Toon posts:

Ik heb geen FDISK?? Comp zegt van niet iig

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ola :*) , ik had windows XP prof geinstalleerd op m'n nieuwe pc (2.8, 2x WD 160gig, 512) maar toen zag hij m'n 2e harddisk niet, ik windows NOG een keer geinstalleerd, nu op de 2 harddisk (in het setup programma zag hij hem wel namelijk), toen werkte het, toen 2e versie weggegooid maar nu blijft er bij het opstarten vragen welke versie van Windows ik wil starten. Ik moet voor de 2e kiezen, want de eerste WIndows XP professional was de TWEEDE die ik geinstalleerd had en die is dus weg.

Nu wil ik die startup optie verwijderen (in de Godvergeten HOOOOP :? dat hij zonder MBR niet naar de "eerste" verwijderde versie gaat zoeken), maar ik "heb" geen fdisk?!?!

Start>>uitvoeren> fdisk /mbr zegt ie dat hij geen fdisk heb en
start >> uitvoeren>> cmd en dan in de windows directory fdisk /mbr gelijksoortige foutmelding...

Hoe los ik m'n bootprobleem nou op? Ik wil niet elke keer moeten kiezen voor de 2e optie....

THANX for the help, ik wordt een beetje gek hier. 8)7 8)7

Verwijderd

je hoeft alleen boot.ini te veranderen (c:\boot.ini)

code:
1
2
3
4
5
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

zo zou ie eruit moeten zien, met "partition(1)" voor de eerste partitie etc. etc bij jou ziet ie er waarschijnlijk zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

wat je ook kan doen is uitvoeren --> msconfig.exe en daar op het tabblad msconfig drukken en dan doet hij het automatisch als je op "check boot paths" klikt

[ Voor 136% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 22:13 ]

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Windows XP heeft inderdaad geen Fdisk. Voor partitioneren gebruikt Windows XP 'disk management' in je management console. Fdisk is voor DOS en Win9x.

En de /mbr helpt niet om die 2e optie te verwijderen, maar GuidoMols1989 heeft daar al beter antwoord op gegeven.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan! Maareuh... Hoe kom ik in boot.ini? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 22:17:
Ok dan! Maareuh... Hoe kom ik in boot.ini? :?
met de msconfig of gewoon in je verkenner :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Open verkenner en druk op F3 :)

Voor de rest is dit wel erg simplistisch: Search :)
De "fdisk" van 2K/XP heet overigens diskpart.exe. Of je kan natuurlijk ook in de Schijfbeheer kijken. Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Hoe/waarmee kan ik mijn schijven het beste indelen?" B)

[ Voor 43% gewijzigd door BalusC op 24-06-2004 22:20 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-03 12:42

momania

iPhone 30! Bam!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oh, dubbelposten is niet zo netjes van je :/ Herlees eens het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] om jezelf een beter beeld te verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.