Adsl-splitter zonder hulp van router

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Graag zou ik willen weten of er een splitter bestaat die 2 'UTP'-kabels verbind en deze d.m.v. 1 'UTP' kabel weer doorsluist. Een splitter dus!

----------PC1
|
-------- ADSL Modem (geen multi PC-modem)---------- WAN (Internet)
|
----------PC2

Het moet een fysieke splitter zijn, netals die splitters waar je een telefoonlijn mee kunt splitten. Ik weet dat een router makkelijker is misschien, maar kun je gewoon met beide PC's op internet als je zo'n fysieke splitter gebruikt? Krijg je conflicten of maakt het niets uit.

Machiel

[ Voor 16% gewijzigd door M. Mulder op 24-06-2004 22:01 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zover ik weet gaat dit conflicten opleveren (lees: geen verbinding)

router hoeft niet meteen, een hub/switch zijn zeker goedkoper.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

M. Mulder schreef op 24 juni 2004 @ 21:58:
Graag zou ik willen weten of er een splitter bestaat die 2 'UTP'-kabels verbind en deze d.m.v. 1 'UTP' kabel weer doorsluist. Een splitter dus!

PC1 ------|
-------- ADSL Modem (geen multi PC-modem)---------- WAN (Internet)
PC2 ------|

Het moet een fysieke splitter zijn, netals die splitters waar je een telefoonlijn mee kunt splitten. Ik weet dat een router makkelijker is misschien, maar kun je gewoon met beide PC's op internet als je zo'n fysieke splitter gebruikt? Krijg je conflicten of maakt het niets uit.

Machiel
volgens mij gaat het voor geen meter, dan heb je dus 2 computers met dezelfde IP's
das vragen om conflicten imho
werkt dus niet :)

Ps.
alleen al door te posten groet je elkaar, dus je naam onder je post hoeft niet ;)

-edit-
spuit 11 :| ,
gewoon router nemen, switch of hub werkt geloof ik ook niet :)

[ Voor 12% gewijzigd door EL_Loco op 24-06-2004 22:04 ]

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Als je op deze manier je internet wil delen...
nee dat gaat niet lukken, anders had iedereen dit wel gedaan...
Stuk goedkoper dan een router :)

De reden dat het niet kan is dat je dus conflicten krijgt.. je krijgt meerdere signalen op dezelfde aders..
En dat gaat gewoon mis.

Misschien dat het je gaat lukken als 1 pc tegelijk aan hebt..
Maar dan moet je wel zo'n stekker hebben (en die bestaan niet), dus dat wordt zelf wat klooien met wat snoeren :)

Verwijderd

welk modem heb je eigenlijk? misschien kun je hem gewoon omzetten naar 1-poorts-router

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Er bestaan ISDN-splitters, zelfde RJ45 stekkers. Heb er pas 1 gekocht bij Karwei, heette een 'ISDN 2-weg verdeler', alle aders zijn aangesloten zo te zien.
Klein kabeltje met male RJ45 plug aan ene kant, blokje met 2 female aan de andere kant.
2 pc's tegelijk op inet zal niet lukken, met 1 misschien wel. Probeer het zou ik zeggen, ding kost een paar euro.
Echter geen idee of die dingen veel storing opleveren, kan nogal eens gevoelig liggen bij netwerksignalen.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Dit is toch gewoon een UTP splitter (lees: hub/switch/router) of brgijp ik het nou helemaal verkeerd? Aangezien de single-PC ADSL modems (met utp-out) ook al een DHCP server in zich hebben, en het IP niet bridgen maar intern met eigen ip's werken, moet dat met een hubje kunnen.

[ Voor 48% gewijzigd door Luxx op 24-06-2004 22:09 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

^^^ werkt dus alleen als je maar 1 pc aan hebt, en bovendien alle WOL-functies enzo uit hebt staan. tamelijk onwerkbare situatie :)

Verwijderd

Luxx schreef op 24 juni 2004 @ 22:08:
Dit is toch gewoon een UTP splitter (lees hub/switch/router) of brgijp ik het nou helemaal verkeerd?
dat schuingedrukte heb je verkeerd ja. een UTP-splitter is niets meer dan dat het is, je kunt hem met een kroonsteentje bwvs namaken :)

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Ik werk bij de Praxis en daar verkopen we idd ook een RJ45 splitter (ISDN-splitter) voor de grote modulaire plug.

Hmm, waarschijnlijk als je bijvoorbeeld bij PC1 wisselt van internetpagina je bij PC2 ook zo opeens op een andere pagina komen. Immers de signalen die geretourneerd worden worden gesplit. Aardig interessant, ga morgen effen zo'n splitter kopen. Niemand weet het echt zeker volgens mij. Misschien zorgen de internetprotocollen (TCP/IP) er wel voor dat het toch goed verloopt d.m.v. pariteitsbitten enz. Maar goed ik ken die protocollen niet uit mijn hoofd.

Verwijderd

^^^ ik heb het wel eens geprobeerd, maar zodra je 3 MAC-adressen rechtstreeks met elkaar verbindt dmv zo'n splitter krijg je gewoon geen verbinding, net alsof je 2 pc's met een kapotte kabel probeert te verbinden

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:40
M. Mulder schreef op 24 juni 2004 @ 22:34:
Ik werk bij de Praxis en daar verkopen we idd ook een RJ45 splitter (ISDN-splitter) voor de grote modulaire plug.

Hmm, waarschijnlijk als je bijvoorbeeld bij PC1 wisselt van internetpagina je bij PC2 ook zo opeens op een andere pagina komen. Immers de signalen die geretourneerd worden worden gesplit. Aardig interessant, ga morgen effen zo'n splitter kopen. Niemand weet het echt zeker volgens mij. Misschien zorgen de internetprotocollen (TCP/IP) er wel voor dat het toch goed verloopt d.m.v. pariteitsbitten enz. Maar goed ik ken die protocollen niet uit mijn hoofd.
zonde van je geld.
dit gaat niet werken, 100% zeker !
wel als 1 pc uit staat en de andere aan en virca versa

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Gaat sowieso niet lukken 123, want PC2 staat helemaal boven en heeft verbinding met PC1 d.m.v. een cross-cable. Trouwens ik heb een Alcatel Speedtouch modem single user

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Geef je geld liever uit aan een switch (15 - 20 euro).
Dit gaat namelijk echt niet werken.
De netwerk kaart in je pc (en in je modem) verwacht 1
signaal aan de andere kant van het draadje en niet 2.
Dit lukt wel met coax (10Base-2) omdat dit een shared medium (bus) is.
Met utp : geen kans .....
Een switch / hub is geen kroonsteentje ;)

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Verwijderd

M. Mulder schreef op 24 juni 2004 @ 22:41:
Gaat sowieso niet lukken 123, want PC2 staat helemaal boven en heeft verbinding met PC1 d.m.v. een cross-cable. Trouwens ik heb een Alcatel Speedtouch modem single user
lees dan ff in de faq hoe je daar een router van maakt :P
(als je een oude hebt tenminste)

heb je een nieuwe, dan issie al dhcp, maar dat staat ook wel in die mooie handleiding

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 22:47 ]

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:55
waarom gebruik je niet ics als je beide pc's toch almet elkaar verbonden hebt?

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Heb geen oude Alcatel Speedtouch, maar een 510i

Ik hoor het al wel dah gaat dus nie lukken. Oplossing is gewoon een switch ertussen of via een gedeelde verbinding, maar dan moet de serverPC altijd aanstaan als je op het internet wil.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Ben ik nou gek..
een 510i is toch al een router??
switch eraan hangen en het werkt.

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Dat levert ook geen probleem op als ik er een switch aan hang :*) , maar daar ging het niet om :+
Pagina: 1