Mijn celly 466@581 werkt 100% stabiel maar mijn Plextor wil niet meer branden zodra de cpu is overgeklokt op deze snelheid (met CloneCD). Waarschijnlijk komt dit door een verhoging van de PCI bus. Wat kan ik nu het beste doen en heeft deze actie m'n brander beschadigd (op 466Mhz doet ie het nog prima)? Alvast bedankt
Verwijderd
Als ik het op een lagere snelheid nog wel goed doet, dan is ie dus niet beschadigd. Ik zou als je gaat branden je cpu gewoon iets lager gooien. Of misschien je pci divider instellen (als je dat kan ? =) Anders ken het volgens mij niet...
GreetzZ MaSsiE
GreetzZ MaSsiE
Verwijderd
heb ik ook met diezelfde brander, ik heb mijn fsb nu op 110... en met die plextor aangesloten boot me systeem nieteens op die snelheid.....dus is hij maar afgekoppeld. die stomme plextor kan echt totaal niet tegen afwijkende fsb's (opgevoerde pci snelheden) zelfs al is het 35 ipv 33 gaat ie al moeilijk doen en onderzetters produceren.
jammer dat ik geen scsi heb...dat zou het probleem wel moeten verhelpen lijkt me.
jammer dat ik geen scsi heb...dat zou het probleem wel moeten verhelpen lijkt me.
Verwijderd
k heb absoluut geen problemen met mij brander (ook een plex. 8/4/32 atapi)zelfs bij 37.5 MHz.
Verwijderd
Hmz... misschien verschilt het ook eenbeetjuh per moederbord hoe die ermee om gaan. En die plextor's zijn gewoon heeeeel erg precies. Qua lezen/branden en daardoor waarschijnlijk ook qua MHz-en...
GreetzZ MaSsiE
GreetzZ MaSsiE
Welk mobo heb je vrchtvls? Ik heb een Abit BE6-II. En 37,5MHz valt nog wel mee, ik zit nu dus op 83/2=41,5MHz. En wat ik me nu bedenk: op 525MHz (7*75) werkte m'n plextor wel en toen zat ie dus op 75/2=37,5MHz. Dus de limiet zal wel ergens bij 37,5MHz liggen.
Pagina: 1