printen onder dos

Pagina: 1
Acties:

• benprint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 12:13
hoi,
IK heb een windows2003server met terminalclients.
Alles gaat goed behalve het printen. Als ze lid zijn van de administrator groep dan gaat alles goed maar komen ze niet op de juiste plek eruit. Als ik ze niet lid maak van die groep en ik maak een nieuwe printer aan dan gaat het wel goed onder windows maar als ik onder dos wil gaan printen kan ik de share niet aanmaken
omdat ik niet voldoende rechten heb (staat er ).Ik heb de gebruiker toegevoegd aan de printer en alle rechten gegeven en dan lukt het nog niet.mischien iemand een idee hoe dit kan ik type gewoon in een dos box in "net use lpt1:\server\share"
normaal werkt dit altijd misschien doe ik wat verkeerd
:?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

welke en wat voor DOS? Geef eens iets meer info.

• benprint
Als ik via remote desktop connection een verbinding maak met de windows2003 server. en dan naar dos toe ga. het is namelijk nodig voor exact voor dos.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:18

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Shares (in elk geval file shares) zijn in W2K3 tegenwoordit standaard alleen read only. Wellicht moet je effe checke of dat voor je printer share ook zo is. Controleer zowiezo de rechten op je printershare. (wie mag printen, beheren e.d.)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• benprint
Ik heb een nieuwe printer aangemaakt en via de share optie de gebruiker toegevoegd en hem daar alles gegeven ben zelfs naar gevanceerd gegaan en heb daar gezegd " take ownership" dus dan zou het moeten werken zou je zeggen.maar helaas :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Doe nou eens ff meer info geven, want hier is geen touw aan vast te knopen.
Je hebt het over Teminals en later weer over RemoteDesktop :?

Draait exact op de W2K3 server in een TS situatie of op de local client en wil je gewoon via een printer op de W2K3 printern :?

Meer info

Tijd voor een nieuwe sig..

• benprint
het draait allemaal in de ts omgeving alleen is mij verteld dat dat tegenwoordig remote desktop connection heet.Ik start dus op een 98client de remote desktop connection op, en dan maak ik verbinding met de w2003 server (dus met de terminal server), en daar staat ook exact geinstaleerd.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:26

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Terminal server = Server Side
Remote Desktop Connection = client side.. (Vroeger Terminal server client maar RDC kan beter overweg met RDP5.1)

M.a.w. geef het beestje maar een naapje. Beide gebruiken het MS RPD protocol

Betreft het een netwerk printer :? En daarmee bedoel ik zit die printer op de LPT poort / USB poort aangesloten of zit hij via het netwerk aangesloten.
Indien Via het netwerk, dan kan dos er standaard niet direct mee overweg.
Je zal dan even je LPT poort moeten mappen naar het UNC pad van de printer
Lijkt een beetje op netwerkdrives mappen:

code:
1
net use lpt1: \\servernaam\printernaam

Nu kan je wel printen, mits je exact insteld dat hij op lpt1 gaat printen.
Suc6

• benprint
heb dit al geprobeerd maar dan loop ik tegen de melding acces denied aan. het gaat om de printer die aan de fileserver hangt.

Verwijderd

ik stuur mijn shared printer aan met:
net.exe use \\ANDRE\KYOCERA wachtwoord /persistent:yes
zonder wachtwoord werkt het niet... en ik krijg vanuit XP dan ook geen wachtwoord venster, dus het moest zo.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 12:32

FastBunny

Give it the Works !

Ps uit ervaring weet ik dat je als besturingsysteem op de client GEEN Windows XP mag hebbem maar Windows 2000 Pro of lager moet hebben. Anders zal Exact crashen op de Windows 2003 Terminal Server als je daar wat wilt printen.. klinkt stom maar is wel zo :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• benprint
Als ik het letterlijk overneem van andre dan krijg ik de melding foute code 5 toegang geweigerd.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:26

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

En als je de connectie met een ander account maakt :?

Dus:
code:
1
net use lpt1: \\servernaam\printernaam /user:<domainnaam>\Administrator <enter>

Mag je dan wel verbinden :? en printen :?

Zoniet, dan snap je waarschijnlijk de ballen van het setten van permissies.
Deze printer staat op een server hè..

• benprint
Ik heb de gebruiker toegevoegd via beveiliging van de betrefende printer en daar alle rechten gegeven. Dan doet hij het niet. Ik heb het ook al geprobeerd net zoals hierboven staat maar dan vraagd hij om een gebruikersnaam en wachtwoord zelfs als ik die van de administrator intype doet hij het niet maar als ik die zelfde gebruiker lid maak van de groep administrators dan lukt het wel.

Verwijderd

de rechten van de printer lijken dus niet op gebruikersniveau te staan..... ff aanpassen dus..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 18:14 ]

• benprint
eehhhh een domme vraag maar hoe stel ik een printer in op gebruikersniveau. sorry als het misschien te basic is maar ik kom zelf uit de novell scene :?

[ Voor 19% gewijzigd door benprint op 30-06-2004 09:03 ]

• benprint
Als toevoeging op het bovenste op lpt2 en lpt3: gaat alles hoe het moet gaan.

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2025
Je zegt dat "ze" er op een andere plek uitkomen als je de gebruiker administrator maakt...
Bedoel je daarmee dat de prints uit een andere printer komen?

Het lijkt erop dat met policies op Windows Server 2003 een gewone gebruiker bepaalde beperkingen heeft gekregen. Je zal dus even moeten zoeken in de policies of daar een verwijzing staat dat bijvoorbeeld een terminal server user geen net use mag doen. Of geen LPT-poorten mag aanspreken.

Draait de server in een Active Directory Domain? Of als stand alone server?

Ik heb hier zo geen Windows Server 2003 in de buurt, dus ik kan niet testen...

Als ik maar een beetje kan computeren

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Zorg dat je gebruikers wel rechten hebben om die printershare te benaderen, ze moeten er heen kunnen schrijven en dergelijke. Alleen deleten zou ik niet toestaan ;)

Dit doe je door bij de printerqueue (als die er is) de rechten aan te passen.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1