Win2000/XP opruimen/opschonen

Pagina: 1
Acties:

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:46
Ik dacht er ooit wel eens iets over gezien te hebben, maar kan het niet weer vinden. Het is typisch zoiets dat iemand vast al wel eens uitgezocht heeft.

Wij werken op school met Ghost-images. Nou werkt het het snelst prettige zo'n image zo klein mogelijk is.

De vraag is dan ook welke overbodige (terwijl de machne gewoon blijft werken) zaken kan ik weggooien.
HIBERFIL.SYS en de $ntuninstallKB...... kunnen volgens mij weg, maar er zal vast
nog wel veel meer zijn.
ServicePackFiles?? Scheelt flink wat, maar kan dat weg?
System32/ddlcache ????
Driver Cache ????

Wie heeft een lijstje of weet er ergens één te staan??

Bedankt!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Veel van de bestanden die je noemt zou ik beter niet weggooien. Als ik me niet vergis wordt hyberfil.sys gebruikt om data uit je geheugen heen te schrijven bij een hibernate (stand-by).
Die $ntuninstall en servicepack mapen zijn allemaal herstelpunten, voor het geval dat je spijt hebt van de installatie van een windows update of een servicepack. Die zijn volgens mij ook wel op een beschaafdere manier weg te krijgen ;)

🖥️ | 🚗

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:27

Reptile209

- gers -

De MSKB geeft aan dat, om de backups van updates te verwijderen, je idd gewoon de dirs moet wissen en de bijbehorende regkeys weg kan gooien.
Wat verder weg kan: de Documents and Settings inhoud, op default user, all users en administrator na, mits je roaming profiles hebt. Alles waar "temp" in voorkomt.

Evil idea: maak een testbakkie en begin te wissen :).

Zo scherp als een voetbal!