[Frontpage] fotocollage probleem

Pagina: 1
Acties:

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben bezig een website te maken met frontpage 2003.

Ik wil nu een paar foto's op de website zetten. Ik gebruik dan de fotocollage van
frontpage. Ik selecteer daar de foto's die ik op de site wil hebben.
Dit gaat dan tot nu toe allemaal goed.

Als ik de pagina dan wil opslaan krijg ik het volgende bericht:

Afbeeldingslocatie: http://srv07.pcextreme.nl/~georgescharnigg.nl/private/ZOOI/meldingfrontpage.jpg

Ik weet echt niet wat ik hier dus mee aanmoet, heb dus eens een nieuwe pagina geopend, de gehele code gekopieerd en daar proberen op te slaan, vervolgens krijg ik weer dezelfde melding.

Ik heb nog wat sites nagelezen om te kijken of ik hier wat over vind + een uitgebreide handleiding van frontpage. In de search vond ik ook geen oplossing.

Weet iemand hoe ik zoiets nou kan oplossen.
Hopelijk is het iets simpels maar ik zie de oplossing niet.

Heeft iemand een idee?

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Kijk eens naar de URL die in je site staat - die verwijst gewoon naar je harddisk. Wat FP denk ik bedoelt is dat 'ie op deze manier geen fatsoenlijke links kan maken omdat ze allemaal naar je HD verwijzen (en niet naar een relatieve locatie) Bij het aanmaken van een site geef je over 't algemeen een IP nummer of domein op met een home directory - je krijgt dan iets als "../thumbnails/pic1.jpg" in plaats van "c:\documents and settings\gebruiker\site\home\thumbnails\pic1.jpg".

overigens helpt het wel om niet te vertrouwen op FP alleen; HTML is -echt- niet zo moeilijk en dan kun je makkelijker zien wat je goed en fout doet. Ja, ik weet dat ik zit te zeuren, maar dan kom je zo'n probleempjes niet tegen.

[ Voor 23% gewijzigd door Yoozer op 25-06-2004 00:24 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Staan er standaard bij het maken van een nieuwe pagina geen speciale Frontpage META tags tussen <head> en </head>?

Misschien dat het programma jouw pagina niet herkend als een Frontpage pagina, en dat bedoelt met:
Open een Frontpage website...
Probeer bijvoorbeeld eens dezelfde actie uit te voeren op een nieuwe pagina, dus niet een nieuwe pagina en daarin alleen jouw code plakken maar een nieuwe pagina en daarin dit component toevoegen :)

• stin
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 00:25:
Staan er standaard bij het maken van een nieuwe pagina geen speciale Frontpage META tags tussen <head> en </head>?

Misschien dat het programma jouw pagina niet herkend als een Frontpage pagina, en dat bedoelt met:

[...]

Probeer bijvoorbeeld eens dezelfde actie uit te voeren op een nieuwe pagina, dus niet een nieuwe pagina en daarin alleen jouw code plakken maar een nieuwe pagina en daarin dit component toevoegen :)
Ik heb dat laatste eens geprobeerd.
Heb ik frontpage voor de 2de keer opgestart en de code geplakt. Nu slaat die het gewoon wel op :?

best wel raar eigelijk, maar ik kan het nu ineens wel opslaan.
Iig kan ik nu wel weer verder met de pagina.

Ik denk dat ik nu wel weet hoe het komt. Omdat ik meerdere websites op mijn computer heb staan gebruik ik niet meer de "mijn website" map voor de website op te slaan. Aangezien frontpage die map zelf aanmaakt moet de fotocollage daar worden opgeslagen anders krijg je die melding.

Bedankt voor het meedenken

[ Voor 16% gewijzigd door stin op 25-06-2004 00:50 ]

• stin
  • Niet online
Ik heb nog een vraagje.
Misschien dat iemand hier antwoord op weet.

Ik heb een formulier voor een gedeelte gekopieerd van een cd met voorbeelden erop. Ik heb dit formulier helemaal aangepast.
Als ik het formulier test, werkt het goed.
Alleen als je bijvoorbeeld iets verkeerd intoets werkt de backspace toets niet.

Ik zal de code eens posten. (ik post alleen het begin, want voor de rest blijft het ongeveer hetzelfde)
Ik zou niet weten hoe ik de backspace toets wel werkend kan krijgen.
Ziet iemand met verstand van deze zaken wat het probleem is?

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>contact</title>
<base target="_self">
</head>

<body background="foto/bck.jpg">

<p><font color="#9B9DB7">Voor vragen kunt u onderstaand formulier gebruiken.<br>
U krijgt dan zo spoedig mogelijk antwoord terug.</font></p>
<p><font color="#9B9DB7"><br>
 </font></p>
<form action="mailto:emailadres@home.nl" method="post" enctype="text/plain" name="form1" id="form1">
<table width="420" border="0" cellspacing="0" cellpadding="2" align="center">
<tr>
<td width="95" >
<font color="#9B9DB7" face="Palatino Linotype" size="2"><b>naam:</b></font></td>
<td width="317">
<font face="Palatino Linotype">
<input type="text" name="Naam:" size="30" /><font size="2">
</font></font>
</td>
</tr>
<tr>
<td width="95" >
<b>
<font face="Palatino Linotype" size="2" color="#9B9DB7">
emailadres:</font></b></td>

[ Voor 21% gewijzigd door stin op 25-06-2004 02:02 ]