Toon posts:

Sandra Memory Bandwidth Benchmark EPoX 8RGA+ te laag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een epox 8rga+ met een amd xp 2600+ 333fsb 256kb cache (dus op 2.08GHz) met 2 reepjes pc2700 cl2.5 geheugen aangesloten op verschillende geheugenkanalen (maw dual channel) met bovendien nog een radeon 8500le (hoewel er een onboard vga op zit). Ik wilde deze combo gaan verkopen maar ik wil er wel zeker van zijn dat er niks mankeert.
Dus ik ga nog even wat benchmarks doen om te kijken of er niks raars optreedt en ik zie dus bij SiSoft Sandra Memory Bandwidth dat deze ligt rond de 2300 MB/s terwijl deze toch echt rond de 2500MB/s moet liggen. Met onboard vga wordt dit dus nog lager.
Ander geheugen heeft niet of nauwelijks geholpen (ook niet op CL2). Ik heb Windows XP opnieuw erop geïnstalleerd maar dat heeft ook niet geholpen. De chipset drivers die ik altijd gebruikt heb hebben versienummer 2.45WHQL. Nu heb ik zelf nooit iets raars opgemerkt en deze processor heb ik onlangs erbij gekocht, maar daar lijkt niets mis mee te zijn (hoewel mijn nf7-s rev.2.0 er niet mee wilde opstarten. Was er niet iets aan de hand met 333fsb TB processoren en nforce2 bordjes?). Bij de cpu arithmetic benchmark doet ie wat ie moet doen. Heeft iemand nog suggesties? Bvd.

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 20:41

Hendal.

Chocolate moose

Volgens mij klopt dit wel, soort van overhead die er is. (correct me if i'm wrong O-) ).

Ik heb ook dat m'n geheugen ongeveer 10% langzamer is dan max. wordt aangegeven.

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

Misschien het verschil tussen windows 2000 / XP of wel of geen service pack(s)?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows XP SP1 erop geïnstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Update: Ik heb een andere processor erin gedaan (een 2100+) en die laten lopen op 166fsb en daarbij krijg ik wèl een geheugenbandbreedte rond 2500MB/s. Ik heb daarnaast ook nog de 2600+ in een 8rda+ gedaan met als resultaat weer rond 2300MB/s op 2-2-2-11. Ik heb 'm nog niet een keer gedaan in mijn nf7-s, maar ik zie geen reden dat ie opeens wel zou opstarten (ik had het toen liefst 3 keer de processor schoongemaakt en weer geïnstalleerd......).
Het lijkt er dus op dat de processor hier een rol bij speelt. Ik weet niet wat ik hier mee aan moet, ik heb deze processor onlangs tweedehands overgenomen (hij had er geen bonnetje bij, maar processor was niet overgeklokt geweest). Hij lijkt wel prime stabiel op stock speed @42 graden. Advies gevraagd!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat er niets mis is met je geheugen/mobo/proc.

Als je geheugen theoretisch 2700MB/s kan halen haal je in de praktijk gewoon een stukje minder, dat kan 2300MB/s zijn maar ook 2500MB/s. Dat ligt maar net aan je hardwarecombinatie. Het is wel vreemd dat je met een 2100+ 2500MB/s haalt en met een 2600+ 2300MHz, terwijl je de procs op de zelfde FSB laat draaien (en dus het geheugen ook). De score zou eigenlijk ongeveer gelijk moeten zijn maar misschien komt het door iets anders (bij de 2100+ bench minder achtergrondprogramma's actief?)

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft een verse Win XP install met alleen de laatste drivers en de noodzakelijke progjes geïnstalleerd. Het aantal actieve achtergrondprogramma's is minimaal. Ik gebruik bijvoorbeeld niet eens een virusscanner.
Ik vind het zelf ook vreemd dat ik bij exact dezelfde hardware behalve de processor maar bij dezelfde instellingen ik twee verschillende scores krijg.
Kan ik nu een normale tweedehands prijs vragen voor de processor?
Pagina: 1