Asus P4C800E-Dlx Bios flashen

Pagina: 1
Acties:

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 23:53

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Ja hoor, weer een topic erbij over hoe je een BIOS moet updaten :p Sry hiervoor

De handleiding van de Asus site vind maar onduidelijk en wil van tevoren 100% zeker zijn dat me systeem nog windows kan laten zien. Heb het volgende gevonden:
2. Use built-in EZ Flash BIOS to Refresh

Download latest ASUS BIOS from ASUS WWW ` FTP and rename the BIOS filename to "xxxxx.ROM" (xxxxx represents the motherboard model you used, eg. P4C800 BIOS is named p4c800.ROM), and save the file in a floppy disk.

Reboot the system.

When the system is at POST after reboot, please hold down <Alt> + <F2> to view the following image. You may start executing EZ Flash utility. Please place the floppy disk with latest BIOS inside and insert into the floppy drive.

Note: If you have not placed any floppy disk into the floppy drive, you will see a warning message stating "Floppy not found". If the utility can not find the correct files in the floppy disk, it will show "p4c800.ROM not found!" (Assuming the motherboard is P4C800) message.

The system will auto-detect whether the floppy disk contains the relevant files in the floppy drive. If there is no problem, the EZ Flash utility will begin auto-refreshing and reboot the system once it is done . The procedure for refreshing is show below. (Note: Please don't turn off or reboot the system during BIOS refreshing! By doing so, you will cause serious damage to your system!)
Lijkt te simpel voor woorden..Kan ik hieruit opmaken dat de combi Alt + F2 een (algemene) opdracht is om een BIOS flash te triggeren? Ze spreken van een 'Refresh', maar dat is toch hetzelfde als gewoon updaten? :?

Heb het al geprobeert met Asus's AFUDOS maar ik heb geen ongeformatteerde diskette en dat werkte dus niet..

[ Voor 3% gewijzigd door Silentpuma op 24-06-2004 19:23 . Reden: typo ]

Use the Search Luke...

• The-Freak
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05-2023
Het is gewoon mogelijk om je bios up te daten onder Windows. Hiervoor is het programma LiveUpdate, dat het heette geloof ik, dat de nieuwste bios van het internet download en daarna installeerd. Even opnieuw opstarten en klaar. Op deze manier hoef niet via DOS je bios te flashen.

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
zoek maar eve naar winflash met google; dat is heel gemakkelijk om te gebruiken.
Gewoon winflash openen in windows, selecteren welke bios-blokken je wilt updaten (meestal alles) dan browse en de gedownloade bios selecteren en op start klikken.

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Winflash, had ook nog gekunt idd... Maar ik heb verhalen gehoord dat dat niet 100% werkt/stabiel is, vandaar dat ik het liever onder DOS doe

Update: Heb me stoute schoenen aangetrokken en gewoon op Alt + F2 geramt: ja hoor, BIOS recovery ingeschakeld, het werkt! :) Nieuwste BIOS erin geladen maar die vindt me SATA RAID 0 config niet, kan niet meer booten :/ Heb uit nood maar weer de oude erin gezet en dat werkte wel, heel apart.

Btw toen ik dat recovery scherm zag kwam ik er achter dat ik zo al 4 keer eerder geflashed had na een mislukte OC :p heb ik weer...

Maar ik ga nog even op zoek naar dat RAID probleem, misschien dat ik zometeen u kan toespreken met de nieuwste BIOS :*) To be continued...

offtopic:
Hmm, bij nader inzien was het dus toch zo eenvoudig als het leek :p mijn excuus voor dit magere topic..

Use the Search Luke...

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Net nog een keer geprobeerd, default settings gelijk geladen en... ja hoor, hij zag ineens me Promise controller weer, feww... Alles werkt weer naar behoren met de nieuwste BIOS installed. Dank voor de snelle reacties :)

Deze mag van mij dicht, had het achteraf toch alleen kunnen doen... 8)7

EDIT: grrrr, wordt hier niet goed van zeg. Met de nieuwe BIOS ziet hij op de een of andere manier mijn SATA RAID array niet meer! Net me oude BIOS er in geflasht en daar doet hij het wel en dan alleen in de default setup settings ;( Heeft iemand dit eerder gehad? Moet je soms ook de driver van die controller opnieuw installen op de een of andere manier?? Of kan die nieuwe BIOS gewoon niet de instellingen terug vinden van het RAID array? Ik weet het niet meer... 8)7 |:(

[ Voor 46% gewijzigd door Silentpuma op 24-06-2004 21:30 ]

Use the Search Luke...