[XP/98] Vastlopen tijdens installatie en testen...*

Pagina: 1
Acties:

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heyy,

Ik heb hier nu een computer staan waar windows (xp en 98SE) niet op willen installeren...Bij de installatie van XP blijft die hangen bij het kopieëren van de installatie bestanden en bij 98SE bij het installeren van de Plug&Play apparaten.

Ik heb even ScanDisk gedraaid en die geeft aan dat er een fout in Cluster2 van de schijf zit, via het programma Powermax (het is een Maxtorschijf) alle testen gedaan (behalve de uitgebreidste..) en een Low Level format gedaan, hij komt door alle testen maar na de Low Level format doet die het nog niet...

Vervolgens dacht ik, zal wel aan het geheugen liggen dan...dus via Memtest86 getest maar die loopt herhaaldelijk vast bij test#4 maar tot die tijd geeft die nergens errors aan...

Nu mijn vraag, zou het toch in het geheugen zitten of in de schijf?? Zal morgen even de uitgebreidste test van Powermax doen...

Het zou uiteraard ook in het moederbord kunnen zitten maar hoe kan ik dat testen?

Systeem:
AMD Athlon 1.1GHZ
256MB SD RAM PC133
ESC ELITEGROUP K7SEM moederbord
Maxtor 30GB schijf

[SIZE=1] P.S. Ik had (uiteraard) al gezocht op het forum maar ik kreeg bijna 20 000 pagina's dus heb daar alleen de eerste 15 van bekeken.... [/SIZE]

[ Voor 10% gewijzigd door Dick op 25-06-2004 20:38 ]

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Ik zou toch even die uitgebriede test doen, die duurt maar een uurtje of anderhalf.
Mijn gedachte zit toch vast dat die schijf "bye bye" is en daardoor blijft haken.
Kijken of die uitgebreide test helpt je schijf repareren of als hij fouten aangeeft toch even over nadenken om dan een andere schijf aan te schaffen of garantie (als dat mogelijk is).

• Dick
  • Niet online
okey, hij draait nu de meest uitgebreide test

Ik denk ook dat de schijf overleden is maar het is niet mijn pc dus ik 'moet' het absoluut zeker weten voordat ik een nieuwe kan kopen...

Zodra die test klaar is zal ik het resultaat hier posten, zal ook even kijken wat voor mb erin zit.

Edit:

het is een ECS ELITEGROUP K7SEM moederbord

De meest uitgebreide test (Advanced Test (Full Scan Test) ) ging sneller dan ik had verwacht, volgens Powermax is de schijf volledig error-free.
quote: powermax
Congratulations! Your drive is certificied error free!
Draai nu de Burn-in test, kijken wat die doet...heb hem op 2cylce's gezet...

Edit 2: Ook door de Burn-In test gekomen, ligt dan toch in ieder geval niet aan de schijf denk ik...

maar toch die Cluster2... 8)7 |:(

[ Voor 56% gewijzigd door Dick op 25-06-2004 10:32 ]

• Dick
  • Niet online
Okey, het zit 100% zeker niet in de schijf...heb em in een andere pc gehangen en daar doet die het perfect...

Ik zal zometeen even een ander reepje geheugen erin stoppen, kijken wat die dan doet.

En wat zou het verder kunnen zijn?? Moederbord...maar hoe en wat kan ik daaraan testen??

Edit: kan helaas geen ander reepje geheugen erin stoppen, zit nog SD RAM in...geen DDR, heb hier verder alleen maar DDR geheugen 8)7

Is er verder niemand die een eventuele oplossing weet????

[ Voor 26% gewijzigd door Dick op 25-06-2004 20:40 ]

• Dick
  • Niet online
Hmm...heb nu ook de internal en external cache van de CPU uitgeschakeld maar hij blijft nog steeds hangen bij de installatie.... |:(

Kan dan nog alleen het mb zijn denk ik?? Maar hoe/wat kan ik daaraan testen??

Hmm...had trouwens wel wat meer verwacht van GoT...zo te zien niemand die meedenkt oid... |:( Maar goed...niemand is verplicht omdat te doen uiteraard 8)7 :X

Verwijderd

Heb je je bios als eens op fail-safe defaults gezet? Misschien doet ie het dan wel.
Misschien temperaturen, voltages die niet goed zijn?
Alle insteekkaarten eruit gehaalt?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 18:39 ]

Verwijderd

hmm... heb ooit ook zon vaag iets gehad..
bij mij was er iets mis met de standaard driver voor dma controller..
Heb toen een floppy met controllerdrivers gemaakt en die tijdens de install (f6) geladen..
toen werkte het weer..

Ik weet niet waar het toen aan lag.. zo slim ben ik niet :)

• Dick
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 18:37:
Heb je je bios als eens op fail-safe defaults gezet? Misschien doet ie het dan wel.
Misschien temperaturen, voltages die niet goed zijn?
Alle insteekkaarten eruit gehaalt?
Nope nog niet gedaan, ken deze functie niet 8)7 zal het zometeen direct even doen.

@VORMPIE2: Zou misschien het proberen waard kunnen zijn...alleen hoe maak ik zo'n disk? waar haal ik die controllerdrivers vandaan?? |:(

[ Voor 17% gewijzigd door Dick op 27-06-2004 19:01 ]

• Dick
  • Niet online
okey, heb de bios op fail-safe defaults gezet, het kopieeren van de bestanden gaat nu goed alleen bij het 'samenstellen van de configuratie' loopt die nu vast (direct na het kopieeren).

Heb ergens nog een reepje SD RAM geheugen vandaan gevist, erin gestopt maar pc blijft nog steeds hangen bij memtest en installatie...

Als de internal&external (cpu) cache uitgeschakeld zijn dan blijft die ook nog steeds hangen...

Zijn er nog meer fouten die in de proc. kunnen zitten? Of is dan het enige dat overblijft het moederbord??
Pagina: 1