Toon posts:

[Win2k3] Webcam streaming via Media services

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lo,

Ik wil graag op m'n (thuis-)servertje via de (standaard creative) webcam streamen. Het probleem is, ik heb geen idee hoe :D. Ik heb wat zitten lezen in de uitgebreide begeleiding van win2k3 en om een al gemaakt filmpje te streamen is niet moeilijk. Maar kan het ook via me webcam? En nog beter, kan het dan ook als de webcam op een andere PC aangesloten is via het netwerk? Dat laatste is geen vereiste maar zou wel handig zijn omdat de USB poorten in me servertje de boel nog wel es laten crashen (kortsluiting ofzo).

Ik denk dat ik op de 1 of andere manier de webcam stream op moet slaan op de HD van de server door het te encoden. Ik heb media player encoder geprobeerd, maar dat werkt niet streamend. Ga ik dit voor elkaar krijgen, en dan vooral hoe?

De media server draait dus al zonder problemen.

Tis vooral bedoeld om aan te kloten met windows 2003, dus tips van 'gebruik dat en dat programma' heb ik niet nodig. Ik weet dat het simpeler kan :+.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Je zet een PC met webcam neer met daarop Windows Media Encoder 9. Je maakt op deze PC een live broadcast aan met als source je webcam. Vervolgens maak je met Media Encoder verbinding met je Media Server, en kunnen clients dus je livestream via de server bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor mijn ietwat late reactie, maar het is nog steeds niet helemaal gelukt. Het encoden lukt wel, alleen dan moet de output dus naar 192.168.0.1 met accesspoint 'webcam'. Als source kies ik dan bij die access point 'encoder (pull)'. Ik krijg dan de foutmelding dat er iets mis is met het HTTP protocol ofzo, waarschijnlijk omdat ik IIS al geinstalleerd heb. Wat ook zo is. Blijkbaar werkt het dus op port 80 ook. Hoe verander ik dit?

Verwijderd

Topicstarter
*schopje* Ik heb gelijk maar even de hele error overgetypt:
Server service that received the
HTTP push request is not a compatible version of WMS.
This error may indicate the Push request was received by
IIS instead of WMS. 0xC00D2F0C
De error code blijkt een algemene code te zijn. Googlen op de error zelf gaf me wel wat aanwijzingen maar het is nog niet gelukt.

pull blijkt wel te werken, push niet. Het werkt nu dus wel. Weet iemand misschien nog wel waarom push niet werkt?

[ Voor 14% gewijzigd door elevator op 29-06-2004 14:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Stormloop topic ;).

In ieder geval krijg ik het nu ook niet werkend via internet, alleen via het netwerk. Behalve als ik me firewall (win2k3 standaard firewall) uit zet. Volgens de MS site moet port 1755 UDP open staan. Ik heb die port zowel UDP als TCP open gezet, maar werkt nog steeds niet. Hetzelfde probleem had ik ook al eerder met een FTP server op de niet-standaard port (21 dus). Iemand enig idee?