Toon posts:

probleem met WLAN op Acer Aspire 1357LMI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Allen,

ik heb nu 2 dagen rongekeken op deze website maar ben nog niet uit mijn probleem gekomen vandaar deze nieuwe topic.

Sinds een week of 2 ben ik de "trotse" eigenaar van een Acer Aspire 1357LMI laptop.

In deze laptop zit een geintegreerde WLAN adapter, deze krijg ik echter niet aan de praat:

Eerst even wat tech details:
IEEE 802.11b Wireless lan
Adapter : Realtek RTL8180 Wireless LAN (Mini-)PCI NIC
volgende parameters in te stellen:
Channel;
Network Adress
Network Type : Adhoc || autoSelect || Infrastructure
Power Save Mode : CAM || Fast_PSP || MAX_PSP
SSID

Ik heb de laatste drivers via global.acer.com gedownload.

Bij de laptop is een tool meegeleverd :
IEEE 802.11b WLAN miniPCI Utility

Wanneer ik deze utility op wil starten minimaliseerd hij zichzelf meteen naar de system tray en geeft hier een rood icoon weer. Wanneer ik hierop klik met rechter muisknop krijg ik 3 opties te zien:

* IEEE 802.11b Wlan Cardbus utility (greyed out)
* Exit
* Radio ON (greyed out)

Hier kan ik dus alleen Exit aanklikken.

Een netwerk maken via windows XP lukt ook niet.

Ik heb ook al reeds het OS opnieuw geinstalleerd en nu ipv WIN XP HOME win XP PRO geinstalleerd.

Het mag allemaal niet helpen.

Via een normale LAN verbinding kan ik wel op internet / een netwerk komen.

Er staat 20 meter van mij vandaan een wireless AP (linksys). Mijn normale pc maakt hier zonder problemen verbinding mee. Ook met WEP uit en een SSID broadcast zie ik de AP niet.

Ik heb het idee dat er ergens wat verkeerd zit in de software, maar waar.

Wie o wie kan mij helpen.

Mocht er meer info nodig zijn verschaf ik deze natuurlijk graag.

ps) Mag mijnsinziens niet uitmaken maar er draait DHCP.

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem met een 1356LCI. Helaas!!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05 10:17

Guldan

Thee-Nerd

In een topic met ervaringen met deze laptop (die ik ook heb besteld) staat dat er problemen zijn met WLAN die wegvalt. Er is iemand die een nieuwere driver heeft gedownload en toen waren zijn problemen opgelost. Geen id of dit ook voor jou werkt.

/me Guldan bookmarked topic.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 20:38:
Ik heb exact hetzelfde probleem met een 1356LCI. Helaas!!
Opgelost! Je moet het 2e knopje van links boven je toetsenbord indrukken (zie handleiding).

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-05 12:44

Ryudo

Daily dose~

Ik heb ook een 1356LCI maar ik kan m'n wlan kaart niet eens configgen
De kaart staat wel aan maar ik krijg in de utility alleen en tabblad genaamd Link Info en meer niet :?
Ik wil namelijk op de laptop op internet kunnen. Deze pc (de desktop) zit op een adsl modem aangesloten en bevat een Asus WL-138g WLan kaart.
Ik krijg wel een verbinding van laptop naar de pc maar niet van de pc naar laptop omdat ik de WLan kaart op de laptop niet kan configgen.
Iemand een idee wat dit kan zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Ryudo op 29-07-2004 11:43 ]