Toon posts:

Geinstalleerd debiansysteem op bootable cd zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heeft er iemand een idee hoe ik een iso van mij draaiende linux bak kan maken en daarvan een Boot CD kan maken zodat hij vanafcd kan draaien ?

ik gebruik debian.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 23:04 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:08

Reptile209

- gers -

Niet helemaal wat je zoekt, maar misschien kan je de truuk afkijken van Knoppix: klik.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op 24 juni 2004 @ 23:07:
Niet helemaal wat je zoekt, maar misschien kan je de truuk afkijken van Knoppix: klik.
jah ik ken knoppix wel maar ik wil duz debian hebben draaiend met de geinstaleerde servicen en die zou ik duz graag vanaf cd willen booten. scheeld een hdd :)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
en of al 2 dagen :s niemand legt uit hoe je zelf een boot cd kan maken van je eigen linux, iedereen verweist je door naar knoppix of zulke distro's

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:12
http://www.osnews.com/story.php?news_id=3747 <= dit gaat over slackware

ik heb "making linux live cd" als google-search gebruikt, ik zoek nog even verder :)

http://alioth.debian.org/projects/debix <= doet wat je zoekt, maar ze hebben nog niks gereleased

http://www.e-aiyama.com/~toshi/Computer/Linux/LiveCD.html <= en misschien kun je hier iets mee, met wat schelpscripten voor netwerkinstellingen en misschien ook de hardwareondersteuning enzo.

overigens, ik maak uit je eerste post op dat het niet erg is als de cd toegespitst is op jouw machine alleen :) .

als het je gelukt is, laat dan ook even weten hoe, lijkt me wel interessant namelijk, om een live-dvd als backup van m'n systeem te nemen :) .

[ Voor 88% gewijzigd door Bananenplant op 24-06-2004 23:27 ]

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

Verwijderd

Topicstarter
ik ga eens ff kijken, het is niet veel wat ik vind, en ik hou jullie op de hoogte :)
mocht er iemand zijn die nog iedeen heeft die zijn altijd welkom

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Met mkcdrec kun je een volledige system backup op een setje bootable CD's zetten. Heb zelf 2 setjes van mijn Debian-servertje. Moch 'ie ooit de geest geven, kan ik alles gewoon terugzetten.

Hou er wel rekening mee, dat wanneer je e.e.a. op een andere bak terugzet, je waarschijnlijk nog wel wat modules aan moet passen, ivm andere hardware.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Verwijderd

Topicstarter
The_Jester schreef op 25 juni 2004 @ 11:31:
Met mkcdrec kun je een volledige system backup op een setje bootable CD's zetten. Heb zelf 2 setjes van mijn Debian-servertje. Moch 'ie ooit de geest geven, kan ik alles gewoon terugzetten.

Hou er wel rekening mee, dat wanneer je e.e.a. op een andere bak terugzet, je waarschijnlijk nog wel wat modules aan moet passen, ivm andere hardware.
apt-get install mkcdrec
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
E: Couldn't find package mkcdrec

al gevonden op google :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 14:12 ]

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:12
offtopic:
voordat je zelf dingen gaat compileren buiten dpkg om:
• apt-cache search mkcdrec
• zoeken op www.apt-get.org

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

Verwijderd

houd je er wel rekening mee dat logfiles niet werken, webpages/user/password/services etc dan niet meer te veranderen zijn als je alleen een cdrom in je systeem hebt. (en na elke stroomstoring/reboot zijn al je tweaks/settings die je gemaakt hebt nadat je van CD hebt geboot weg)
ik zou zeggen, haal een USB stick en boot daarvanaf of neem een combo van cdrom en usbstick als je echt je HDD kwijt wilt. (a la het principe van de mandrake live-cd b.v.)

/me ReSc zou gek worden alstie voor elke verandering op z'n debian bakkie een nieuwe cd moest bakken, om maar te zwijgen over de stapel onderzetters die zou ontstaan

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 14:58:
houd je er wel rekening mee dat logfiles niet werken, webpages/user/password/services etc dan niet meer te veranderen zijn als je alleen een cdrom in je systeem hebt. (en na elke stroomstoring/reboot zijn al je tweaks/settings die je gemaakt hebt nadat je van CD hebt geboot weg)
ik zou zeggen, haal een USB stick en boot daarvanaf of neem een combo van cdrom en usbstick als je echt je HDD kwijt wilt. (a la het principe van de mandrake live-cd b.v.)

/me ReSc zou gek worden alstie voor elke verandering op z'n debian bakkie een nieuwe cd moest bakken, om maar te zwijgen over de stapel onderzetters die zou ontstaan
de kleine data die hij genereerd wordt via netwerk weggescheven :) daarheb ik dusgeen problemen mee.

krijg nog wel een error met die mkcdrec.

ERROR:
Compilation error occured with busybox, please check mkcdrec.log for further details.

----
mkCDrec started on Fri Jun 25 20:07:57 CEST 2004

------- mkCDrec v0.7.9 -------

-------------< Entering rd-base.sh >------------
Checking encryption prerequisites and schemes
Checking which command:/usr/bin/which
Gathering your current network configuration into rc.network
/sbin/ifconfig eth0 192.168.1.7 broadcast 192.168.1.255 netmask 255.255.255.0 up
/sbin/route add default gw 192.168.1.1 metric 1
Creating an empty file 'rd-base.img' to hold the filesystem
Root filesystem successfully made with type ext2
Mounting the rootfs on /mkcdrec/stage
Initial population of the rootfs
Create mkdirs.sh script for the creation of mountpoints
mkdir -p var/run var/run/netreport var/tmp var/log usr/man /usr/bin var/lock/subsys var/empty/sshd etc/ssh etc/dhcpc etc/udhcpc etc/$
Copy /mkcdrec/usr to /mkcdrec/stage ...
/mkcdrec/usr contains man, share and bin dirs.
The ROOTFS/usr directory layout:
total 5
drwxrwxr-x 2 root root 1024 May 4 20:34 bin
drwxrwxr-x 3 root root 1024 May 4 20:34 doc
drwxr-xr-x 2 root root 1024 Jun 25 20:08 lib
drwxrwxr-x 2 root root 1024 May 4 20:34 man
drwxrwxr-x 7 root root 1024 May 4 20:34 share
*** Busybox compilation/installation started ***
make[2]: Entering directory `/mkcdrec/busybox-0.60.5'
gcc -Wall -Wshadow -Os -march=i386 -mpreferred-stack-boundary=2 -malign-functions=0 -malign-jumps=0 -fomit-frame-pointer -D_GNU_SOUR$
gcc: Internal compiler error: program cc1 got fatal signal 11
make[2]: *** [libbb/copy_file.o] Error 1
make[2]: Leaving directory `/mkcdrec/busybox-0.60.5'

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 18:30 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 18:03:
[...]
ERROR:
Compilation error occured with busybox, please check mkcdrec.log for further details.
Misschien een idee omdat dat dan ook daadwerkelijk te doen ipv alleen die melding hier posten?

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee hoe ik de fout melding kan oplossen

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 00:29 ]

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 23:13

jvhaarst

Eendracht maakt macht

UTFS

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:02
gcc segfault zo te zien. welke versie van gcc (de compiler) heb je en waarmee is je systeem gebouwd? Is er op www.apt-get.org geen pakketje te vinden? (zoekfunctie van die site is overigens stuk atm geloof ik)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32
Dat soort opmerkingen doen we dus niet op GoT. Als dat alles is wat je mee te delen hebt, zeg dan gewoon niks :/

Neemt niet weg dat ook ik dit topic onderhand wel erg vind afdwalen naar helpdesk-niveau (foutmeldingen lezen is toch iets wat je zelf wel mag kunnen IMHO) en dat ik het niet 1-2-3 zie gebeuren dat dat nog verandert. Daarom gaat hij bij deze dan ook dicht.

Als je wilt weten wat we in NOS wel van een topic verwachten (en waarom), lees dan de NOS policy - updated 01/04/03 eens door.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.