Toon posts:

processor plaatsen in gesloten zif socket

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het verwijderen van de cooler van mijn laptop kwam mijn procesor ook per ongeluk mee. Ik wil hem nu weer terug zetten echter de socket is en zif socket en door dat de procesor aan de cooler ik geplakt kan ik de hendel niet omhoog zetten tijdens het inserten :(. Ik vroeg me dan ook af of het mogelijk is om de procesor in het socket te inserten terwijl de hendel naar beneden is? zo niet, hoe kan ik de procesor van de cooler verwijderen zonder deze te beschadigen?

hier een foto van de huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/imhoff/tlgforum/HPIM0075.jpg

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

hoe kan ik de procesor van de cooler verwijderen zonder deze te beschadigen?
[search=hoe heatsink verwijderen van processor]
[search=processor vast aan heatsink]
[search=processor vast aan cooler]
etc..

Samengevat: nylondraad en föhn doen het best :)

Verwijderd

je kan niet de cpu er inzetten als de hendel dicht zitten, hij hoort er ook niet uit tekunnen als hij dicht zit^^

heb je veel kracht gebruikt?:)

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dat had ik ook, ik had hem echter gewoon heel voorzichtig losgemaakt met een schroevendraaier.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb niet veel kracht gebruikt. ik tilde gewoon de heatsink op en toen ik hem omdraaide zat er tot mijn verbazing een procesor aan... daarom dacht ik dat hij er mischien ook wel weer zo in kon.
Maar als hij er niet zo in kan zal ik inderdaad wel even gaan zoeken naar hoe ik hem er af en weer op krijg. in iedergeval bedankt...

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heetstoken die heatsink dan wordt je prut zacht en kan je hem eraf trekken. Volgende keer eerst even een spel gaan spelen (UT/CS) of ff zo'n burn programma zodat ie zichzelf warm stookt ;) dan blijft ie niet nog een keer plakken :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat voor processor is het? Als het een AMD is, is de core ws. nogal kwetsbaar en zou ik niks forceren. Intels zijn al wat steviger, dat zou je wle met een schroevendraaier heel voorzichtig kunnen proberen.

Of anders met een fohn oid de koeler proberen op te warmen zodat het spul vanzelf loslaat.

[ Voor 19% gewijzigd door Palomar op 24-06-2004 20:21 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Aan het plaatje te zien betreft het een Socket478 processor ;) Een Mobile P4(M) dus. Daarnaast hebben de Mobile Athlons geen heatspreader: het contactoppervlak met de heatsink/koeler is dus relatief klein, waardoor ze juist makkelijker los te halen zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door BalusC op 24-06-2004 20:27 ]

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Ik had hetzelfde bij de P4-2Ghz. van mijn ouders (geen laptop, gewone desktop) Gewoon hetgeheel er weer hard ingedrukt en klaar... was niks aan de hand..

niet netjes, maar het werkte wel.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Verwijderd

Topicstarter
Hij is er inmiddels af en hij doet het zowaar ook nog. Gewoon even een soldeerbout op de heat sink geplaatst en de processor voorzichtig opgewipt met een schroevendraaier en toen een flos draad er onderdoor gehaald.....van alles wat dus :+ iedereen in iedergeval bedankt voor de hulp.
BalusC schreef op 24 juni 2004 @ 20:24:
Aan het plaatje te zien betreft het een Socket478 processor ;) Een Mobile P4(M) dus.
bijna goed, maar het is een normale p4.

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

all_by_myself schreef op 24 juni 2004 @ 21:20:
Ik had hetzelfde bij de P4-2Ghz. van mijn ouders (geen laptop, gewone desktop) Gewoon hetgeheel er weer hard ingedrukt en klaar... was niks aan de hand..

niet netjes, maar het werkte wel.
Dat is wel heel bruut. En link lijkt me ook, ik had het niet gedurfd. De eerste keer dat zoiets mij overkwam heb ik hem toch maar losgedraait. Als je het namelijk bij de randjes draait ( dus de cpu en de heatsink van elkaar afdraaien) gaat het nogal wat beter. Let er dan wel op dat je niet doorschiet en een aantal pinnetjes platdrukt. (ook dat gebeurde bij de eerst keer, maar was niets permanents)

Canon Digital Ixus V3

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:20
Ik heb het tijdens mijn stage ook meegemaakt met een medion pc.
Voorzichtig haalde ik het koelblok eraf en ja hoor processor (P4) vastgelijmd.
Ik heb hem toen gewoon recht weer in de socket gedrukt.

Verwijderd

had ik ook met mijn medion pc.. pak een (zak) mesje en dan kan je hem voorzichtig los "wrikken"
Pagina: 1