Toon posts:

[NAV2003] Computer opstarten duurt veel langer *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb norton anti virus 2003 geïnstald en nu duurt het ongelofelijk lang voordat mijn pc is opgestart. Als ik norton verwijder is alles weer goed. Iemand een oplossing?

Ik heb windows xp. Ik wil norton graag houden en het het vage is dat het altijd gewerkt heeft. Maar naar format gister is het fout gegaan. Ik heb alles geïnstald en het werkte goed en toen norton, reboot en dat duurde in 1 keer veeeeel te lang.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 22:13 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tjah... de oplossing is natuurlijk gewoon Norton niet installeren. Met wat meer achtergrondinformatie kunnen we je misschien wel verder helpen. Dus vertel eens welk OS je draait, wat je zelf al hebt geprobeerd; en of je al andere virusscanners hebt geprobeerd? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Je zegt het antwoord zelf al: Norton verwijderen :Y)

maar zonder gekheid, kijk eens in de instellingen van norton en verander deze dat hij niet begint met scannen tijdens het opstarten... Of een andere virusscanner die minder resources gebruikt installeren.

Edit: ik moet sneltypen leren :Y)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 22:10 ]

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

norton nestelt zich op zoveel plaatsen in je OS dat het gewoon niet leuk meer is
uninstallen is zelfs nog een groter probleem blijft altijd zooi op de achtergrond draaien.
na het uninstallen moet je maar eens kijken in je taskmanager dan zul je nog dingen van norton tegenkomen die gewoon resident geladen worden en snelheid van je os beinvloeden

computer voor alle werkzaamheden

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Tja ik lees hier al 2 redenen waarom Symantec/Norton de slechste virus scanner is die ik ken. Ik snap echt niet waarom mensen toch altijd voor een bekende naam keizen.

Bij je configuratie scherm software vind je apps zoals live update etc. Deze moet je hier ook allemaal verwijderen. Je ziet zelf wel wat wat in welke dir geinstalled is ;)

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:56

dlmh

Lo-Fi

Mocht je per sé Symantec willen blijven gebruiken, kan ik de Corporate versie adviseren van Anitvirus. Dit is 'n soort van Lite versie. Op mijn notebook duurt het nu tenminste nog maar 10 sec. voor dat Windows geladen is, ipv de 60-90 sec. die NAV2003/2004 innamen.
Een goede Freeware variant is AntiVir. Deze neemt veel minder recoures in beslag, start bij mij retesnel op en beschermt net zo goed. Ziet er misschien niet zo gelikt uit als Norton, maar boeiend! Tis je AV maar!

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 08:17
Wat ook wil helpen is (ook al klinkt het gek):
Internet Explorer --> Extra --> Opties --> Geavanceerd --> Onder security eerste twee opties _uit_ vinken

Verwijderd

Heeeeeel waarschijnlijk update Norton automagisch je virusdefinities! Als je automatische liveupdate uitzet scheelt het waarschijnlijk behoorlijk :)

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 18:01
Norton Update wel eens aan gedacht?
Volgens mij zeer goede service, en dé reden dat ik norton gebruik.

Maar ook zo kan ik niet zeggen dat norton mijn systeem trager maakt.
Hoog uit 10 seconden, zoals iemand al zei.
Maar dat is met alle programma's die je installeert die zich starten bij het starten van windows: dat maakt je boot natuurlijk trager.
Maar het probleem hier is dan dus ook dat het OPEENS VEEL LANGER DUURT
Oftewel:
Eerst starte norton wel 'normaal' op.
Als je net heb geformateerd heb backups ed nog wel ergens staan, en ook zul je niet alteveel programma's al hebben geinstalleerd.

Probeer gewoon nog een keer te formateren en windows en norton te installeren
Kijken of het probleem zich dan nog voor doet.

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Heb zelf zonder al te veel problemen al een behoorlijke tijd Norton gedraaid. Maar daarentegen veel gezien en gehoord dat het niet zo goed ging. Norton leunt inderdaad behoorlijk op je systeem. Heb nu hier momenteel op twee pc's NOD32 draaien. Is behoorlijk licht en komt ook uit diverse testen goed naar voren. Vond zelfs een Worm die Norton er door had gelaten. Voor mij geen Norton meer in ieder geval :z

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Nog even een titelfix erachteraan. Verder is dit probleem al erg vaak voorgekomen; kijk bijvoorbeeld [search=norton antivirus traag] :)

Compu sloom naar norton anti virus instal > [NAV2003] Computer opstarten duurt veel langer *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
oke jongens bedankt ik zal de volgende keer proberen een betere titel te nemen en ik had gezocht alleen ik heb het antwoord niet gevonden.

Verwijderd

Als je windows XP gebruikt kan je het volgende ook doen
Start > Uitvoeren > Msconfig > Services

Daar zie je als het goed is 2 programma's van Symantec staan
1 daarvan zijn de symantec ....... services als je die uitvinkt is probleem opgelost meestal.
Pagina: 1