Verwarring AMD 64 3200+?

Pagina: 1
Acties:

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ik heb een AMD Athlon 64 3200+ besteld, en wel deze:

http://www.pczaak.nl/cata...1_23_233&products_id=1554

Nu staat er in de specs dat ie 512 KB L2 Cache heeft, maar de ClawHammer heeft volgens mij 1MB L2 Cache.

Kan iemand mij vertellen of dit correct is, en dat de naam/specs bij PC Zaak gewoon niet overeenkomen?

Alvast bedankt,

Vince

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
De specs van de cpu komen overeen met de newcastle: 2.2ghz en 512kb l2 cache, maar de naam is gewoon verkeerd. De clawhammer heeft 2ghz en 1mb l2 cache.
Gewoon foutje van de winkel, verkeerde naam.

[ Voor 14% gewijzigd door pisart op 24-06-2004 21:14 ]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ok, dus mijn vermoedens zijn juist.

Is het verschil tussen 512KB en 1Mb te merken? Of is die 200Mhz bij de NewCastle beter?

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb zelf hier ook een Ahtlon 64 3200+, en CPUz geeft 1024KB aan.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/35572/full.jpg

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• pisart
  • Niet online
Ik zou een review zoeken, daar zie je wel het verschil. De 3200+ newcastle heeft ook wel nog een verbetering aan de core, die is koeler ofzo.
In februari schreven wij dat de CG-stepping er zat aan te komen voor de Newcastle-core van de Athlon 64, waarbij er vooral verbeteringen op het gebied van energieverbruik waren aangebracht.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum voor een link naar een overzicht van alle CPU's :)

Verder had je met de Search/Google/Reviews kunnen vinden dat de performanceverschillen haast nihil zijn. Het ligt er maar net aan waar je je PC voor wil gebruiken: games, overclocking, office, surfen, neem dan de Newcastle, die heeft meer MHz'en, of audio/videobewerking, fileserver, databases, neem dan de Clawhammer, die heeft meer Cache :)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 24-06-2004 21:20 ]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
BalusC schreef op 24 juni 2004 @ 21:19:
Kijk eens in de FAQ van dit subforum voor een link naar een overzicht van alle CPU's :)

Verder had je met de Search/Google/Reviews kunnen vinden dat de performanceverschillen haast nihil zijn. Het ligt er maar net aan waar je je PC voor wil gebruiken: games, overclocking, office, surfen, neem dan de Newcastle, die heeft meer MHz'en, of audio/videobewerking, fileserver, databases, neem dan de Clawhammer, die heeft meer Cache :)
Ik lees in het T.net nieuws dat je beter de ClawHammer kunt nemen voor gamen, aangezien je MHZ er bij kan clocken, en L2 niet... :S

• pisart
  • Niet online
Op standaard snelheid zal de 3200+ 2.2ghz sneller zijn door de hogere mhz'en, de K8 core heeft niet zo heel veel baat bij dubbel zoveel cache.
Maar mhz'en kan je idd bij clocken en 200mhz is niet zoveel, dan heb je al een 3400+...

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
*knip* flame weg

[ Voor 81% gewijzigd door BalusC op 24-06-2004 21:29 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Angeloonie schreef op 24 juni 2004 @ 21:21:
Ik lees in het T.net nieuws dat je beter de ClawHammer kunt nemen voor gamen, aangezien je MHZ er bij kan clocken, en L2 niet... :S
De L2 cache is ondergeschikt bij games en de Newcastle kun je verder overclocken dan de Clawhammer :)

• pisart
  • Niet online
mdj84nl schreef op 24 juni 2004 @ 21:27:
ik zal maar niet quoten :p
Waarom? Als de rating klopt, waarom moeten ze ermee ophouden?

[ Voor 16% gewijzigd door pisart op 24-06-2004 21:30 ]

Verwijderd

pisart schreef op 24 juni 2004 @ 21:14:
De specs van de cpu komen overeen met de newcastle: 2.2ghz en 512kb l2 cache, maar de naam is gewoon verkeerd. De clawhammer heeft 2ghz en 1mb l2 cache.
Gewoon foutje van de winkel, verkeerde naam.
ze bedoelen volgens mij wel de clawhammer aangezien ze extra zeggen dit is "NOG" de clawhammer, de gegevens zijn gewoon verkeerd.

• Loadshit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:23

Loadshit

HOTWINGS 4ever !!!

Ik heb zelf een maandje geleden bij pczaak de amd64 3200+ clawhammer besteld (had de newcastle geeneens zien staan 8)7 ).
In combinatie met het K8N Neo Platinum moederbord wat ik er bij had besteld kan ik hem zonder problemen oc'en naar 2,2 GHz (pczaak box, dus met Zalman koeler).

Bevalt dus prima, en welke core je hebt maakt volgens mij alleen uit als je echt veel wil gaan oc'en (lees: >2,3 GHz)

offtopic: dat oc'en doe ik dan heel simpel m.b.v. corecenter (progje van MSI). Hiermee overclocked ie automatisch totdat ie vastloopt, dan reboot ie en houd ie een iets lagere waarde aan. Daarnaast laat ik meestal cool 'n quiet ook aanstaan, werkt prima. Enige nadeel is dat sommige spelletjes (vooral Americas Army) m'n pc dan lager inschatten waardoor spelletjes versneld spelen ---> ff c 'n c uitzetten dan dus...

[ Voor 36% gewijzigd door Loadshit op 25-06-2004 18:01 ]

.-=Mijn Specs...=-.

• pisart
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 13:38:
[...]

ze bedoelen volgens mij wel de clawhammer aangezien ze extra zeggen dit is "NOG" de clawhammer, de gegevens zijn gewoon verkeerd.
Het is vlugger 1 fout gemaakt dan 2. Dus als ze de clawhammer bedoelen, dan hebben ze 2 fouten (cache en snelheid). Als ze de newcastle bedoelen, dan hebben ze maar 1 fout gemaakt.
Ik denk dat ze hebben de specs geupdate, maar de bijhorende tekst niet. :?
Maakt niet echt veel uit, zolang je maar zeker bent wat je krijgt...
Pagina: 1