Externe harde schijf niet bereikbaar, datarecovery?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag mijn pc opnieuw geinstalleerd. Mijn externe hardeschijf als backup gebruikt omdat ik nogal veel informatie had dat niet op een dvd past. Tot dusver geen probleem. Pc werkt weer prima. Nu wilde ik weer bij mijn backup op de externe hardeschijf maar ik kan er niet bij komen. Als ik met mijn rechtermuisknop op de hardeschijf druk geeft ie aan dat er 0 bytes beschikbaar en 0 bytes gebruikt zijn, maar er moet toch heel wat GB op staan, dit kan toch niet zomaar gewist zijn!
Mijn pc herkend de schijf verder wel en ik kan zien hoe groot hij is, maar daar houdt het ook mee op!

Bij het formateren van mijn pc was de hardeschijf niet aangesloten dus dat kan het probleem niet zijn....

Hoe kom ik weer bij mijn gegevens!?
Wie kan mij helpen???

Alvast bedankt!!

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heb je een andere pc beschikbaar?
Kijk is of je daar wel je gegevens kan benaderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-07 07:11
Schijf geformateerd met een bestands systeem dat je PC nu niet (meer) herkend?
AKA NFTS en acces vanuit win98 oid?

NTFS beschermde mappen?

ik zeg maar wat, ik weet er ook niet zo veel vanaf ;)

Geef eens wat meer info, OS en zo

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check eens onder schijfbeheer in je systeem beheer, daar kan je zien wat aan de hand is, en eventueel corrigeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook op andere pc gekeken en precies hetzelfde probleem, hij geeft precies hetzelfde aan!

Ik gebruik XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hij vraagt ook steeds of ik hem wil formateren.

Ik had NTFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij computerbeheer geeft ie aan dat mijn hardeschijf online is en in orde is en zelfs actief

Sorry ben nieuw hier ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wil je aub de [edit] knop gebruiken? ;)

Weet niet of dat er mee te maken heeft, maar je kan eens proberen om de rechten opnieuw toe te eigenen?
Dus bij die HD te kiezen voor "take ownership"

[ Voor 68% gewijzigd door Br@m op 24-06-2004 22:30 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dat doen en raak ik dan niet alles kwijt wat er nu waarschijnlijk nog opstaat :-S

Hij blijft ook steeds weer aangeven dat ie niet is geformateerd...

Als ik kijk bij bestandssysteem staat er géén..

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-07 07:11
Nee, take ownership maakt jou 'eigenaar' van de schijf.
Er worden dan dus geen bestanden verwijderd (zou ook een beetje dom zijn, kun je nooit stiekem iemands bestanden over nemen ;p)
Maar let toch op dat ie niet vraagt om te formateren, window$ Windows is niet te vertrouwen in dit soort zaken :)

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 25-06-2004 06:23 ]

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 02:04
Ziet er niet goed uit voor je.

Als je drive herkend wordt, maar hij vraagt om te formateren, dan is er iets niet lekker lijkt me.

Het zou kunnen dat je op je pc de usb2 patch nog niet hebt staan, terwijl je externe hdd wel usb2 is, maar da's zo ook maar ff een wilde gok.

Probeer evt met een knoppix cd of iets dergelijks of je wel de data kan lezen.

btw, hoe heb je die backup gemaakt ?

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder het kopje "Hoe haal ik verloren gaande data terug?". Ik heb geen idee of er ook datarecoveryprogseltjes zijn die ook externe schijven herkennen. Just give it a try :) Je hebt niks te verliezen :+

offtopic:
Ik zie trouwens dat je een "reply" hebt gepost via Topicreports (via het handje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif linksboven).
Daar zijn ze dus niet voor :+ Ze zijn bedoeld om de moderator te attenteren wanneer een topic niet deugt of scheef loopt. Zie ook de FAQ van Schop een Modje: Wanneer topic report en wanneer Schop een Modje?

[ Voor 51% gewijzigd door BalusC op 25-06-2004 06:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een proggie gebruikt getdataback, die herkend de informatie gelukkig nog op de pc. Ik heb helaas geen licentie voor dit proggie, dus kan niet terugkopieren naar andere hardeschijf. ff aanschaffen en ik heb mijn informatie terug :-D
Pagina: 1