De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
Als ie dat allemaal niet doet kun je hem rustig proberen op te voeren naar de 12 volt
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Laat me raden: Parrallele poort unitB-lennium schreef op 25 juni 2004 @ 02:00:
het gaat mij er meer om of ik een ULN2003 kan gebruiken of dat ik transistoren moet pakken stroom dus
Tja ik denk dat je het toch proefondervindelijk moet uittesten.
Google vindt niets en verder kan ik ok het modelnummer weinig wijs worden.
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
kijken of ik wat componenten kan doen roken
slaapze
Verwijderd
5v lijkt me overigens wel het meest aannemelijk, aangezien 1,5a alleen bij de wat zwaardere motoren voorkomt.
Ik heb het zelf nog niet getest dus ik weet niet of een lm317 snel genoeg is daarvoor.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
LM317 is toch een variabele spanningregelaar ?
de motor is ongeveer 1,5 cm hoog klein motortje dus
ik heb het printje af (ULN2003 en een 7805) nu de software nog
dus ik ga me even afzonderen op mn zolderkamer en ga ff in een uurtje tijd VB leeren

De formule die hierbij hoort: I = 1,25 / R
Oftewel als jij een 5 ohm weerstand neemt dan laat de lm317 niet meer dan 1,25 / 5 = 0,25 Ampere door.
Als je een stroom wilt van 500 miliAmpere dan is de formule R = 1,25 / I, de weerstand die je moet gebruiken is dan 1,25 / 0,5 = 2,5 Ohm.
Gebruik wel een 2 watt weerstand.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
ik gebruik het nu nog niet denk ik , maar toch handig om te weten !
dank je wel
De maximale uitgangsspanning is de ingangsspanning minus 3 volt.
mn programma klopt (getest met led op de lpt poort)
ik heb het idee dat ik mn uln2003 niet goed aanstuur....
kan iemand even uitleggen hoe zoiets werkt ? ik snap geen h*l van het datasheed ! moet ik de E (pin8) doorverbinden met 1 van mn ingangen (pin 1-7) of moet ik er spanning op zetten (uit de ltp poort) ?
Verwijderd
als ik dan de datapoorten van de printerpoort op 1-7 aansluit dan gebreurt er niets aan de andere kant van de uln2003
ik heb pen 9 op de 5volt+ aangesloten
edit/
wacht even.... de uln2003 schakelt de 0 volt van pen door aan de uitgangpoorten 10 t/m 16 ? dan moet dus da andere kant van mn spoel aan de + ?
of schakelt hij de + (pin9) door aan mn spoelen ?
[ Voor 32% gewijzigd door B-lennium op 25-06-2004 22:36 ]
Het zijn gewoon een aantal npn darlingtons die daar in zitten, zo werken die nou eenmaal in deze situatie.
[ Voor 35% gewijzigd door bobo1on1 op 25-06-2004 23:58 ]