Al enkele maanden loopt mijn PC regelmatig vast, of liever gezegd ONregelmatig. Het gebeurd spontaan, soms twee, drie keer achter elkaar, soms maar 1 keer op een avond...
Hij loopt dan echt vast, blijf wel beeld houden, geen reboot/shutdown dus. Ik ben ten einde raad.
Wat heb ik gedaan:
upgrade van W2K naar XP, SP1 + alle updates. Harde schijven ge-fdisked en opnieuw ingedeeld. Tweede harde schijf verwijderd. Alle drivers van hardware geupdate. Natuurlijk virusscanner er overheen, met grote regelmaat. PC geopend voor extra koeling. MBM5 geinstalleerd en geconcludeerd dat de temperatren van CPU & PC zo rond de 45/50 graden lagen....
Dit alles biedt geen uitkomst. Wat kan ik nog meer ondernemen ??
Specs PC:
Windows XP Prof. SP1
videokaart: GeForce2 MX
AMD Athlon 1.3 GHz
EliteGroup moederbord K7VZA
VIA AC'97 audio controller
2 CD ROM-spelers HP8200i & Liteon LTN526s
2 RealTek NIC's (RTL8029 & RTL8139)
MEM86+ blijft >10 uur lopen...Ik ga nog even Knoppix proberen, kijken wat er dan gebeurd...
Hij loopt dan echt vast, blijf wel beeld houden, geen reboot/shutdown dus. Ik ben ten einde raad.
Wat heb ik gedaan:
upgrade van W2K naar XP, SP1 + alle updates. Harde schijven ge-fdisked en opnieuw ingedeeld. Tweede harde schijf verwijderd. Alle drivers van hardware geupdate. Natuurlijk virusscanner er overheen, met grote regelmaat. PC geopend voor extra koeling. MBM5 geinstalleerd en geconcludeerd dat de temperatren van CPU & PC zo rond de 45/50 graden lagen....
Dit alles biedt geen uitkomst. Wat kan ik nog meer ondernemen ??
Specs PC:
Windows XP Prof. SP1
videokaart: GeForce2 MX
AMD Athlon 1.3 GHz
EliteGroup moederbord K7VZA
VIA AC'97 audio controller
2 CD ROM-spelers HP8200i & Liteon LTN526s
2 RealTek NIC's (RTL8029 & RTL8139)
MEM86+ blijft >10 uur lopen...Ik ga nog even Knoppix proberen, kijken wat er dan gebeurd...