Toon posts:

Weleens vlammen uit je hardeschijf gehad?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nou mijn probleem is me computer.

ik was gewoon aan het computeren en opeens hoorde ik een paar knallen!!!
nou ik dus gaan kijken achter mijn pc en ik zie opeens heeeeel veel rook achter mijn pc uit komen (mijn pc was vanzelf al uitgeslagen) dus ik trek onmiddelijk de stekker uit het stopcontact. nou wat ga je als eerste doen je gaat natuurlijk onderzoeken wat er is gebeurd. dus ik draai me kast open en ik trof een voeding aan die kapot was (een paar diote's waren ontploft) dus ik een andere voeding erin gezet maar natuurlijk ook nog ff kijken ofdat er misschien nog meer aan de hand was. ik pak me hardeschijf vast (van 160GigaByte) en ik zie dat er een chip is doorgebrand ik denk verdomme, maar ik doe hem eerst ff in een andere pc best wel dom maar oke. toen ik die pc aan zette kwammen er allerlei vlammen uit mijn hardeschijf (heb ook nog een hardeschijf van 30GigaByte en daar is het hetzelfde mee gebeurd)

nou wat vinden jullie ervan??? en heft iemand enig idee wat er is gebeurt en misschien nog tips??????

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:40
160GigaByte) en ik zie dat er een chip is doorgebrand ik denk verdomme, maar ik doe hem eerst ff in een andere pc best wel dom maar oke. toen ik die pc aan zette kwammen er allerlei vlammen uit mijn hardeschijf (heb ook nog een hardeschijf van 30GigaByte en daar is het hetzelfde mee gebeurd)
Dat heb ik ook al een keer gehad, de stroom regulator doorgebrand en nog meer stroom op mijn harde schijf, geeft wel een mooi effect, maar ook helaas overleden.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik heb wel een tip ja; druk nooit een defecte HD in een andere pc. :P

En zorg altijd voor een _goede_ voeding. AOpen, Zalman, Enermax, Thermaltake en andere A-merken.

Welke voeding heb ik nodig? Deel 5

Stabiliteit en veiligheid begint bij de voeding! ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Prutz0r schreef op 24 juni 2004 @ 19:11:
en andere A-merken.

Stabiliteit en veiligheid begint bij de voeding! ;)
Ik ben nu eigenlijk wel eens benieuwd naar die andere A-merken, want je hoort hier op tweakers alleen maar Enermax ect. ..., want ik heb een 'HuntKey' en nooit problemen gehad (afkloppen). (NOFI)

Ik neem aan dat het dus niet alleen een kwestie is van Amperes per voltlijn, want de beveiliging daarvan moet natuurlijk ook OK zijn.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-03 09:42
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 19:37:
[...]

Ik ben nu eigenlijk wel eens benieuwd naar die andere A-merken
Sparkle/Forton-Source/Powerman
Antec (specifically TruePower)
Herochi (HEC)
Enermax
ChannelWell Technology (CWT)/TurboLink
Enhance
Zalman
etc etc. Vaak de wat zwaardere voedingen dus... dat voel je :)

Verwijderd

Dank je Icey! Ik weet dat de betere PSU's loodzwaar zijn, want de voedingen uit de standaard 'Laser'-kasten waren idd vederlicht! :P

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zwaardere voedingen qua gewicht vaak dus...

Natuurlijk kan er wel eens een rotte appel tussen zitten, maar over het algemeen kun je het beste naar het vermogen/gewicht combinatie redeneren.

VB:
Neem maar eens een audio versterker. De één is 10 en de ander 20 KG, exclusief behuizing.
Welke zou harder gaan... :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

For-the-record: Wat voor merk/type was overigens de voeding die doorgebrand was?

Verwijderd

Prutz0r schreef op 24 juni 2004 @ 20:06:
Zwaardere voedingen qua gewicht vaak dus...
Omdat computervoedingen geschakelde voedingen zijn, ontbreekt de zware 50Hz transformator, en zegt het gewicht feitelijk niets over de kwaliteit, hooguit over de dikte van het behuizingsblikje.
Zolang audio apparatuur geen geschakelde voeding heeft, gaat die vlieger daar wel op.

Ik mis in dit topic overigens foto's...

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03 20:49

BLN

Verteet Tagan voedingen niet, die hebben ook een aantal hele dikke stabiele voedingen. K moet wel een traantje wegpinken hoor, de manier dat die schijf is gegaan.

If it ain't broken, don't fix it

Verwijderd

Omdat computervoedingen geschakelde voedingen zijn, ontbreekt de zware 50Hz transformator, en zegt het gewicht feitelijk niets over de kwaliteit, hooguit over de dikte van het behuizingsblikje.
Zelfs bij geschakelde voedingen zegt het gewicht wel degelijk iets over de kwaliteit en belastbaarheid. Vergelijk maar eens een Q-tec 550 (ong. 1,5Kg) met een Enermax 550W EPS voeding (ong. 2,5Kg). ;)

Daarnaast bevatten PFC voedingen een extra trafo zodat de voeding wat vriendelijker voor het lichtnet is waar hij aanhangt die ook nog eens zorgt voor meer gewicht.

Het is wel zo dat een geschakelde voeding minder gewichtig is als een lineaire voeding (deze 218W computervoeding is bijv. 15 kilogram :+), maar dat is dan ook appels met peren vergelijken ;)
koraks schreef op 25 juni 2004 @ 09:55:
[...]
Ook in schakelende voedingen kan het gewicht iets over de kwaliteit zeggen. In de betere voedingen worden zwaardere trafo's toegepast, grotere elco's (meer filtering dus stabielere spanningen) en vaak ook grotere koelelementen voor de hoogspanningstorren en gelijkrichtdiodes. Zwaardere voedingen zijn over het algemeen stabieler en hebben een langere levensduur.
Amen :)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 10:00 ]

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-03 09:14
Ik heb hier een tagan 480 die heeft een standaard 400 watt no-name van zijn "troon" gestoten, maar dat is in vergelijking met mijn oude voeding toch een blok beton hoor.

Ik hoor hier ook altijd allerlei merken, enermax antec enz. maar bijna nooit tagan. Terwijl dit toch ook zeer goede voedingen zouden moeten zijn. Iemand een verklaring?

[ Voor 39% gewijzigd door JTB81 op 25-06-2004 08:20 ]

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Verwijderd

Ik hoor hier ook altijd allerlei merken, enermax antec enz. maar bijna nooit tagan. Terwijl dit toch ook zeer goede voedingen zouden moeten zijn. Iemand een verklaring?
Omdat ze nog niet zo lang bestaan en nog geen naam opgebouwd hebben : http://www.hexus.net/cont...p?dXJsX3Jldmlld19JRD02OTQ

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Ik had ook nog nooit van Tagan gehoord toen ik een nieuwe voeding aanschafte. Mijn vorige was een Zalman, maar na het lezen van tig revieuws en topics werd het toch een Tagan 480 watt. Mooi stil en zoals JTB81 zei: een blok beton. De voeding is verder mooi stabiel, dus wel een A-merk lijkt mij.
TS: Wat ga je met je kapotte 160 GB doen?? Garantie of gewoon een nieuwe kopen?

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 07:56:
[...]

Ook in schakelende voedingen kan het gewicht iets over de kwaliteit zeggen. In de betere voedingen worden zwaardere trafo's toegepast, grotere elco's (meer filtering dus stabielere spanningen) en vaak ook grotere koelelementen voor de hoogspanningstorren en gelijkrichtdiodes. Zwaardere voedingen zijn over het algemeen stabieler en hebben een langere levensduur.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Heb zelf een 300Watt Codegen in me fileserver hangen.
Zijn stille voedingen, en hebben tot op dit moment nog geen problemen gegeven.

And The Only One

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
jealma schreef op 25 juni 2004 @ 08:29:
Ik had ook nog nooit van Tagan gehoord toen ik een nieuwe voeding aanschafte. Mijn vorige was een Zalman, maar na het lezen van tig revieuws en topics werd het toch een Tagan 480 watt. Mooi stil en zoals JTB81 zei: een blok beton. De voeding is verder mooi stabiel, dus wel een A-merk lijkt mij.
TS: Wat ga je met je kapotte 160 GB doen?? Garantie of gewoon een nieuwe kopen?
Ben ook van een zalman (400Watt) naar een Tagan (480Watt) gegaan :) Vond die Zalman al stil, maar de Tagan schijnt toch stiller te zijn..

edit: offtopic trouwens ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BvK P4 op 25-06-2004 20:09 ]

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:07
Diamon schreef op 25 juni 2004 @ 19:39:
Heb zelf een 300Watt Codegen in me fileserver hangen.
Zijn stille voedingen, en hebben tot op dit moment nog geen problemen gegeven.
Codegen zijn redelijk ja... maar dan houdt het ook op. Behalve crashende systemen met CodeGen voedingen en ATi Radeon 8500 kaartjes van Hercules, heb ik er geen problemen mee gehad (en ja, een 200W ADT PSU werkte wel met dat systeem gewoon stabiel :P)
Pagina: 1