pop3 en smtp

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02 09:23

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Topicstarter
Ok ik word knettergek, ik probeer mijn Gofree acount aan de gang te krijgen in outlook express, maar ik weet niet welke pop3 en welke smtp server ik moet invullen, kan ik nergens vinden niet op gofree.nl, google, of op tweakers, heel de search doorgespit.

ik kon wel een site vinden waar heel veel pop3's en smtp of smpt wat iset, op stonden maar dat was een franse site en ze hadden alleen de pop3 van zonnet en tiscali, wel een .co.uk gofree pop 3 maar ik denk dat ik daar nix aan heb. weet iemand die ook een ******@gofree.nl acount heeft wat die servers zijn of waar ik die kan vinden????

its driving me insane

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
pop3.gofree.nl, pop.gofree.nl en smtp.gofree.nl heb je natuurlijk al geprobeerd?

[ Voor 11% gewijzigd door sdomburg op 24-06-2004 20:26 ]

• Peentje

Peentje

Topicstarter
neen ga ik nu doen

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 14:07

TheZoo

Animals Behind Bars

1:
op pop3.gofree.nl krijg ik geen connectie met telnet op poort 110, wel op pop.gofree.nl
2:
zowel mail.gofree.nl als smtp.gofree.nl werken op poort 25

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• Peentje

Peentje

Topicstarter
werkt ook niet

The message could not be sent because one of the recipients was rejected by the server. The rejected e-mail address was 'klaas@hotmail.com'. Subject 'al;sdi', Account: 'pop3.gofree.nl', Server: 'smtp.gofree.nl', Protocol: SMTP, Server Response: '550 5.7.1 <klaas@hotmail.com>... Relaying denied. Proper authentication required.', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 550, Error Number: 0x800CCC79

Verwijderd

Peentje schreef op 24 juni 2004 @ 20:29:
werkt ook niet

The message could not be sent because one of the recipients was rejected by the server. The rejected e-mail address was 'klaas@hotmail.com'. Subject 'al;sdi', Account: 'pop3.gofree.nl', Server: 'smtp.gofree.nl', Protocol: SMTP, Server Response: '550 5.7.1 <klaas@hotmail.com>... Relaying denied. Proper authentication required.', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 550, Error Number: 0x800CCC79
Werkt wel, je mag alleen niet als klaas@hotmail.com (en waarschijnlijk ieder ander domein dan gofree.nl) mail versturen. Dus je moet je email adres als klaas@gofree.nl instellen waarschijnlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 20:31 ]

• TheZoo

TheZoo

Animals Behind Bars

Peentje schreef op 24 juni 2004 @ 20:29:
werkt ook niet

Was je hier met je gofree account ingebeld? Sommige smtp servers accepteren alleen maar mail van hun eigen inbelaccounts.

• Peentje

Peentje

Topicstarter
:-(

The message could not be sent because one of the recipients was rejected by the server. The rejected e-mail address was 'cornelisj16@hotmail.com'. Subject 'a;sdkhf', Account: 'pop.gofree.nl', Server: 'mail.gofree.nl', Protocol: SMTP, Server Response: '550 5.7.1 <cornelisj16@hotmail.com>... Relaying denied. Proper authentication required.', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 550, Error Number: 0x800CCC79

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 20:31:
Werkt wel, je mag alleen niet als klaas@hotmail.com (en waarschijnlijk ieder ander domein dan gofree.nl) mail versturen. Dus je moet je email adres als klaas@gofree.nl instellen waarschijnlijk.
.. of de foutmelding even verder doorlezen:
Relaying denied. Proper authentication required.
en even smtp authenticatie instellen in je mailclient.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Peentje

Peentje

Topicstarter
TheZoo schreef op 24 juni 2004 @ 20:32:
[...]

Was je hier met je gofree account ingebeld? Sommige smtp servers accepteren alleen maar mail van hun eigen inbelaccounts.
heb adsl connectie van kpn.......

• Peentje

Peentje

Topicstarter
quote:
maui71 schreef op 24 juni 2004 @ 20:31:

.. of de foutmelding even verder doorlezen:

quote:

maar dit was het adres waar ik naar toe stuurde, ik heb een @gofree.nl acount zelf

• Peentje

Peentje

Topicstarter

en hoe doe ik dat

• TheZoo

TheZoo

Animals Behind Bars

Peentje schreef op 24 juni 2004 @ 20:35:

maar dit was het adres waar ik naar toe stuurde, ik heb een @gofree.nl acount zelf
Dan moet je je ook authenticeren, mailservers waar dit dus niet hoeft worden dus gebruikt voor spam!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
lama

[ Voor 91% gewijzigd door sdomburg op 24-06-2004 20:43 ]

• blackd
  • Niet online
Geen idee. Ik neem aan dat je mailclient toch een helpfunctie heeft. Maar kijk eens bij uitgaande mailserver instellingen, en daar bij geavanceerd, daar zal vast iets staan over smtp authenticatie.

[ Voor 9% gewijzigd door blackd op 24-06-2004 20:56 ]

• TheZoo

TheZoo

Animals Behind Bars

Peentje schreef op 24 juni 2004 @ 20:36:

en hoe doe ik dat
opties van je mailaccount, servers-> Outgoing mail -> My server requires authentication aanvinken.

• Peentje

Peentje

Topicstarter
ok werkt maar nu wil hij verzenden blijft hij om password vragen wtf is dat ik weet zeker dat het klopt

There was a problem logging onto your mail server. Your Password was rejected. Account: 'pop.gofree.nl', Server: 'pop.gofree.nl', Protocol: POP3, Server Response: '-ERR cucipop: Invalid password or username (check case)', Port: 110, Secure(SSL): No, Server Error: 0x800CCC90, Error Number: 0x800CCC92

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:52

Boss

+1 Overgewaardeerd

Dan nog zal het waarschijnlijk niet werken.

Als je via KPN ADSL op het internet zit, moet je de SMTP server van KPN gebruiken, en geen ander.

De melding is immers Relaying denied: oftwel: ze zenden alleen mail voor mensen die via hun eigen netwerk verbinding hebben. Dat is op zich geen hele vreemde situatie, zo ongeveer alle mainstream providers werken op die manier.

Ontvangen: kan je vanaf iedere server
Versturen: alleen via de server van je provider

Denk dat authenticatie daar ook geen uitkomst gaat bieden.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• TheZoo

TheZoo

Animals Behind Bars

Peentje schreef op 24 juni 2004 @ 20:46:
ok werkt maar nu wil hij verzenden blijft hij om password vragen wtf is dat ik weet zeker dat het klopt

There was a problem logging onto your mail server. Your Password was rejected. Account: 'pop.gofree.nl', Server: 'pop.gofree.nl', Protocol: POP3, Server Response: '-ERR cucipop: Invalid password or username (check case)', Port: 110, Secure(SSL): No, Server Error: 0x800CCC90, Error Number: 0x800CCC92
Caps Lock? O-)

• Peentje

Peentje

Topicstarter
Boss

moet je de SMTP server van KPN gebruiken, en geen ander.

en die is?........

[ Voor 76% gewijzigd door Peentje op 24-06-2004 20:51 ]

• Peentje

Peentje

Topicstarter

• Peentje

Peentje

Topicstarter
Boss schreef op 24 juni 2004 @ 20:47:
Dan nog zal het waarschijnlijk niet werken.

Als je via KPN ADSL op het internet zit, moet je de SMTP server van KPN gebruiken, en geen ander.

De melding is immers Relaying denied: oftwel: ze zenden alleen mail voor mensen die via hun eigen netwerk verbinding hebben. Dat is op zich geen hele vreemde situatie, zo ongeveer alle mainstream providers werken op die manier.

Ontvangen: kan je vanaf iedere server
Versturen: alleen via de server van je provider

en wat is die smtp/pop3 server van kpn?

• blackd
  • Niet online
Boss schreef op 24 juni 2004 @ 20:47:
De melding is immers Relaying denied: oftwel: ze zenden alleen mail voor mensen die via hun eigen netwerk verbinding hebben.
Ze zenden geen mail naar andere domeinen, zeker niet voor IP's die niet uit hun netblocks komen...
..en vaak is het zo dat juist met authenticatie wel relayed kan worden.
.. op te zoeken

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Peentje schreef op 24 juni 2004 @ 20:48:
Boss

moet je de SMTP server van KPN gebruiken, en geen ander.

en die is?........
here ya go...

[edit]
mailrelay.direct-adsl.nl

[ Voor 3% gewijzigd door xtr3me op 24-06-2004 20:57 . Reden: Volgende keer zelf even je best doen hoor! ]

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Peentje schreef op 24 juni 2004 @ 20:54:
en wat is die smtp/pop3 server van kpn?
Eén hele simpele vraag.

Wat is je provider?

Als je op deze moeilijke vraag het antwoord hebt gevonden, zoek dan even in de handleiding die je van je provider hebt gekregen, of misschien zelfs, heel gewaagd, op hun website, naar wat hun SMTP-server is. En die vul je dan in als uitgaande mailserver. Klaar. Toon zelf alsjeblieft ook wat initiatief. Dat weten we hier wel te waarderen :).

• TheZoo

TheZoo

Animals Behind Bars

blackd schreef op 24 juni 2004 @ 20:55:

..en vaak is het zo dat juist met authenticatie wel relayed kan worden.

.. op te zoeken
Psies, daar is nou net die authenticatie voor, dat niet jan en alleman dat ding gaan ge(mis)bruiken.

• Peentje

Peentje

Topicstarter
xtr3me schreef op 24 juni 2004 @ 20:56:
[...]

here ya go...

[edit]
mailrelay.direct-adsl.nl
ok dank u maar dat is de smtp server hij verstuurd zijn mails toch met pop3 die error geeft hij.......

dus nu is mijn pop3 :pop@gofree.nl

en mijn smtp mailrelay.direct-adsl.nl maar hij geeft pop3 fout dus dan maakt het toch niet uit als je dan je smtp aanpast je moet toch je pop3 aanpassen????

• Peentje

Peentje

Topicstarter
Peentje schreef op 24 juni 2004 @ 21:02:
[...]

ok dank u maar dat is de smtp server hij verstuurd zijn mails toch met pop3 die error geeft hij.......

dus nu is mijn pop3 :pop@gofree.nl

en mijn smtp mailrelay.direct-adsl.nl maar hij geeft pop3 fout dus dan maakt het toch niet uit als je dan je smtp aanpast je moet toch je pop3 aanpassen????
nee klopt dat klopt niet pop3 is voor inkomende berichten maar hij geeft daar al error, dus die pop3 is sowieso niet goed

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Peentje, hier valt geen soep van te koken :X Ga er eerst eens op je gemak zelf achteraan, en verdiep je in de principes van internetmail en specifiek pop3-accounts op clients. Lees ook eens een faq op de site van je inet-provider en de mensen die jouw mailaccount beheren. Succes.

Lees ook even Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) over eigen inzet, voorwerk, en goede topicstarts :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.