Ik zit met het volgende "suffe" probleem. Ik wil een pagina hebben die als ie refresht dmv een <meta http-equiv='refresh' content='30;url=/'> tag focus geeft aan een text invoer veld waar een user vaak nog aan het typen is.
Dit werkt verder prima met het volgende scriptje:
Nu ontstaat er een heel irritant probleem in mozilla firefox, ook als de pagina niet in het actieve tabblad geladen is krijgt msgtextbox alsnog focus. Dit heeft allemaal vervelende dingen ten gevolge, je kan bijvoorbeeld niet langer dan 30 seconden aan je tweakers.net post werken zonder met je muis in het textarea te moeten klikken
.
Is dit gedrag van mozilla by design? En zo ja kan ik dan op een manier uitvinden of de pagina wel geladen wordt in het actieve tabblad en niet in een ander tabblad vanuit een javascriptje?
Alvast bedankt voor het meedenken
(mijn excuses voor het verkeerd plaatsen, dank u moderator
)
Dit werkt verder prima met het volgende scriptje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <script language="javascript">
<!--
function setfocusmsgadd()
{
document.getElementById('msgtextbox').focus();
}
window.onload=setfocusmsgadd;
//-->
</script> |
Nu ontstaat er een heel irritant probleem in mozilla firefox, ook als de pagina niet in het actieve tabblad geladen is krijgt msgtextbox alsnog focus. Dit heeft allemaal vervelende dingen ten gevolge, je kan bijvoorbeeld niet langer dan 30 seconden aan je tweakers.net post werken zonder met je muis in het textarea te moeten klikken
Is dit gedrag van mozilla by design? En zo ja kan ik dan op een manier uitvinden of de pagina wel geladen wordt in het actieve tabblad en niet in een ander tabblad vanuit een javascriptje?
Alvast bedankt voor het meedenken
(mijn excuses voor het verkeerd plaatsen, dank u moderator
[ Voor 9% gewijzigd door ekoopman op 24-06-2004 23:11 ]