Toon posts:

Sitecom wl-108 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een Wireless Network ADSL Router 54G+ gekocht maar ik mijn adsl aansluiting op de router aansluit dan brand het wan lampje niet wat wel moet branden en daardoor ik geen verbinding te kunne krijgen met het internet .

Weet iemand misschien iets ???

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Starten van topics in NT *lezen*
FAQ Network Troubleshooting

Kort samengevat is je post dus waardeloos(verander het rode lampje voor een groene?). Dit geeft niet want gelukkig is er de edit knop en een 2e kans ;)

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-04 20:53

cor-gijs

Dig further for bigger hole

kijk de handleiding van je router door. bij een adsl-modem moet je de instellingen van je provider invullen (ik ga ervan uit dat het een modem/router in één is)
mocht het zo zijn dat het alleen een router is; in de meeste handleidingen staat aangegeven hoe je een adsl-ethernet modem aansluit op zo'n ding.
maar die handleiding had je natuurlijk al helemaal doorgespit, anders had je hier niet gepost ;)

mocht je toch nog vragen hebben, leg even uit hoe je alles hebt aangesloten en ingesteld, wat voor'n modem je hebt etc. kun je de router wel pingen? kun je in het configuratiemenu van de router komen e.d.

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-05 13:29
Ben hier bezig met het aansluiten van Wanadoo internet (via de KPN?) op een WL-108. Alles werkt, router is te pingen en in te stellen maar hij "ziet" internet niet.

Via de Speedtouch USB modem loopt alles als een trein maar zodra de kabel in de Sitecom gaat lijkt internet er niet meer in te zitten... WAN led gaat niet aan en alle mogelijke instellingen werken niet...
Uiteindelijk blijkt na een firmware upgrade het modem wel de wanverbinding te zien (led gaat aan) en de connectie lijkt goed.
Het inloggen en aanmaken van de internet verbinding gaat echter nog fout...

Wie weet er meer??

Ben vooral geinteresseerd in de instellingen die ik in de modem/router moet zetten om via KPN ADSL verbinding met internet te kunnen maken.

[ Voor 32% gewijzigd door Leader98 op 02-09-2004 21:37 ]

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 13:09

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

ik zit dus met exact hetzelfde probleem als voorgaande: wel alles netjes aangeven en invoeren, maar de WAN blijft slechts knipperen en volgens status is het modem in "Negotiation", maar verbinden ho maar, terwijl het met de speedtouch USB als een trein loopt...

www.avpnews.com