[Win2K] Windows temp folders worden verwijderd

Pagina: 1
Acties:

• mr_wizard
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04-2025
Ik heb sinds een tijd last van een happerende PC. Ik draai Win2k Pro met SP4. Ik draai al heel lang deze configuratie, niets is veranderd, ook de drivers niet, maar sinds de laatste schone install is op een bepaald moment alles gaan happeren. Voorbeeld is als ik op start klik en de tree wil volgen hij de volgende tree niet uit klapt voor een 10 seconden (mem, cpu en HD activiteit is nul). Toen ik wat ben gaan snuffelen vond ik dat mijn temp directories van windows zijn:

%USERPROFILE%\Local settings\Temp
%USERPROFILE%\Local settings\tmp

Als ik deze in mn explorer-adres past kan hij de map niet vinden (en hij gaat wel automatisch naar mijn account directory, dus dat is ok). Als ik daar de twee mappen aanmaak vind hij ze wel, maar na een paar keer rebooten zijn de mappen weer weg!!

Ik heb virusscans gedaan (online en met mn Symantec AntiVirus Corporate 8.11) en spyware scans met verschillende appz, maar niet een vind wat. Wie ken dit probleem!??!?!?!

R&D professional

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:28
Dat zijn toch de directories waar tijdelijke internet bestanden en installatie bestanden geplaatst worden.
Als het goed is, worden deze idd om de zoveel tijd leeg gemaakt.

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Doe eens 'set' in je commandprompt. Normaal moet dan in het lijstje de temp en tmp ingevuld zijn.
En in je registry onder HKCU - Environment
Daar moeten de temp en tmp staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Vaan Banaan op 25-06-2004 10:08 ]

500 "The server made a boo boo"

• mr_wizard
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04-2025
Vaan_Banaan schreef op 25 juni 2004 @ 10:07:
Doe eens 'set' in je commandprompt. Normaal moet dan in het lijstje de temp en tmp ingevuld zijn.
En in je registry onder HKCU - Environment
Daar moeten de temp en tmp staan.
Klopt, bij beiden komen de paden naar de temp dirs te staan. ( ? )

R&D professional

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Hmm, probeer dit eens:
Windows 2000/XP:
Right-click My Computer and click Properties.

Click the Advanced tab.
Click the Environment Variables button.
The TEMP and TMP variables should be user variables. Double-click the TEMP entry to edit it. The value for TEMP and TMP should appear as follows:

%USERPROFILE%\Local Settings\Temp

Both the TEMP and TMP variables in Windows 2000 or XP must point to this folder. If either value is incorrect, then copy the above entry into the Variable Value: field.

500 "The server made a boo boo"