Toon posts:

Waar zit fdisk?!?! Ik heb geen FDISK op m'n computer zegt-ie

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ola , ik had windows XP prof geinstalleerd op m'n nieuwe pc (2.8, 2x WD 160gig, 512) maar toen zag hij m'n 2e harddisk niet, ik windows NOG een keer geinstalleerd, nu op de 2 harddisk (in het setup programma zag hij hem wel namelijk), toen werkte het, toen 2e versie weggegooid maar nu blijft er bij het opstarten vragen welke versie van Windows ik wil starten. Ik moet voor de 2e kiezen, want de eerste WIndows XP professional was de TWEEDE die ik geinstalleerd had en die is dus weg.

Nu wil ik die startup optie verwijderen (in de Godvergeten HOOOOP dat hij zonder MBR niet naar de "eerste" verwijderde versie gaat zoeken), maar ik "heb" geen fdisk?!?!

Start>>uitvoeren> fdisk /mbr zegt ie dat hij geen fdisk heb en
start >> uitvoeren>> cmd en dan in de windows directory fdisk /mbr gelijksoortige foutmelding...

Hoe los ik m'n bootprobleem nou op? Ik wil niet elke keer moeten kiezen voor de 2e optie....

THANX for the help, ik wordt een beetje gek hier.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit heeft TOTAAL niets met fdisk te maken (die niet bij WinNT zit maar enkel bij 9x).

Wat je moet doen is de boot.ini aanpassen en daar kun je precies aangeven dat die 2e setup eruit kan.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Antwoord staat in je andere topic :)

ARME AOW’er

Verwijderd

www.bootdisk.com > win ME bootdisk downen

maar fdisk werkt zowiezo niet met NTFS.
je kunt beter ff in windows gaan spelen met je boot.ini, en daarna eventueel met een partitiemanager onder windows

//naja 11 en spuit enzo

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 22:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Huh? Moet ik nou niet met Fdisk werken? Ik had MBR bij search ingevuld en toen zag ik dat daar staan, dat je om MBR te verwijderen dat met fdisk /mbr doet.... Ok, kortere vraag dan:

HOE haal ik het opstartmenu weg en zorg ik er gelijk voor dat hij de "2e" windows (die ik dus als EERSTE had geinstalleerd en die op de c schijf staat) opstart?

(bedankt trouwens voor de snelle replies, beetje leekie dus hulp is erg welkom na een avond klooien)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 22:15:
Huh? Moet ik nou niet met Fdisk werken? Ik had MBR bij search ingevuld en toen zag ik dat daar staan, dat je om MBR te verwijderen dat met fdisk /mbr doet.... Ok, kortere vraag dan:

HOE haal ik het opstartmenu weg en zorg ik er gelijk voor dat hij de "2e" windows (die ik dus als EERSTE had geinstalleerd en die op de c schijf staat) opstart?

(bedankt trouwens voor de snelle replies, beetje leekie dus hulp is erg welkom na een avond klooien)
Maar je moet helemaal geenMBR verwijderen, dat heeft namelijk totaal geen zin.

Maar je moet zoals ik al zei gewoon je boot.ini aanpassen, wat je er precies in moet zetten is ZAT over te vinden.

Verwijderd

je hebt wel gelijk, maar daar zit je probleem niet, je MBR is prima in orde. je moet in windows gewoon ff je boot.ini aanpassen, zie je andere topic

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Is lezen nu zo moeilijk? Wijzig even je boot.ini zoals in jouw andere topic en hier al eerder is aangegeven. Vergeet FDISK, vergeet MBR gedoe.

Ja hoor, spuit elf....

[ Voor 8% gewijzigd door Guardian Angel op 24-06-2004 22:18 ]

ARME AOW’er

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

RubyDens, welkom op GoT ;)

Op GoT is het niet de bedoeling om 2 topics over het zelfde te openen.
Tevens wordt verwacht dat je wel een beetje basis kennis hebt mbt computers en dat je _goed_ onderzoek doet dmv de search en/of google.
Zie voor meer info over het openen van topics en wat we daar van verwachten: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Een dubbele installatie van Windows XP ongedaan maken is al vaak aan de orde geweest en is ook zat over te vinden. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.