Toon posts:

[XP] Kan niet meer inloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na wat problemen met windows die de quicklaunch instellingen vergat heb ik een regel uit het register weggehaald nl:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
wsaupdater.exe

Dit werd gemeld in een topic hierover: [rml][ WinXp] Vergeet instellingen van balk - blazefind infectie *[/rml]
Ik had een backup gemaakt omdat er al gezecht was dat het tot een onstabiel systeem kon leiden. Nu kan ik niks meer op die computer, vlak na de het inloggen krijg ik de background van de profiel en logged hij wer uit. Hoe kan ik zorgen dat die registry seting terug kom.

Ik kom in geen een van de modussen weer in windows en ook niet op de admin account.

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:40

Sayko

Knowledge Is Power

Tijdens opstarten een paar keer op F8 knallen en de laatste juiste configuratie kiezen. Anders zie ik weinig hoop

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je die key helemaal verwijderd?

Kijk hier eens: [rml]Mike Jarod in "[ XP] Na inloggen wordt ik direct uitgelo..."[/rml]

Dat bootdisk deel gaat alleen op (denk ik) als je die key niet verwijderd had. Misschien kan je daarmee ook wel keys aanmaken. Met remote registry via het netwerk kan het ook (op normaal werkende pc via regedit contact maken met een netwerkregister), maar die service moet wel draaien op de rotte pc.

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 13:29
Heb van de week net zo'n geval aan de hand gehad bij een vriend van mij.
Hij had in eerste instantie na een vermeende virus-melding via Norton en daarna via Adaware z'n p.c. laten schonen. Deze hadden de nodige aanpassingen aangebracht in z'n P.C.
Maar daarna kwam hij ook met geen enkele mogelijkheid meer terug in z'n p.c.

Het enige wat er getoond werd was:

het opstartscherm met de diverse gebruikers. als je deze aanklikte dan kreeg
je even heel snel het gebruikers opstartscherm te zien, en vervolgens de mededeling: instellingen worden opgeslagen en de p.c. werd afgesloten.

Of we dit nu deden in veilige modus, admin, of met systeemherstel via de Windows XP cd. Het resultaat bleef net zoals bij -BACO- steeds het zelfde.

Uiteindelijk hebben wij ervoor gekozen om windows XP opnieuw te installeren.
Met de optie / oude versie overschrijven aangevinkt - dus zonder eerst de C; Schijf te formateren want anders is je vriendin al haar oude gegevens kwijt.

Let er dan ook op dat je voor de PC / gebruikersnaam een afwijkende (dus anders als de oude) naam opgeeft. Want anders bestaat de mogelijkheid dat de map - mijn documenten - alsnog wordt geschoond.
Als je een afwijkende naam hebt opgeven dan kun je de oude aangemaakte documenten gewoon terug vinden op de C: schijf.

[ Voor 15% gewijzigd door Marinus-Roro op 24-06-2004 20:29 ]

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Verwijderd

Topicstarter
Ga nu even proberen met remote registry editor op die pc te komen.

• Marinus-Roro
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 20:29:
Ja maar dan zal je P.C. toch eerst aangemeld moeten zijn op het netwerk:
en als hij niet opstart / doorstart dan zal je volgens mij geen contact krijgen.

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Marinus-Roro schreef op 24 juni 2004 @ 20:32:
Ja maar dan zal je P.C. toch eerst aangemeld moeten zijn op het netwerk:
en als hij niet opstart / doorstart dan zal je volgens mij geen contact krijgen.
Zodra je bij het inlogscherm bent, draaien alle systeemprocessen al ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hij wil er niet op helaas. Straks maar ff met die diskette proberen, dan heb ik persoonlijke helpdesk erbij en moet het wel goed gaan. Hij wou een windows upgrade doen maar misschien zijn er andere oplossingen.

Kan in in recovery console trouwens registor editen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 20:39 ]

Verwijderd

zodra windows start op CTRL-ALT-Delete drukken voor de taskmanager, daarna uitvoeren explorer.exe, dan heb je de startbalk weer terug. Dan regedit weer starten en de logon fixen.

Als dit niet werkt, starten in laatst bekende config zoals boven aangegeven.

[edit]
zal het zo ff testen onder VMware als ik thuis ben.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 20:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat werkt dus allebei niet.

Verwijderd

Steek xp cdrom erin, boot ervan.
Kies repair.
In de repairconsole:

ga naar c:\windows\system32

en type 'copy userinit.exe wsaupdater.exe'

Should do the trick (deed het toch bij mij)

Bron:
http://www.lavahelp.com/articles/v6/04/06/0901.html

Verwijderd

Kun je dan starten in Veilige modus met opdrachtprompt ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 21:05:
Kun je dan starten in Veilige modus met opdrachtprompt ?
Nope (zover ik weet) maar dat is ook niet nodig in de repairconsole he, je moet enkel die file overkopieren, that's all

• Marinus-Roro
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 21:04:
Steek xp cdrom erin, boot ervan.
Kies repair.
In de repairconsole:

ga naar c:\windows\system32

en type 'copy userinit.exe wsaupdater.exe'

Should do the trick (deed het toch bij mij)

Bron:
http://www.lavahelp.com/articles/v6/04/06/0901.html
Ja maar dan moet je wel het admin: user password weten, en die wist hij
niet meer. "Zie bijbehorend verhaal van de toppic starter in gelinkte topic"
[WinXp] Vergeet instellingen van balk - blazefind infectie *
Is opzich niet zo vreemd, want ook in mijn geval bij m'n kennis werd
er om een user id: en password gevraagd. En deze waren niet blanco :(
In het handboekje wat bij de p.c. was geleverd werd ook niet gerept over
een user id: of bijbehorend paswoord. (welligt dat de helpdesk daarin uitkomst
had kunnen bieden, maar daar hebben wij geen gebruik van gemaakt.)
Dus vandaar dat wij ervoor hadden gekozen om te werk te gaan via de
herstel / install optie:

[ Voor 20% gewijzigd door Marinus-Roro op 24-06-2004 21:26 ]

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

wat mij altijd uit de brand helpt is zgn. ERD Commander. dat is door bepaalde iemanden samengestelde cd met tools van www.sysinternals.com maar ja das nie gratis enzo.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
Admin account password weet ik wel. Ik heb alleen iets in het register verwijderd en dat moet hersteld worden. Als het goed is staat het bestand er nog dus zou het terugzetten van het bestand niet uit moeten maken of wel? Degene die mij zou helpen is er ngo niet dus ben er nog niet mee bezig geweest.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 20:29:
in c't van juli-agustus staat een stuk over het register van xp. Als je met Bart PE CD opstart zijn er wel mogelijkheden om het register te modden die remote op de pc staat.

Verwijderd

ik snap eerlijk gezegd niet goed waarom je bovenstaand ding niet uitvoert? Je geraakt in repairmode so what's the prob?

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

Euh systeemherstel? Veilige modus en dan als Administrator aanmelden? werkt dat niet?

Mocht dat niet werken dan kan je een handmatige systeemherstel uitvoeren met het overzetten van wat bestanden uit de _restore map naar de windows map.

op de support site van Mircosoft staat de hele how to van manual system restore.

Lijkt me dat dat de simpelste oplossing is zonder xp opnieuw te installeren.

Verwijderd

Coolhva schreef op 25 juni 2004 @ 10:22:
Euh systeemherstel? Veilige modus en dan als Administrator aanmelden? werkt dat niet?

Mocht dat niet werken dan kan je een handmatige systeemherstel uitvoeren met het overzetten van wat bestanden uit de _restore map naar de windows map.

op de support site van Mircosoft staat de hele how to van manual system restore.

Lijkt me dat dat de simpelste oplossing is zonder xp opnieuw te installeren.
ook dat staat in die laatste c't meen ik me te herinneren gelezen te hebben in het afgelopen weekend.

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe nu repair installatie van windows.

Door het kiezen van een nieuwe instal van windows kon windows gerepareerd worden doormiddel van een herstel installatie (na het vnden van de oude instal). Alles werkt nu weer perfect.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 21:23 ]

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 21:37

tweakerbee

dus..?

PipoDeClown schreef op 24 juni 2004 @ 21:18:
wat mij altijd uit de brand helpt is zgn. ERD Commander. dat is door bepaalde iemanden samengestelde cd met tools van www.sysinternals.com maar ja das nie gratis enzo.
Sysinternals is van de mensen van Winternals. Ze wilden enkele van deze (uitermatige handige) tools ter beschikking stellen aan alle mensen.
Ondertussen maken ze op die manier nog een soort van een beetje reclame voor hun Winternals pakketten (die overigens ook briljant zijn).

Voor TS: Met BartPE kun je evt. ook nog bij je register komen (via een RemoteHive loader). Wellicht een beetje veel werk voor iets simpels als dit, maar goed: de link.

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1