Toon posts:

[Promise 378] Drivers willen niet werken tijdens XP install.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een kennis van me zit met een probleem. Gloednieuw systeem gekocht, asus k8v deluxe, xp3000+ , 200 gig wd schijf.
Het geval wil dat we ze het maar niet voor elkaar krijgt windows XP te installeren.
Netjes een disk gemaakt met de drivers voor de onboard promise controller, rustig f6 drukken, promise drivers installeren. Maar alsnog geeft windows aan dat er geen schijfstations zijn gevonden.

Vrij frustrerend en ik heb momenteel ook even geen idee meer waar het aan kan liggen. Kapotte hardware lijkt me vrij sterk daar de computerwinkel, als ik ze mag geloven, even een install gedraaid heeft om het gebeuren te testen.

Iemand?
Alvast hartelijk bedankt

ps. Search uitvoerig gebruikt maar dit probleem niet tegengekomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 22:01 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik mag toch aannemen dat de bootvolgorde juist staat ingesteld en de schijf daarna wel goed wordt herkent? (dus vóór de installatie van start gaat) Is er een array aangemaakt? E.e.a. staat toch echt goed en duidelijk in de handleiding van de MB beschreven.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 24 juni 2004 @ 21:24:
Ik mag toch aannemen dat de bootvolgorde juist staat ingesteld en de schijf daarna wel goed wordt herkent? (dus vóór de installatie van start gaat) Is er een array aangemaakt? E.e.a. staat toch echt goed en duidelijk in de handleiding van de MB beschreven.
Ja, opzich is het wel mogelijk het spul te partitioneren en te formateren in fat32. Dus dat moet het prbleem niet zijn.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-03 06:19
Probeer de win 2000 drivers eens.

Heb ik ook eens gehad en op deze manier geen last er meer van.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

TRAXION schreef op 24 juni 2004 @ 21:33:
Probeer de win 2000 drivers eens.

Heb ik ook eens gehad en op deze manier geen last er meer van.
Beetje onlogisch als bij de bijgeleverde driver-CD al de nieuwste drivers voor XP zitten. :)
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 21:28:
[...]
Ja, opzich is het wel mogelijk het spul te partitioneren en te formateren in fat32. Dus dat moet het prbleem niet zijn.
Waarom zou je FAT32 gebruiken terwijl er NTFS in Windows XP (64bit) beschikbaar is?

Laat ze de handleiding nog eens goed nalopen en niet vergeten een array aan te maken anders lukt het nl. niet.

Zie ook OM FAQ / Beleid waarin e.e.a. ook staat beschreven.

[ Voor 11% gewijzigd door Guardian Angel op 24-06-2004 21:47 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 24 juni 2004 @ 21:42:
[...]

Beetje onlogisch als bij de bijgeleverde driver-CD al de nieuwste drivers voor XP zitten. :)

[...]

Waarom zou je FAT32 gebruiken terwijl er NTFS in Windows XP (64bit) beschikbaar is?

Laat ze de handleiding nog eens goed nalopen en niet vergeten een array aan te maken anders lukt het nl. niet.

Zie ook OM FAQ / Beleid waarin e.e.a. ook staat beschreven.
Het idee was ook om ntfs te gaan draaien. Maar fat32 wil dus wel werken vanaf een win98 bootdisk :) Maar daarmee is het dus vrij onmogelijk om ntfs partities te maken.

Maar het hele array gebeuren zal ik eens met d'r gaan doornemen.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 21:50:
[...]
Het idee was ook om ntfs te gaan draaien. Maar fat32 wil dus wel werken vanaf een win98 bootdisk :)
:X en dat met zo'n geweldig MB...
Ben benieuwd of er drivers zijn voor een Win98 systeem.

[ Voor 18% gewijzigd door Guardian Angel op 24-06-2004 21:52 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 24 juni 2004 @ 21:51:
[...]

:X en dat met zo'n geweldig MB...
Ben benieuwd of er drivers zijn voor een Win98 systeem.
Haha, voor alle duidleijkheid, het is totaal niet de bedoeling win98 te gaan installeren.
Qausi toevallig even getest om het zo maar te zeggen, of we op die manier wel verder kwamen. Win 98 install --> xp upgrade d'r overheen om daarna de aangemaakte fat 32 partitie om te zetten naar ntfs.
En achteraf vraag ik me af of het ook maar iets zou verschllen van een cleane install wbt disk herkenning door windows XP maar dat terzijde :+

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 21:59 ]

Pagina: 1