Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 15 Juni geniet ik van 450-500 KB/sec download, 50+ KB/sec upload en een mooi ping die altijd onderr de 30ms blijft. Mijn oude COM21 modem is eindelijk vervangen door @home door een Motorola Surfboard modem.

Sinds zaterdag 19 Juni werd mijn ping ineens heel erg onstabiel. 5 minuten geleden ping ik www.speedtest.nl en static.home.nl, met beide ongeveer dezelfde resultaten. meestal een ping rond de 40-50ms met uitschieters tot 125ms. Op www.speedtest.nl krijg ik echter wel een hele mooi download en uploadsnelheid, download boven 400 KB en upload boven 45 KB maar gemiddelde ping van 20x32 bytes is 80ms. Ja, nu kun je zeggen dat het de spitsuren zijn maar 80ms is ook voor @home heel erg hoog.

Ik heb al van alles geprobeerd, router reset, router reboot, modem reset en reboot, kabels vervangen, virus - adware - spyware scans, modem 10 min van de stroom gehaald, etc etc. Niks blijkt te werken. Helpdesk heeft ook geen succes. Ik heb ook de router tussen modem en pc gehaald maar op allebei onze pc's doet het probleem zich voor.

Mijn probleem is dus dat ik gewoon veel te hoge pingtijden heb maar download en upload zijn bijna optimaal.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

bij voorbaat dank,

Ricardo Kloth

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 20:28 ]

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Kijk even op je modem (192.168.100.1) wat je signaalsterkte is. Als deze erg laag is kan het zijn dat je kabel teveel ruis heeft. Dat zou je pingtijden kunnen beinvloeden.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Verwijderd

Topicstarter
Downstream Value
Frequency 140000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 36 dB
Power Level 4 dB The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 2
Frequency 50480000 Hz Ranged

Power Level 48 dBmV

Ik heb van modems en internet niet veel verstand. Mijn ip is verandert van 217.120.bla.bla naar 82.14.bla.bla .. maar ik neem aan dat komt door wisseling van modem?

Ping naar mijn gateway is trouwens gemiddeld 68 ms meet ik net.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 20:33 ]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:48
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 20:29:

Ik heb van modems en internet niet veel verstand. Mijn ip is verandert van 217.120.bla.bla naar 82.14.bla.bla .. maar ik neem aan dat komt door wisseling van modem?
klopt. wat de waardes van je modem moeten zijn weet ik niet, dit zijn die van mij:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Frequency    140000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio   35 dB
Power Level     -9 dB

Upstream    Value
Channel ID  5
Frequency   50480000 Hz Ranged
Power Level     55 dBmV

maar weet niet of die optimaal zijn :? (weet iemand dat wel?)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• CamU
Maverick schreef op 24 juni 2004 @ 20:36:
[...]

maar weet niet of die optimaal zijn :? (weet iemand dat wel?)
@ Maverick en Rzah: ik heb ergens gelezen wat die waardes moeten zijn bij een normale verbinding, en volgens mij zitten jullie waardes daar wel in. Ik kijk even of ik die link nog te pakken kan krijgen:

@ Hier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Downstream  Value
Frequency   140000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio   32 dB
Power Level     -13 dB

Upstream    Value
Channel ID  3
Frequency   50480000 Hz Ranged
Power Level     52 dBmV

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• Maverick
hm, dan is die Signal to Noise Ratio van 36 dB bij rzah wel een beetje vreemd denk ik :?

• CamU
Maverick schreef op 24 juni 2004 @ 20:41:
hm, dan is die Signal to Noise Ratio van 36 dB bij rzah wel een beetje vreemd denk ik :?
Die van jou is 1 dB lager, daar zal het probleem niet liggen denk ik. Ik heb hier wel een link gevonden, waar van alles staat over cable modem signal to noise ratio's etc:

*link*

Misschien staat daar wat

Verwijderd

Topicstarter
Zou het ook nog ergens anders aan kunnen liggen?

• Maverick
CamU schreef op 24 juni 2004 @ 20:44:
[...]

Die van jou is 1 dB lager, daar zal het probleem niet liggen denk ik. Ik heb hier wel een link gevonden, waar van alles staat over cable modem signal to noise ratio's etc:

*link*

Misschien staat daar wat
oh sorry, haalde hem ff door de war met de -9 waarde, vandaar :P dan is ie niet zo vreemd.

• CamU
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 20:46:
Zou het ook nog ergens anders aan kunnen liggen?
Behalve aan je CAI kabel zou ik zeggen: last van heftig versturende en ontvangende deelstation gebruikers? --> Niet echt omdat je zelf al zegt dat upload en download gewoon goed zijn. Je router is het niet, want die heb je er al tussenuit gehaald en het probleem bleef. PC's zijn schoon. Ik zou het verder niet weten? Merk netwerkkaart misschien, of een instelling op je netwerkkaarten? Als je de kabel rechtstreeks op je netwerkkaart zet, wat vul je dan in bij link speed? 10 MBps Half Duplex?

edit:
Je TS nog eens doorgelezen: wat krijg je als je via start --> run (of uitvoeren) --> cmd en dan ping www.tweakers.net -a -t (na een keer of 30 afbreken met ctrl+c) voor pingwaardes? (uitgaande van een windows OS)

[ Voor 19% gewijzigd door CamU op 24-06-2004 20:56 ]

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Je kunt het volgende als richtlijn aanhouden:

Downstream power level: optimaal tussen -12 en 12 dBmV.
Signal to noise ratio: optimaal wanneer groter dan 30 dB.
Upstream power level: optimaal tussen 38 en 52 dBmV.

Het modem schroeft dynamisch het upstream power level omhoog wanneer het verzonden signaal volgens de UBR niet sterk genoeg blijkt te zijn. De maximale sterkte waarmee de Motorola modems kunnen verzenden is 58 dBmV; liefst blijf je daar dus een stuk onder, zodat het bij een tijdelijk dipje nog omhoog kan. Wanneer het modem al op maximale sterkte zendt en het Tx signaal is nog altijd te zwak zul je voornamelijk last krijgen van random disconnects e.d. Voor zover ik weet zouden de power levels echter weinig tot geen invloed mogen hebben op de snelheid van de verbinding; de SNR wellicht wel, maar dat weet ik niet zeker.

Ik moet zeggen dat ik hier ook regelmatig pieken in mijn pingtijden bespeur, terwijl mijn signaalsterkten perfect zijn:

Signal to Noise Ratio: 36 dB
Rx Power Level: 0 dB
Tx Power Level: 44 dBmV

Over het algemeen ping ik met 5-6 ms naar de gateway, maar eens in de zoveel tijd is er een uitschieter naar 20-40 ms. Opvallend is dat deze uitschieters hoger zijn en vaker voorkomen op drukke tijdstippen, 's nachts lijkt er nauwelijks sprake van. Blijkbaar ligt het dus niet aan mijn verbinding.

Last heb ik er in ieder geval niet van; mijn snelheden zijn prima met 500-530 KB/s downstream en 57 KB/s upstream :) Bovendien zijn de uitschieters nog altijd lager dan de gemiddelde pingtijden die ik voorheen met m'n COM21 modem behaalde. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Zap op 24-06-2004 21:16 ]

#

• CamU
Zap: mijn downstream power level is -13 dB. Aangezien je aangeeft dat de optimale waardes zo tussen de -12 en 12 dB liggen, zou ik kunnen concluderen dat mijn downstream power leven niet optimaal is. Ik heb hier verder een perfecte verbinding: 520 kB/sec down, 59 kB/sec up. Waar kan ik aan merken dat die power level dan niet optimaal is?

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Ik zou in ieder geval eens een kijkje nemen op deze pagina, daar staat een hoop info. Meer specifiek:

Over signal levels: http://www.broadbandreports.com/faq/3412
Downstream power te laag (< -12): http://www.broadbandreports.com/faq/3367
Upstream power te hoog (> 55): http://www.broadbandreports.com/faq/3368

Is je bekabeling verder in orde? Ik zou zeggen: "if it ain't broke, don't fix it". Met andere woorden: zolang je er verder geen last van hebt zou ik het mooi zo laten :)

[ Voor 4% gewijzigd door Zap op 24-06-2004 21:14 ]

#

• CamU
Zap schreef op 24 juni 2004 @ 21:12:

Is je bekabeling verder in orde? Ik zou zeggen: "if it ain't broke, don't fix it". Met andere woorden: zolang je er verder geen last van hebt zou ik het mooi zo laten :)
Bedankt voor de links: ik heb wel na het vervangen van mijn modem de splitter van mijn Com21 laten zitten, maar zoals ik al zei: ik heb er geen problemen mee. Verbinding is geweldig, mij hoor je niet klagen dus ik ga er ook niet aan knutselen. Maar ben wel geïnteresseerd in die signal pagina, omdat daar nog enigszins info over je verbinding wordt gegeven.

Verwijderd

Topicstarter
CamU schreef op 24 juni 2004 @ 20:52:
[...]

Behalve aan je CAI kabel zou ik zeggen: last van heftig versturende en ontvangende deelstation gebruikers? --> Niet echt omdat je zelf al zegt dat upload en download gewoon goed zijn. Je router is het niet, want die heb je er al tussenuit gehaald en het probleem bleef. PC's zijn schoon. Ik zou het verder niet weten? Merk netwerkkaart misschien, of een instelling op je netwerkkaarten? Als je de kabel rechtstreeks op je netwerkkaart zet, wat vul je dan in bij link speed? 10 MBps Half Duplex?

edit:

Je TS nog eens doorgelezen: wat krijg je als je via start --> run (of uitvoeren) --> cmd en dan ping www.tweakers.net -a -t (na een keer of 30 afbreken met ctrl+c) voor pingwaardes? (uitgaande van een windows OS)
ping www.tweakers.net -a -t / 62 ms gemiddeld

netwerkkaart heb ik onboard van nForce2 ultra400 (NVIDIA nForce networking controller) speed/duplex = Full autonegotiation

• Zap
  • Niet online

Zap

~

CamU schreef op 24 juni 2004 @ 21:20:
[...]

Bedankt voor de links: ik heb wel na het vervangen van mijn modem de splitter van mijn Com21 laten zitten, maar zoals ik al zei: ik heb er geen problemen mee. Verbinding is geweldig, mij hoor je niet klagen dus ik ga er ook niet aan knutselen. Maar ben wel geïnteresseerd in die signal pagina, omdat daar nog enigszins info over je verbinding wordt gegeven.
Wat betreft die COM21 splitter: dat is in ieder geval geen probleem (in tegenstelling tot wat @home je probeert wijs te maken, hoe vreemd ik dit ook vind :?). Ik heb hem hier ook laten zitten en je ziet in mijn post hierboven dat mijn waarden gewoon in orde zijn :)

En met betrekking tot jouw ietwat lage Rx Power Level heb ik nog het volgende gevonden:
If the SNR is good enough so that the cable modem is working correctly, the exact power level, even if slightly outside normal ranges, does not matter.
Topicstarter:

Probeer eens 's nachts naar je gateway te pingen; als de pingtijden dan wel laag zijn weet je dat het niet aan jouw aansluiting/pc ligt. Zoals ik eerder al aangaf heb ik hier 's avonds ook veel meer en hogere uitschieters dan 's nachts of 's ochtends vroeg. Wellicht is dit bij jou ook het geval, maar dan in extremere mate. Dan zit er niets anders op dan bij @Home te gaan klagen. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Zap op 24-06-2004 21:31 ]

#

• Shartar
  • Laatst online: 23:26
Heb het zelfde probleem momenteel met @home en ping, varieert enorm waardoor ik met moeite online kan spelen. Heb eigenlijk al dezelfde stappen ondernomen, pc's schoongemaakt, router ertussenuit, op verschillende momenten geprobeerd servers te pingen. Soms gaat het goed en heb ik geen problemen, maar soms is het onmogelijk fatsoenlijk online te spelen.

Ga dus morgen maar even met @home bellen, een kennis van me die in dezelfde stad(Groningen) op 1 kilometer afstand woont heeft geen problemen, misschien dat het deelstation waar ik op zit het probleem geeft...

Nuttige links trouwens over signaalsterkte e.d., mijn signaalsterkte is:

Downstream Value
Frequency 482000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 34 dB
Power Level 1 dBmV

Upstream Value
Channel ID 5
Frequency 46192000 Hz Ranged
Power Level 48 dBmV

• Shartar
rzah, ik heb vandaag over mijn hoge ping gebeld, ze hebben mijn modem gepingd (moest mijn UTP kabel eruit trekken) en inderdaad geconstateerd dat de ping erg variabel is (max 500ms, min 17ms).

Omdat het @home netwerk goed moet zijn, en mijn deelstation ook gaan ze nu een nieuw modem installeren om zo te kijken of dat het probleem oplost, ben benieuwd. Misschien handig om dus ook even hierover met @home te bellen en het te laten meten. :)

• maontje
  • Laatst online: 10-11 07:48

maontje

better off Playing

Bij mij is het alsvolgt

Downstream Value
Frequency 140000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 35 dB
Power Level 0 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 5
Frequency 50482106 Hz Ranged

Power Level 43 dBmV

Ik weet dat het powerlevel moet liggen tussen de -11 en + 11 dBmV Zit je boven de +11 heb je kans dat je tv dubbelbeeld gaat geven lig je er onder dan gaat je modem zeer onstabiel werken.....

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• krozzzkabouter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10 20:38

krozzzkabouter

Vroemmm vroemm....

Ik heb ook veel last van dit probleem.

Net even getest door 30x ofzo te pingen naar tweakers.net, met als resultaat :
min = 23 ms, max = 266 ms, gemiddelde = 89 ms
Af en toe zit er zelfs een time-out tussen.
Het vreemde is alleen dat er bij mij niks veranderd is, geen router of wat dan ook, zelfde modem gehouden (had al een moterola), geen andere ip enz. Maar sinds @home de upload snelheid verhoogde naar 32 kb, werd het al slechter. Sinds de laatste verhoging werd het zelfs nog erger.

Na meerdere mails verstuurd te hebben heb ik nog steeds geen fatsoenlijk antwoord van @home gekregen. En ik vind het om eerlijk te zijn schandalig dat ik naar de betaalde klantenservice zou moeten bellen aangezien hun product niet goed is, en dan zou ik ervoor moeten betalen om het opgelost te krijgen :?

Specs: [Gamestation] - [Laptop] - [Server/Mediacenter]

• Shartar
Mijn probleem is waarschijnlijk ook niet opgelost met een nieuw modem, alhoewel het nu iets beter lijkt. Maar ja als iedereen Nederland - Portugal kijkt is de capaciteit ruim voldoende.

Morgenavond maar ff weer kijken, ben bang dat ik dan idd weer dezelfde slechte ping ga krijgen als Dinsdagavond. Ook @home heeft overigens al 2x gepingd naar mijn modem, en zij constateerden ook hoge en lage pingsnelheden, dus ze nemen m'n probleem wel serieus. Alleen een beetje knullig dat ik er nu al drie keer voor heb moeten bellen... |:(

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Heb je al een tracert gedaan? Dan kun je zien waar het probleem precies is. Misschien dat het probleem nieteens de verbinding naar de dichtsbijzijnde node is maar bijvoorbeeld bij een andere node.

start->uitvoeren->cmd->tracert -a www.tweakers.net

Raku

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Die SNR (signal to Noise) wil je met motorola rond de 40 a 45 hebben liggen voor optimaal resultaat.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Shartar
Pfffff, net weer gebeld over de verbinding, ping constant 120-250 s'avonds moment met speedtest en allerlei andere testen. Schijnt dat @home dat normaal vindt, jammer voor online gamen maar genoeg voor huis- tuin- en keukengebruik was een letterlijke reactie! :X 'k Hoef echt geen superping maar op deze manier is het spelen van spellen niet echt haalbaar, heb notabene @home breedband hiervoor... :(

Verwijderd

Ik moet zeggen dat sinds ik die snelheids verhoging ook een ping schommeling heb van hier tot tokyo. Online gamen is bijna onmogelijk geworden. Ik heb uitschieters, die cyclisch terug keren, van gem. 50ms tot ~150ms. Ik heb ook al mijn router gereset upgrade enz. Modem reset enz. Maar niets helpt. Kan bij mij hooguit nog de kabel van modem naar router zijn. Maar je bent niet de enigste. Ook bij mij zijn de snelheden heerlijk down ~490KB/s en up telkens max ~53KB/s met netlimiter gemeten.

Verwijderd

ik heb hier ook last van :(
ziet dit er wel goed uit?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Frequency 506000000 Hz Locked 
Signal to Noise Ratio 36 dB 
Power Level -1 dBmV  

Channel ID 3 
Frequency 43504000 Hz Ranged 

Power Level 50 dBmV

constant ping 100+ en heb zo nu en dan pingspikes naar 800 en hoger, hier valt niet mee te gamen
Pagina: 1