server heeft staan in telecity, en een contract met de platenbazen?

enne, de microsoft oplossing is uiteraard gratis, en scaled prima naar enkele tienduizenden gebruikers, vooral als je de Windows Media Services bij Windows Server 2003 gebruikt (welke dan weer niet gratis is)

http://www.microsoft.com/windowsmedia

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ga nu ff proberen die services downloaden, hopen dat het daarmee lukt

Ik heb nu Windows Media Load Simulator, werkt dat ook ??

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 15:31 ]

Pagina: 1