[BroadcastPC]grokster setup annuleren, toch installeren?

Pagina: 1
Acties:

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11 15:44
Goed, ik ben nu wel benieuwd.
Ik had net een vreemde bui en wilde ineens weten hoe het nou gesteld was met grokster. Ik de setup uitvoeren, en de eerste 'licentievoorwaarde' van GAIN was al binnen. Ik niet accepteren, hij vertelde mij dat ie m dan maar niet installeerde, krijg ik er eentje van cydoor, en toen wist ik het dus weer.
Ik annuleerde dus meteen de setup met het knopje onderin dus ZONDER enige eventuele licentie te accepteren, en de setup sloot (zo leek het) netjes af. Toen verloor mijn huidige toepassing ineens de focus, en ik voelde dus al nattigheid. En ja hoor, een 6 cijferige toepassing werd uitgevoert, die wast.exe ging uitvoeren. Deze WAST leek mij al een WASlijsT aan spyware installeren, dus die had ik (naar mijn id) op tijd gekilled, maar het leed was al geschied. Opzich niet zo'n probleem, Ad-aware eroverheen en t is weer dood, maar ik vroeg mij af, mag dit?
Je bent niet accoord gegaan met de licentievoorwaarden namelijk, je hebt nooit iets geaccepteerd, en toch word er ongemerkt Spyware geinstalleerd. Geen waarschuwing, geen licentie die je ooit hebt geaccepteerd, de software zelf gebruik je nieteens, en toch spyware. Behalve dat dat krom is, vraag ik mij sterk af of dit legaal is. Mag dit dus zomaar?

Schaadt het niet, dan baat het niet

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Nee, mag niet, want jij gaat er niet mee akkoord. De enige drempel waarom spyware niet aan te klagen is, is omdat je bij een setup van een progsel waar het bij zit akkoord gaat dat het mogelijk je systeem kan slopen, en dat je dan zelf verantwoordelijk bent.
Op het moment dat jij daar niet mee akkoord gaat, mag die rotzooi niet op jouw systeem komen.

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11 15:44
nee dat dacht ik al, ik weet toevallig dat deze licenties überhaupt niet rechtsgeldig zijn in Nederland, maardan nog word ik er niet voor gewaarschuwt. Zal ik eens een rechtzaakje aanspannen dan? })

Schaadt het niet, dan baat het niet