Goed, Ik heb hier al een lange tijd een server draaien die onderandere dient als webserver. Hiervoor heb ik voorheen altijd Fireserv 1.11 gebruikt.
Fireserv is een freeware (doh) combinatie van Apache, PHP en MySQL.
Vanmorgen heb ik getracht te upgraden naar versie 2.0 om verschillende redenen.
Bij versie 1.11 heb ik als enige de apache httpd.conf moeten editten en alles was geregeld! Bij versie 2.0 ging ik er dan dus ook vanuit dat alles zou werken na de ini file te editten. Dit is echter (blijkbaar) niet het geval. als ik dit doe dan werkt fireserv op papier nammelijk wel. Alles word gelogd, ook als ik handmatig me browser(s(ie en opera)) naar een andere folder laat verwijzen. Maar geeft alleen de eerste keer iets weer. In de error log is overgens niks te zien behalve dit:
als ik fireserv start
In de Acces log word dit weergegeven als ik naar de server probeer te browsen
na de service te hebben gestart:
ik krijg dan dus niks te zien in me browser
Aangezien het om zowel HTML als PHP paginas gaat zoek ik zelf het probleem toch bij apache, ik weet echt niet waar het aan kan liggen. Eventueel wil ik natuurlijk ook wel buiten dit topic om communiceren, meld me dat dan even via msn, icq, email ofzo.
overgins is de link in me sig een directe naar me webserver
Fireserv is een freeware (doh) combinatie van Apache, PHP en MySQL.
Vanmorgen heb ik getracht te upgraden naar versie 2.0 om verschillende redenen.
Bij versie 1.11 heb ik als enige de apache httpd.conf moeten editten en alles was geregeld! Bij versie 2.0 ging ik er dan dus ook vanuit dat alles zou werken na de ini file te editten. Dit is echter (blijkbaar) niet het geval. als ik dit doe dan werkt fireserv op papier nammelijk wel. Alles word gelogd, ook als ik handmatig me browser(s(ie en opera)) naar een andere folder laat verwijzen. Maar geeft alleen de eerste keer iets weer. In de error log is overgens niks te zien behalve dit:
als ik fireserv start
code:
1
2
3
4
| [Thu Jun 24 20:09:52 2004][notice]Parent:Created child process 532 [Thu Jun 24 20:09:52 2004][notice]Child 532:Child process is running [Thu Jun 24 20:09:53 2004][notice]Child 532:Acquired the start mutex. [Thu Jun 24 20:09:53 2004][notice]Child 532:Starting 250 worker threads. |
In de Acces log word dit weergegeven als ik naar de server probeer te browsen
na de service te hebben gestart:
code:
1
2
| *.*.*.* - - [24/Jun/2004:20:10:03 +0100] "GET / HTTP/1.1" 200 20149 "-" "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1) Opera 7.23 [en]" |
ik krijg dan dus niks te zien in me browser
Aangezien het om zowel HTML als PHP paginas gaat zoek ik zelf het probleem toch bij apache, ik weet echt niet waar het aan kan liggen. Eventueel wil ik natuurlijk ook wel buiten dit topic om communiceren, meld me dat dan even via msn, icq, email ofzo.
overgins is de link in me sig een directe naar me webserver
[ Voor 12% gewijzigd door pt0x op 24-06-2004 20:38 . Reden: Ongewenste layout verkrachtings praktijken ]