[ECS Board] Boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoi allen,
Ik heb gisteravond een pc meekregen van vrienden om deze te herinstalleren,
aangezien ( zoals jullie weten ) er voetbal was ben ik vanochtend ermee begonnen, winXP , data terug gezet , prog's erop etcetc, ik sluit hem af , en 2 uur later start ik hem op omdat ik vergeten ben er office op tezetten , start ie niet meer op, ook geen bios scherm ofzo , enkel een klein knetsje in de voeding hoor ik ( gebeurt elke keer als ik de voeding kabel eruit / in steek) Ik heb hem toen eruit gehaalt en met een andere voeding getest maar dat helpt niet .

Het gaat hier om een :
Pcchips M810D mobo
256Mb ddr 333Mhz -getest = ok!
40gieg maxtor hd ( zon extra dunne )
dvd brander liteon
cd speler msi ( 52x )
goedkope kast + nog goedkopere voeding

Mijn vermoedens gaan richting voeding op. Feit is dat dit type van verhaal wel vaker bij mij thuis gebeurt op het enige -niet- geaarde stopcontact , zou dit iets ermee te maken hebben . vaak werken ze na 1 dagje weer. Hier zie je het mobo zonder geheugen dat ik aan getest is.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/famdpc/got/bootprob/IMG_2742.JPG
edit : de ventilator draait ook niet , en geen beeps , pcchips ipv ecs

[ Voor 5% gewijzigd door analog_ op 24-06-2004 20:16 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mr.SiS schreef op 24 juni 2004 @ 20:06:
edit : de ventilator draait ook niet , en geen beeps
dat lijkt erg op de voeding idd.

trouwens ik zag op de ecs site dat ze deze dingen nu zelfs hebben met onboard geheugen. jawel.

• analog_
  • Niet online
Ik heb al met twee andere voeding getest , geen effect :(
Dit betekend dus dat ofwel het mobo dood is ofwel hij morgen weer werkt :S

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07 20:17
Dat geluid wat je hoort is waarschijnlijk de voeding of het moederbord wat de stroom eraf gooit, waarschijnlijk vanwege kortsluiting, heb het zelf wel eens gehad, en toen was ik een afstandbusje of 4 vergeten 8)7.

Check even of het daar aan kan liggen...

• analog_
  • Niet online
Nee , hij zat netjes gemonteerd , en momenteel ligt ie op een houten tafel dus ik neem aan dat dat geen kwaad kan ...
Hmm , na een dag start ie nogsteeds niet op , het lijkt erop dat ie dood is , of heeft iemand nog een geniale ingeving ?

Verwijderd

Heb je de bios al gereset ? dus de jumper even omzetten desnood batterij er een tijdje uit.

Controleer ook de CPU of die nog wel OK is. Haal hem eraf en check hem op beschadigingen en zet hem weer terug.

Ik weet niet in hoevere hout stroom geleid (dat zal wel varieren met de vochtigheid van het hout) maar probeer een andere ondergrond.

veel succes iig

• analog_
  • Niet online
Hij heeft de hele nacht zonder mem en bios daar gelegen, en als je de foto had bekeken zag je dat de cpu onboard en niet eraf kan , ik weet zelf even niet wat ik tegen men vrienden moet zeggen , moet ik het laten rusten of gewoon vertellen dat hun mobo op een gegeven moment overleden is door piekspanning( of iets dergelijks )
edit : koeler kan er wel af, zit een duron morgan -vastgesoldeerd- onder zotezien, is intact . ( dit vraagt eigenlijk om een 9B potloodje }) )

[ Voor 20% gewijzigd door analog_ op 25-06-2004 08:14 ]

• analog_
  • Niet online
Plots op miraculeuse manier werkt ie weer , dus het is opgelost ! , mijn conclusie aarding aanleggen.
Pagina: 1