Lo,
Ik wil graag op m'n (thuis-)servertje via de (standaard creative) webcam streamen. Het probleem is, ik heb geen idee hoe
. Ik heb wat zitten lezen in de uitgebreide begeleiding van win2k3 en om een al gemaakt filmpje te streamen is niet moeilijk. Maar kan het ook via me webcam? En nog beter, kan het dan ook als de webcam op een andere PC aangesloten is via het netwerk? Dat laatste is geen vereiste maar zou wel handig zijn omdat de USB poorten in me servertje de boel nog wel es laten crashen (kortsluiting ofzo).
Ik denk dat ik op de 1 of andere manier de webcam stream op moet slaan op de HD van de server door het te encoden. Ik heb media player encoder geprobeerd, maar dat werkt niet streamend. Ga ik dit voor elkaar krijgen, en dan vooral hoe?
De media server draait dus al zonder problemen.
Tis vooral bedoeld om aan te kloten met windows 2003, dus tips van 'gebruik dat en dat programma' heb ik niet nodig. Ik weet dat het simpeler kan
.
Ik wil graag op m'n (thuis-)servertje via de (standaard creative) webcam streamen. Het probleem is, ik heb geen idee hoe
Ik denk dat ik op de 1 of andere manier de webcam stream op moet slaan op de HD van de server door het te encoden. Ik heb media player encoder geprobeerd, maar dat werkt niet streamend. Ga ik dit voor elkaar krijgen, en dan vooral hoe?
De media server draait dus al zonder problemen.
Tis vooral bedoeld om aan te kloten met windows 2003, dus tips van 'gebruik dat en dat programma' heb ik niet nodig. Ik weet dat het simpeler kan