Toon posts:

SCSI CDROM server gebruiken voor harddisks?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was van plan om een cd-rom tower te kopen, nu is mijn
vraag: kun je in zo'n server ook ipv een cd-rom een hd inhangen?

hieronder ff het fotootje

Afbeeldingslocatie: http://hielema.gotdns.com/tweakers/cd-rom.jpg

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Hier kan je je antwoord vinden: Prijs en levertijd Coolermaster Stacker.

Wel dus. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat je me niet helemaal begrijpt!

Ik wil in een bestaande tweedehands cd-rom servertje de cd-rom drivers er uithalen en er scsi hd in stoppen!

Kan dit, is de uberhaupt mogelijk?? (ivm andere kabel voor hd's)

Of is er een andere oplossing? Een extere scsi-hd toren?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Als de CD-rom spelers SCSI zijn, en de HDD heeft hetzelfde type aansluiting moet het naar mijn idee kunnen.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Eichii
Aha, je bedoelt dan dus dat gewoon de cd-rom's eruit gaan (of een paar blijven) en gewoon voor in de plaats een paar hd's...

Wat je kan doen is natuurlijk beugels voor de hd's kopen, die zijn niet zo duur en wel bij elke pc-boer om de hoek te verkrijgen.

Tsja, met scsi heb ik niet zoveel ervaring, maar heb het wel een keer aangesloten in een normale pc-kast met bovenaan een cd-brander 4 speed en de HD eronder met de beugels (had ik thuis nog liggen) en werken maar. Maar volgens mij zijn de aansluitingen hetzelfde van de cd-spelers en de harde schijf.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:37
Illegal_Alien schreef op 24 juni 2004 @ 22:29:
Als de CD-rom spelers SCSI zijn, en de HDD heeft hetzelfde type aansluiting moet het naar mijn idee kunnen.
De controller moet het ook aankunnen he...

Een aangezien de controller speciaal is gemaakt voor cd-rom drives, denk ik niet dat dit zonder meer gaat werken.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Ts bedoelt dus dat hij de controller wilt gebruiken voor HD? Zo ja, ik denk het niet. Zowieso vragen cdrom-spelers minder bandbreedte. Mail de fabrikant anders even.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

XanderH schreef op 24 juni 2004 @ 22:32:
[...]

De controller moet het ook aankunnen he...

Een aangezien de controller speciaal is gemaakt voor cd-rom drives, denk ik niet dat dit zonder meer gaat werken.
Pardon :? :?

Het gaat hier om SCSI- en je kunt bij SCSI de oudste, brakste 5MB/s CDRom aan een U320 controller hangen of omgekeerd de nieuwste 15K drive op een SCSI-II controller uit 1994 hangen :7

Enige bedenking is dat dit dus duidelijk narrow SCSI is (8b) en dus maximaal U-SCSI, 20MB/s aankan. Als je dit als netwerk storage wilt gebruiken is dat zat (100Mb is nog altijd maar 12MB/s max), maar voor lokaal opslag voor een PC is het vrij traag.
Ook zullen alle connectoren daarbinnen 50p zijn- als je 68p drives wilt gebruiken gaat het je meer dan de prijs van een 68p behuizing kosten aan verloopstukjes

Enneh, dit topic staat verkeerd...

Move OH -> OM

Oslik blyat! Oslik!

• Eichii
dion_b schreef op 25 juni 2004 @ 00:20:
[...]

Het gaat hier om SCSI- en je kunt bij SCSI de oudste, brakste 5MB/s CDRom aan een U320 controller hangen of omgekeerd de nieuwste 15K drive op een SCSI-II controller uit 1994 hangen :7

Enige bedenking is dat dit dus duidelijk narrow SCSI is (8b) en dus maximaal U-SCSI, 20MB/s aankan. Als je dit als netwerk storage wilt gebruiken is dat zat (100Mb is nog altijd maar 12MB/s max), maar voor lokaal opslag voor een PC is het vrij traag.
Ook zullen alle connectoren daarbinnen 50p zijn- als je 68p drives wilt gebruiken gaat het je meer dan de prijs van een 68p behuizing kosten aan verloopstukjes

Enneh, dit topic staat verkeerd...

Move OH -> OM
Hmmz... zoals jij het hier uitlegt kan het dus wel en zal Topicstarter dus geen problemen krijgen als hij dus verschillende scsi harde schijven zal aansluiten.

Ik denk dat de vraag dan wel is beantwoord, want:
Hij kan dus wel HD's aansluiten op de scsi-controller (dacht ik namelijk ook, ergens gelezen) en hij kan gewoon HD-beugels even rondvragen bij de pc-boer en vastmaken.

Verwijderd

offtopic:

Heeft die toren nu voor iedere CD speler een audio uitgang (zie de rood/witte aansluitingen op de achterkant) ??

• Xander
dion_b schreef op 25 juni 2004 @ 00:20:
[...]

Ik ga er eigenlijk vanuit dat de controller in zo'n cd-rom tower speciaal voor zo'n tower gemaakt is, en geen "normale" SCSI controller is?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij zit er in die tower helemaal geen eigen controller, als ik kijk naar die achterkant zie ik 2 SCSI aansluitingen en bovenaan een rij wieltjes om de ID te bepalen. Waarschijnlijk kun je hier dus wel gewoon zonder al te veel problemen harddisks in hangen, aangezien je toch een PC moet hebben om alle aansturing te doen.

Verwijderd

De kast op de foto is m.i. gewoon een external SCSI case die je aan een computer moet hangen.
Daar kan je dus gewoon alle soorten SCSI devices inhangen.
(denk overigens aan de capaciteit van de voeding+koeling)

Er bestaan ook CD-ROM towers met ingebouwde netwerkaansluiting. Dan kun je wel tegen problemen aanlopen.

Verwijderd

Ja het kan, maar gezien de aansluitingen 50 pins wide zullen zijn, zal de snelheid te wensen overlaten. Maar voor storage is het prima!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De meeste CD-rom torens hebben een ingebouwde server, die automatisch de CD-ROMs mapt naar de juiste drives. Best leuk speelgoed :P Maar zo'n ding zit meestal in een eigen 5,25" bracket, en die zie ik op het plaatje niet staan. Dus ik ga er vanuit dat het ding dat jij wilt kopen een ingebouwde hdd heeft, waar een OS op staat, die op zijn beurt de CDrom drives aanstuurt. Als dat laatste het geval is, heb je geen probleem en kun je van dit ding rustig een server bouwen - want dat is feitelijk wat je wilt. Anders wordt het een stuk lastiger, en kun je m.i. beter een bigtower kopen met wat andere hardware en er een leuke servert van bouwen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Xander
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 07:50:
De kast op de foto is m.i. gewoon een external SCSI case die je aan een computer moet hangen.
Daar kan je dus gewoon alle soorten SCSI devices inhangen.
(denk overigens aan de capaciteit van de voeding+koeling)
Hmm, ik ging er vanuit dat het zo'n cd-rom tower was met netwerkaansluiting... Kan het op het plaatje niet echt goed zien.

Als het idd alleen een SCSI case is zal het wel gaan ja.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-03 09:24
Doe eens wat meer specs van die tower, desnoods met pics van interne en externe aansluitingen, want nu blijft 't gissen :) Hoewel, die tower zal niet voorzien zijn van LVD bekabeling (externe terminator lijkt me een Centronics 50 type, iig geen 68pins of VHDC) dus er moderne snelle disken in hangen zou zonde zijn.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal morgen ff extra pics en spec. hier heenzetten!

Mijn camera ligt bij de vriendin!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 23:28:
Ik zal morgen ff extra pics en spec. hier heenzetten!

Mijn camera ligt bij de vriendin!
Het is nuttig als je de bekabeling van binnen ook meepakt.

/hk
Als je camera bij de vriendin ligt dan is dat ideaal voor pics & specs :P

Oslik blyat! Oslik!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-03 09:24
^^withstupid.gif :P

8)7

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1