Fout in telcodomein

Pagina: 1
Acties:

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-02 16:30

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Topicstarter
Nu heb ik enige tijd geleden een adsl abbo aangevraagd bij tweakdsl. Nu zou ik al aangesloten moeten zijn, ware het niet dat er een 'telcodomein' fout is opgetreden. Dit is allemaal netjes teruggekoppeld, en tweakdsl werkt aan een oplossing. Nou ben ik heel erg nieuwsgierig wat deze melding precies inhoud en wat er moet gebeuren om deze fout op te lossen. Ik ben ook wel benieuwd of er mensen zijn die met een dergelijke fout te maken hebben gehad en hoe de afwerking daarvan bij hun is verlopen. Ik kan deze vraag wel neerleggen bij tweakdsl, maar die mensen hebben het volgens mij ook al druk zat. Misschien hebben de medetweakers er een antwoord op

You are NIJL-ed!

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-02 15:36
Ik kan je helaas alleen maar veel succes wensen; had zelf ook zoiets bij MyADSL (= precies hetzelfde Cambrium lijntje + dezelfde Cambrium helpdesk). Bij mij ging het als volgt:
Aangevraagd: 11 januari (2004);
opleverdatum: 9 april (= 3 maanden !!, maar had waarschijnlijk ook wel wat te maken met de gratis PC actie van Mycom);
Opgeleverd: 11 juni (nog eens 2 maanden vertraging dus).
Op een gegeven moment dachten ze dat het werkte en dat het aan mijn (niet standaard-) modem lag. Gevolg: dagen opnieuw configgen, helpdesken bellen ($$$) zonder resultaat. Uiteindelijk heb ik bij MyCom het standaard modem gekocht en toen pas kon ik ze er van overtuigen dat het niet aan mij lag maar aan de telco's (waarna ik het modem binnen 8 dagen weer terug kon brengen).

btw: mijn centrale is Alkmaar-Daalmeer

Verwijderd

Telcodomeinfout is dacht ik een fout in de telefooncentrale, waardoor de kruisdraden niet getrokken kunnen worden.

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-02 15:36
RikTW schreef op 25 juni 2004 @ 18:48:
Ik kan je helaas alleen maar veel succes wensen; had zelf ook zoiets bij MyADSL (= precies hetzelfde Cambrium lijntje + dezelfde Cambrium helpdesk). Bij mij ging het als volgt:
Aangevraagd: 11 januari (2004);
opleverdatum: 9 april (= 3 maanden !!, maar had waarschijnlijk ook wel wat te maken met de gratis PC actie van Mycom);
Opgeleverd: 11 juni (nog eens 2 maanden vertraging dus).
Op een gegeven moment dachten ze dat het werkte en dat het aan mijn (niet standaard-) modem lag. Gevolg: dagen opnieuw configgen, helpdesken bellen ($$$) zonder resultaat. Uiteindelijk heb ik bij MyCom het standaard modem gekocht en toen pas kon ik ze er van overtuigen dat het niet aan mij lag maar aan de telco's (waarna ik het modem binnen 8 dagen weer terug kon brengen).

Het probleem is dat KPN en BBned het onderling moeten oplossen, en die twee liggen elkaar kennelijk niet zo goed }) TweakDSL of Cambrium kunnen er inderdaad niet zo veel aan doen, behalve dat ze je af en toe een beetje op de hoogte zouden kunnen houden of zo (wat dus niet gaat gebeuren)

btw: mijn centrale is Alkmaar-Daalmeer
foutje, sorry 8)7

[ Voor 2% gewijzigd door RikTW op 25-06-2004 19:00 . Reden: verkeerder knopje geklikt ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 18:55:
Telcodomeinfout is dacht ik een fout in de telefooncentrale, waardoor de kruisdraden niet getrokken kunnen worden.
Het zou zoveel kunnen zijn, op de naam afgaande.
Wat opzich het vaakste voorkomt is dat de kruisdraden verkeerd getrokken zijn.
Dit zou met een ~ weekje opgelost moeten zijn. (Hoewel, dat is het gemiddelde bij Versatel en KPN iirc.)

Verwijderd

r0b schreef op 25 juni 2004 @ 19:02:
[...]

Wat opzich het vaakste voorkomt is dat de kruisdraden verkeerd getrokken zijn.
Breek me de bek er niet van open man. Gebeurt regelmatig. En als je Versatel-klant bent, dan kun je het schudden. Er moet dan een kpn-monteur mee, en die willen nog wel eens "per ongeluk" een afspraak laten schieten ;)

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

In Alkmaar-Daalmeer was iets anders aan de hand. Een bedradingsfout in de patch van hoofdverdeler naar co-locatie-racks heeft daar voor maanden vertraging gezorgd.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-02 16:30

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Topicstarter
is na het verhelpen van de die storing alles weer klaar, of kon de aanvraag dan helemaal niet worden verwerkt en moet hij alsnog weer worden doorgevoerd? alles in de centrale klaar is, wat gaat de isp dan doen?

You are NIJL-ed!

Verwijderd

Nijl schreef op 24 juni 2004 @ 20:28:
Nu heb ik enige tijd geleden een adsl abbo aangevraagd bij tweakdsl. Nu zou ik al aangesloten moeten zijn, ware het niet dat er een 'telcodomein' fout is opgetreden. Dit is allemaal netjes teruggekoppeld, en tweakdsl werkt aan een oplossing. Nou ben ik heel erg nieuwsgierig wat deze melding precies inhoud en wat er moet gebeuren om deze fout op te lossen. Ik ben ook wel benieuwd of er mensen zijn die met een dergelijke fout te maken hebben gehad en hoe de afwerking daarvan bij hun is verlopen. Ik kan deze vraag wel neerleggen bij tweakdsl, maar die mensen hebben het volgens mij ook al druk zat. Misschien hebben de medetweakers er een antwoord op
Fout in Telcodomein word altijd door KPN gemeldt.

Als KPN vanaf de (voice)poort (in de openbare centrale) een kruisdraad trekt naar het Telcodomein (ruimte waar DSLAM/ASAM van BBned/Tiscali/Versatel e.d. staat) en vervolgens geen voice meer terug krijgt op de hoofdverdeler dan word dit gemeldt.

Meestal komt dit door een defecte splitterkaart of een bekabelingsfout (kruising o.i.d).

KPN hoort dan eigenlijk een Bypass te maken in de Telcoruimte, echter 99 vd 100 keer maken ze hem op de hoofdverdeler... het gevolg hiervan is dat er eerst moet worden uitgezocht wat de fout is (lijnmeting) en vervolgens als de fout is geconstateerd/hersteld moet KPN wederom worden aangestuurd om alsnog de kruisdraden opnieuw te trekken :(
Pagina: 1