Toon posts:

Medion 7134 tv/radio kaart driver probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Systeem: Pentium 4, 2,66GHz, 768MB DDR RAM-geheugen, een GeForce4-128MB RAM, 240GB harde schijf.

Tv/radio-kaart: Medion 7134(Phillips chipset)

Het is een bekend probleem dat de Medion 7134-driver problemen heeft met directx 9.
Dat heeft als probleem dat videocapture met deze driver niet mogelijk is.

Ik heb me rot gezocht naar een oplossing en was in eerste instantie erg blij toen ik een alternatieve driver vond die het probleem zou oplossen:
Philips 7130/7134-TV/FM Kaart Drivers
Deze driver zorgt er voor dat videocapture weer werkt.

Het probleem: Na reboot kapt deze driver er mee en is de tvkaart onbruikbaar. Als ik vervolgens weer de oude Medion-driver instaleer doet de kaart het weer, maar ben ik wel weer terug bij 'start'.

Weet iemand waarom de Philips 7130/7134-TV/FM Kaart Drivers (Planar Data Silicon) niet meer willen werken na een reboot en enkel pas nadat ik de originele Medion drivers heb geïnstaleerd en gedeïnstaleerd?

thx

(ps Ik start nooit topics, maar kon in dit geval absoluut niets vinden)

Verwijderd

Topicstarter
Het verbaast me dat niemand anders tegen dit probleem is aan gebotst...

Verwijderd

Hey deze driver heb ik gemaakt :) Hij springt terug omdat er nog restanten van de medion driver op je schijf staan, bij een schone installatie van xp heb je dat niet nl. Ik raad je af om windows xp schoon te installeren, en raad je aan te wachten totdat ik dit probleem misschien kan verhelpen met nieuwe drivers.

Er zijn heel veel mensen die problemen hebben met die medion tv kaart, en dat is puur te wijten aan de software problemen.

Ik zal erachter aan gaan als je dat wilt. Ik ga vandaag aan de slag, ik moet dan mijn pinaccle achter de werk pc met internet eruit halen, en mijn thuis capture kaart (die medion jaah :) ) hier achter de intenet pc zetten, en dan gaan sleutelen aan de drivers.

Ik heb ook wel is gehad dat de driver terug sprong trouwens, maar nog nooit dat de driver stopte.

De driver die ik heb gemaakt is een combinatie van die van philips en de avermedia. In de native driver van philips zat een zware fout. En in die van avermedia ook, toen dacht ik ik smelt ze samen, en dat werkt bij mij thuis heel goed.

Je hebt op de driver cd van medion een uninstall driver cleaner tool zitten, die moet je eerst nog weer uitvoeren en dan pas mijn driver.

Maar ik zal mijn driver updaten, dat kost ongeveer een week, houd het in het snotje.

Afbeeldingslocatie: http://www.planar.nl/tv-card/install-12.jpg

De driver waar je over spreekt

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 18:22 ]